Tuesday 20 May 2008

Indonesia Kalah Di Kampung Sendiri

Indonesia mendapat malu di tempat sendiri apabila gagal memenangi Piala Thomas 2008. Lebih memalukan apabila mereka juga tidak berjaya memasuki pusingan akhir pertandingan tersebut yang diadakan di Jakarta.

 

Pertandingan ini sudah pasti membanggakan Malaysia kerana negara Korea berjaya dikalahkan 4-1. Malang bagi Indonesia apabila mereka diganyang oleh negara Korea 3-0. Malu buat negara Indonesia sekali lagi. Berikut ialah keputusan pertandingan tersebut.

 


Pusingan Akhir
  China China - Korea Korea 3-1
 
Pusingan Separuh Akhir
  China China - Malaysia Malaysia 3-2
  Korea Korea - Indon Indonesia 3-0

23 comments:

  1. Ya udah...sudah kubilang...INDON kan kalau sudah malu amat pasal piala Thomas dan Uber..akan senyap...

    INDON..kalau salah sendiri akan diamkan diri...

    ya udah..SIALAN amat INDON!

    Bravo Arezeo!

    ReplyDelete
  2. Yelah! dahlah kalah..tapi masih x mengaku negara China hebat ( sebab mengaku negara dier hebat sangat ler konons ). Masih nak menangkan diri sendiri jugak...bongkak. Mereka seakan-akan tidak dapat menerima hakikat bahawa mereka KALAH...tapi, dalam kekalahan itu juga, mereka masih menyombong diri dengan mengatakan China x lah hebat ( China x hebat tapi INDON tetap KALAH jugak..apeler bodo punyer INDONS ). Just terima lah hakikat dik nom.

    Indon yang dikatakan negara GAH dalam arena BADMINTON... boleh dikatakan kalangan nombor satu dunia..tapi tetap jugak KALAH malah masih tidak mengakui pasukan yang menang hebat. Malu kan, uols?. Well! Malaysia biasa sajer, kalau menang OK..kalau kalah tidak ada bezanya, sebab bukan kita monopoli sukan ini..kan..kan uols kan?. Pasni, orang2 Indons jangan sorok muka dalam kain uols udah ler yer..kerana malu nak berdepan dengan dunia..hahaha..

    Wahai indons2 sumer..bacalah blog ni http://tobi-shonen.blogspot.com/ kerana ader citer tentang warga Indons yang meniru dan copy lagu orang lain. Nak kater Indons bukan baguspun dalam dunia seni hiburan ni. Sekarang lagu dey ols banyak menciplak dari JEPUN.

    ReplyDelete
  3. Sialan loe!!!!!!!!! bangsa plagiat suka ngambil kesenian orang! usaha sendiri donkzzz... gak malu?????? DASAR RESEK!!!!!

    ReplyDelete
  4. Apa orang-orang Malaysia bisanya cuma menghina bangsa lain. Nyadar dikit donk bung, Malaysia itu kaya gimana??? Jika sebuah bangsa suka menjelek-jelekkan bangsa lain, bukankah itu namanya bangsa BIADAB????!!!!! Dasar bangsa plagiat??? Gak punya kesenian sendiri ya sampai harus mengakui kesenian bangsa lain. Dasar MalingSial!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. motipp update pasal nih dulu??

    bile nk update abt maison??

    ;P

    ReplyDelete
  6. yah...setidaknya kita, org Indonesia, udah berusaha.Klo msh gagal, ya kita coba lg tahun2 mendatang :)

    ReplyDelete
  7. hahahahaha...SUdah aku katakan...INDON kalau kalah dan malu tentu INDON takkan bercerita tentang nya...
    tengok..ada komen INDON tentang KALAH Piala THOMAS?????

    Ya udah...SIALAN INDON terselah laaa!

    ReplyDelete
  8. PUSING DALAM BAHASA INDONESIA ARTINYA SAKIT KEPALA/HEADACHE. TERJEMAHAN PUSINGAN BAHASA MELAYU DALAM BAHASA INDONESIA ARTINYA PUTARAN.

    JADI KALAU BERPUSING-PUSING ARTINYA BERSAKIT-SAKIT KEPALA BUKAN BERPUTAR-PUTAR.

