Sunday, 15 June 2008

Indonesia Negara Busung Lapar

Disebabkan terlalu sibuk berebut dengan negara jirannya tentang lagu Rasa Sayang, batik dan Reog, Indonesia kini menjadi negara kebuluran.

Malahan seorang blogger Indonesia pernah mengatakan Dari Sabang Sampai Merauke Rakyat Indonesia Mati Kelaparan. Kata-kata blogger itu ada betulnya apabila Utusan Malaysia melaporkan berita berikut pada 13 Jun 2008.

Daripada berebut tentang  satay, mee bandung, mee jawa, mee sumatra, mee papua, mee siam, rendang, kunyit, tempe, terasi (belacan) dan ikan, adalah lebih baik jika kerajaan Indonesia menyuap mulut rakyatnya sendiri dengan makanan2 tersebut. Hehehehe.

46 comments:

  1. Macamaner nak suap Arezeo?..bukanker makanan2 tuh semua dah masuk perut orang2 kaya kat Indon..bak kata pepatah " orang kaya semakin kaya..orang miskin bertambah miskin.." <- Itulah Indon

    ReplyDelete
  2. and to all bashers from indonesia, better sell your computers and feed these poor people. pity them, while these poor people can't even feed themselves nor their families, their govt still lies to them, while the media continues raking profits by manipulating sensationalised issues. and u people being so easily deceived by lame news. things gone wrong in so much level in the greatest depth.

    if got any chance to help, surely i'll try to contribute some money for these people. that's what neighbours should be. helping each other. we can grow stronger.

    ReplyDelete
  3. si chem ini lama2 gayanya tidak simpatik...setau saya anda dulu obyektif.....tp kayaknya sudah ketularan si arezeo....jadi neg gw.....

    malay beruntung krn populasi cuma 20 jutaan dgn luas wilayah cuma 1/3 dr indo...coba punya wilayah spt indo dan populasi 250 juta....saya yakin kalian juga akan muntah2 darah.......apalagi dgn suku bangsa yg puluhan jumlahnya....dibanding kalian yg cuma punya 3 suku bangsa.....plus dayak yg populasinya yg se iprit.....

    saya yakin si mahathir kalo jadi presiden di indo juga udah kena serangan jantung terus.....ini aja juga udah pernah operasi jantung....heheheheh.....yakin juga si badawi ditengah jalan mundur bukan karena lebih seneng sama istri muda tapi pecah kepalanya liat wilayah dr aceh sampe papua.....hehhehehe....yg punya wilayah harus dibagi 3 pembagian waktu........yg harus naik pesawat lebih dr 6 jam hanya untuk ke papua.......hehehehe...

    tp ide chikenator boleh juga...bagaimana kalo kalian budak2 malay aja yg jual komputer anda trus untuk beli BBM yg konon naik 40% di malay.....hehehehhe...

    peace aaahhhh..................

    ReplyDelete
  4. betul tu chem, jurang antara org miskin dan kaya di Indon mmg ketara. Kecian sekali bagi negara yg mempunyai rakyat yg ramai, tetapi tidak bisa membangunkan negara sendiri. Malah mereka menjadikan alasan, kerana jumlah rakyat banyak telah menyebabkan mereka mundur.

    p/s - Yang pasti ramai ialah semasa rusuhan. Rusuhan tuntut rasa sayang, reog, batik, terasi dan terbaru, ikan arowana. Hahaha.

    ReplyDelete
  5. Kepada datukmukahitam...

    Wilayah Indon yang luas itu lah sepatutnya menjadi kalian lebih maju kerana dengan luasnya negara kalian, makin banyak hasil bumi diperolehi. Tetapi amat memalukan sekali apa keluasan negara itu kalian jadikan alasan murahan sebagai menutup malu menjadi negara mundur.

    ReplyDelete
  6. @ datukahitam,

    myb it's time for u to change your sarcasm fluid? or myb a broken sarcasm meter?

    while more and more poor people suffers in your country, u still sat in front of your computer, being a tool.

    u don't have to literally sell your computer. u can try using your spare time to help your country. or myb use your computer to help more people in your country. spread knowledge throughout your nation. help them improvise their level of mentality.

    why bash others while we can work together?

    ReplyDelete
  7. sorry chikenator....

    honestly, I really support you.....and understand what you said....

    But, If you are malaysian, I dont like that. Cos, I dont trust any malaysian, esp. in this forum, coz of arezeot, this blog owner...sorry for that.

    How can we indonesian believe malaysian if we think all of the attitude same as arezeo's?