    ReplyDelete
  9. ah,susah nih orang,selalu memfilter postigan, team Thomas Malaysia tidak dapat peringkat apapun, team uber Malaysia sudah kalah duluan.
    Dan alamak, yang melatih team thomas Malaysia adalah orang Indonesia pua si Rexy Mainaky.

    Untuk forumer Indonesia tak usahlah diberi lagi komentar ke blog ini, blog ini curang.

    ReplyDelete
  10. alah ngapain ngisi blog jelek ini kalau selalu di sensor, sudahlah Malaysia peringkat 3 tak dapat, pulang juga dengan tangan hampa dan celaka pula, ternyata pelatihnya dari Indonesia.

    ReplyDelete
  11. itula bahananya kalau mengambil Jurulatih INDON...
    dan ....pertandingannya di INDON..
    tapi..yang lebih SIAL adalah....INDON kalah ditempat sendiri dan Piala UBER??? bangga sangatkah Piala UBER???

    dan yang penting INDON sudah MALU besar sebb KALAH dengan KOREA!

    ya udah..INDON mana mau ngaku salah deh!...Dasar INDON SIAL!

    ReplyDelete
  12. siapa sih yang punya blog ini? kayak nggak ada lagi persoalan penting di negaranya, kasih komentar buat negara lain. indonesia kalah atau menang, nggak penting buat anda, pak! juga buat bangsa malaysia pun! kami aja santai, kok dikau yang repot! malu dong...

    ReplyDelete
  13. apa kabarnya orang2 malaysia yang suka ngakuin kesenian negara lain? berkaca dulu sebelum menjelek-jelekkan orang! nggak fair tau! kayak negaranya paling bagus aja!

    ReplyDelete
  14. jika malaysia dilabelkan "jaguh kampung" kerana hanya menjadi juara jika pertandingan diadakan di malaysia. tapi indon, walaupun menjadi tuan rumah, tetap kalah!!!!!! malunya!!!! maka, layak dipanggil "loser kampung" dan "loser di mana sahaja"

    ReplyDelete
  15. tak sangka, bloggers indon and also readers from there can actually display stupidity eventhough they didn't mean to do that. Bravi indonesian... at least ur good at doing something. U've shown stupidity exists!

    ReplyDelete
  16. ya sih, mungkin karena kontribusi Rexy Mainaky yang melatih team Thomas Malaysia, maka Thomas Malaysia bisa sampai ke semifinal, sedang team uber Malaysia karena belum dialtih Susi Susanti saja mungkin belum ada kesempatan untuk ke final.(Mungkin, ah, ini hanya dugaan)
    Dalam pertandingan kalah menang adalah biasa, gue juga senang melihat team Thomas dan Uber Malaysia telah berjuang penuh, dan menampilkan pertandingan terbaiknya, dan secara fair play. Kalau peringkat? ya mungkin sekarang Indonesia harus berpuas diri dulu diperingkat kedua dengan medali peraknya untuk uber dan peringkat 3 dengan medali perunggu setelah China dan Korea pada piala Thomas, sedang Malaysia belum ada kesempatan. Yang jelas, masih ada dua tahun kedepan untuk mempersiapkan diri, untuk semua negara peserta tentunya, bermain secara fair play dan baik.

    Komentar kayak gini kayaknya bakal kena sensor deh.

    ReplyDelete
  17. weee, ketahuan sangat memang kalian bangsa lupa diri, sudah jelas-jelas ditulis kalo Team Thomas Malaysia bisa maju karena ada kontribusi pelatihan orang Indonesia, masih nak ingkar pulak! masih nak ingkar pulak kalau Malaysia tak dapat apa apa sedang Indonesia masih dapat peringkat 2 dan 3.
    Memang tak tahu malu! ngomongi orang lain goblok tapi seperti meludahi muka sendiri, ciss.
    Tapi aku bersyukur juga Malaysia tak dapat Uber atau Thomas, biar lagu Hawaai Mamula Moon atau negaraku itu tidak boleh dinyanyikan.
    memang dasar Bangsa Malas(ya) Celaka elu pade!
    Aku juga tidak heran kalo ini tidak akan dipublish. emang dasar sakit lu pade!. weeee

    ReplyDelete
  18. kenapa malaysia ngambil pelatih dari indonesia?wong gak punya money lebih buat beli pelatih asing,tar takut di mark up...he3x
    ya alhamdulillah pelatih dari indo di malay (or dikatain JABLAY lah)bisa menyabotase di sana...Hua-ha-ha-ha.
    masih mending gak juara umum daripada ga bisa masuk semifinal....MEMALUKAN BANGET
    Oiya Pusingan itu dalam bahasa Indonesia artinya sakit kepala, kalo dalam bahasa malay artinya "KALAH DALAM PERTANDINGAN BERPUSING-PUSING DAHULU, MATINYA KEMUDIAN"...bukan gtyu...?
    yaa kalo dibilang kalah kampung ci, lihat aza yaa pas piala dunia 2006 kampunya kan Jerman, truz juga dia kalah.berarti malay tu menghina Jerman and semua pertandingan yang kampungnya kalah dihina malay.....sungguh Jahanam kau malay....
    wah2...kayaknya mulai saat ini, aq malez banget ne buat ngisi posting ini. habisnya hanya membanggakan negara malay sendiri padahal masih banyak kebobrokan di malay ini....peace mann... '?'

    ReplyDelete
  19. wauw, ternyata Rexy Mainaky yang latih thomas Malasya, pantesan bisa ke semifinal. kekekekeke...

    ReplyDelete
  20. kalo ggak salah rexy mainaky itu dr ternate....jangan2 ternate udah masuk wilayah malay ya....hehehhe....

    kalo udah sama2 kalah mbok ya nyebut zeo.....eling....kalah kok bangga....hehehhe.....sesama loser malah menghina.....hihihihihi.....yg menang ya china lagi...china lagi.....lha waktu lee chong wei lawan lin dan aku jadi bingung ini yg malay mana yg china mana ya....lha sama2 sipit je.......aku pikir ini kejuaraan nasional di beijing apa thomas cup.....hahhahahha...begitu pula waktu partai ganda pertama main....sama2 sipit......yahhhh...china lagi...china lagi.....malu ah.....org asli malay malah ada di partai sisa....hihihihi.....ini bukan rasis lho....cuma mau menghina....hahahaha....

    peace aaahhhh.............

    ReplyDelete
  21. Kalo orang Indonesia Pusingan alias pusing-pusing masuk angin minum jamu tolak angin : Truly Indonesia " La Yau.... makannya jangan sampai deng kena PUSINGAN AKHIR alias Migren....Wakakakak...

    Ps. Indonesia lagi males juara karena piala thomas sudah 13 kali kita dapat china baru 7 kali apalagi malingsia ...jauh banget dech ....

    ReplyDelete
  22. arez hati2
    kengkawan aku di indon dah siapkan stamina untuk meneror tim bola sepak kita tarik ni 6 juni.

    ko jangan adu domba lebih besar lagi ya. efek bahaya to pasukan malaysia kita nanti.

    aku ni Zul owg malaysia kuliah di Universitas Pancasila. bapak aku owg sini umi malaysia. tetapi aku lahir di KL. aku mohon dah ko hentikan ucapan mu.

    pasal thomas uber. ko tak usah cakap besar aku dah buktikan dukung mahasiswa malaysia disini. walaupun ada sedikit hine ktrg tetapi mereka tetap beri tempat duduk tanpa ganggu kami di istora tempat gelaran tu. karena mereka disini lebih berpikir jernih kengkawan aku pun semasa di malaysia yang kuliah di jkt dah diterima baik. tetapi mereka suporter garis keras garuda(macam holigans ingris)dah siapkan langkah nak TEROR pasukan kuning kite.

    ReplyDelete
  23. To Zul :


    Hahahahahaha ada Indon mau mengaku jadi orang Malaysia... Bodoh BAngang nyer indon...polish sket bahasa malaysia kau tu, baru la nak menyamar jadi orang malaysia...

    hahahahaha lawak la indon ni... sungguh lawak...


    Kalau dah indon tu, indon ajer la... takyah nak mengaku jadi orang malaysia plak...

    ReplyDelete