    Can u imagine that?

    he always share detestation among us......right?

    ReplyDelete
  8. kpd Datuk muke hitam

    How can i trust INDON as i u r the typical INDON.

    utk INDON...kamu mmg SIAL deh..semua kamu mau claim..rakyat ramai dijadikan alasan..sangat murahan dan BODOH sekali..

    rakyat miskin tambah miskin..yang kaya ( eh..ada ker yang kaya!) tamau menolong yang miskin, sbbnya sibuk mau claim semua milik INDON..
    dari semua segi, lagu, binatang, makanan, tarian...waduh..penak sajer kamu mau claim milik kamu yer INDON...makin sial kamu deh!

    usah bandingkan mahatir atau badwi dengan pemimpin kamu wahai INDON kerana nyata pemimpin kamu GAGAL!...

    ya udah...Datukmuka hitam sama sajer dengan indon yang lain..muker hitam dan HATI HITAM...makanya, SIAL deh!

    ReplyDelete
  9. susilo-bambang-tanah-mambang-angin-mambang-segala mambang20 June 2008 at 04:48

    to datukmukahitam :


    Do not compare our PM's with your filthys presidents...coz all of them are sucks at it best.

    First, soekarno : a communists

    Second, soeharto : the world biggest corrupter's of all.

    Third, megawati : how many megawatt's does this woman has??? Incompetent, cant even solve a single problem in indon.

    Fourth, Gus Dur : ole-tart, another incompetent president. Ole tart with a sex scandal.I simply can't imagine our top leader's, that is actually old and not able to see a women turn into a sex maniac.


    So,do not compare any of your president's with our Prime Minister...since most of them are corrupters and incompetent brass.

    and owh yeah on our recent gas price-hike. Yeah, it increased some 40%, So??What is the big deal? Does it make indonesial better than Malaysia in managing natural resources?? erm..NOTT!!

    well look again, who's the one that withdraw from OPEC??? Who has become a net oil importer?? Who actually has failed to manage their natural resources???

    it is you INDON.

    what caused you to fail?

    The answer is simple.

    Corruption. I think indons has no ingtegrity at all, the corruption in indons is many times rampant than in Malaysia.

    Let's look at some Tra


    and last but not least, your country maybe bigger than ours, but, it proved to be useless, since you cannot even utilized all those things to benefit your own people. Poverty rate, Crime rate all are high and your economy is down the drain.

    I think your biggest problem is corruption. I believed it has become a culture.

    Just want to share you my experience, that last year i went to your indons embassy in Kuala Lumpur to register my indon's maid marriage. and guess what? we have to pay some money to the guy in charge just to speed up the process. I was like, owh my god... I was asked for money in an indonesian embassy! Can't believed its actually happened in an embassy.


    dude, i hope that you can just shut up and look at your country first. Help your country first, get bz with problems that destroying your country. Do not poke in others.

    aite?

    ReplyDelete
  10. Sukarni Binti Sukarno Bin Supirman bin Biawak Komodo22 June 2008 at 13:54

    once indon, they will always be an indon!

    Indon ni bangsa yg "rosak" sebab mereka dibelenggu dgn rasuah dan penyelewengan kuasa.....

    Dioarang ni asal keturunan dari biawak komodo agaknya, sebab perangai mereka sama je mcm perangai biawak komodo....

    ReplyDelete
  11. First, soekarno : a communists

    don't be ridiculous Malon.
    Ok, let me remind you of something.

    So why your Mahathir Mohammad has a nickname Little Soekarno??
    And I think He was happy to be called like that at that time.

    oh yeah, maybe our leaders are incompetent but our leader not like your leader who always be cunning and using a chance to steal when their neighbour is in the weakest condition. :)

    You know who the biggest illegal loggers in Borneo and using locals to do this illegal job? nothing else, Malingsia, ask your government.

    ReplyDelete
  12. bagus...itulah Komen dari orang MALAYSIA tentang INDON yang BODOH dan semakin merasakan diri INDON baik dan semuanya BAGUS.

    see...INDON terus senyap..nggak boleh komen...dasar SIAL..

    mau dikawinkan di kedutaan malah suruh dibayar...apa tuh??? SIAL!

    ya udah..INDON mmg SIAL..masakan tidaknya RUPIAH tiada nilainya!

    ReplyDelete
  13. susilo...

    you shut up ur stingky mouth .....

    Kamu pikir negaramu bebas korupsi? Keep on dreaming.......aku heran knp kalian begitu percaya kalo negara kalian itu negara suci tanpa dosa.......hahahaha.....knp pemerintah dan rakyat kalian tidak pernah mau dengar kalo para pengusaha china malay itu maling semua (maling kayu dr kalimantan, terus di ekspor ke atas nama kayu malay) plus tukang smuggler dadah atau heroin atau shabu2 ke indo?

    Well....saya juga punya cerita menarik ttg kelakuan org2 hebat dan pintar dr malay.....

    Setahun lalu ada rombongan budak2 malay yg ngaku pencari investor dr KL ke kantor saya.....mereka 6-7 org....mereka menawarkan kerjasama bila kita mau menanam modal di malay.....penampilan ok semua....jas + tie yg cool punya....menginap di hotel 5 stars di jakarta.....mereka bolak-balik ke kantor saya bawa proposal.....akhirnya ok kita bilang mau liat dulu proposal budak2 malay itu.....

    setelah 7 hari mereka akhirnya pulang ke KL tp mau mampir ke bali 2 hari.....buat refreshing ngaku mereka.....

    namun 2 hari kemudian ternyata......ada tagihan hotel ke kantor saya untuk semua biaya menginap mereka.....waaaooooo.......can u believe that? They didnt pay anything.....hahahhha.....they really smart to deceit hotel.....hhmmm...very professional.....hahhahah....thats really damn good maling.......

    1 bulan kemudian ada staf yg ke KL coba cek ke alamat sesuai proposal dr mereka.....

    ternyata saudara2......kantor mereka yg di menara petronas itu tidak ada.....walau akhirnya ketemu dgn salah satu boss mereka ternyata mereka hanya investor abal-abal...alias penipu......do you know susilo.....they had lunch just out side of menara petronas on the street then.....yup di pedagang kaki lima.......hahahahahaha

    begitulah mentality maling ya tetap maling.....

    I dont care if you say we indonesia have a lot of problem....right or wrong is my country.....we love our country.....

    selamat ya...tuh sabah sudah mulai tidak percaya krn pemeritahan federal kalian ternyata tidak tepat janji.....hahahaha....

    Just remind you...I never believe every single word from malaysian esp.in this forum.......

    I dont care also if blog owner drop my posting.......

    ReplyDelete
  14. Berkatalah sesukamu, hinalah sesukamu, semakin kau menghina orang lain semakin hina pula dirimu.
    Sesungguhnya ada melihat dan mencatat perbuatanmu.
    Bukankah negaramu negara "ISLAM", ROSUL tak pernah mengajarkan seperti itu.
    Semoga kamu mendapat ridho-NYA

    Insya ALLAH... :)
    (Dari orang sebelah sana)

    ReplyDelete
  15. SusiloMambangJamban24 June 2008 at 03:15

    to anonymous :

    It is you Indons who gave that "little Soekarno" nickname.

    and

    Who said Tun Dr Mahathir is proud with that little nickname given by your country???

    and

    Who said Malaysian is proud to know that you indons gave him the nickname...

    and

    Who wants the nickname?? No Malaysian give a shit about it.

    and

    Tun Mahathir

    In his journals and interviews he clearly said he doesnt not even like the nickname...

    to hell with "Little Soekarno" . Tun Dr Mahathir is way better than your indons communist dictator.


    and owh yeah.. cunning word is great, reflects people intelligence.But,please not sex scandal and corruption. They reflects how low one's are. Which is the very characteristics possesed by your Presidents.

    On Illegal Logging. Dude, what indons government do to stop the indons criminals, indons rapists, indons burglars and indons mafias in Malaysia??

    and what your freaking corrupted to the core government do to stop all the lies by your media on Malaysia claiming this and that??

    What asshole? JUST WHAT?

    NONE. WE SEE NOTHING.

    ReplyDelete
  16. SusiloBambangBabi24 June 2008 at 03:44

    to datukmukahitam:

    Woi Jubo Babi!!!

    You are the stupidest indons among the stupidest indons i ever encounter.

    HEY STUPID,

    I never said my country is "suci" BODOH PUNYA INDON. GOBLOK!

    Here are some comments for you ...

    NO COUNTRY EVER FREE FROM CORRUPTIONS.. IT WILL ALWYAYS BE THERE. THE ONLY THING THAT MAKE IT DIFFERENCE IS THAT THE SERIOUSNESS OF IT.

    In indons case, it is very serious, it is soo serious, to the extent that it has become norm in Indonesial society.It is widely practice by every level of indons. That is why Transparency International ranked you 142th.. in Corruption Perception Index. Stupid Indon.

    This is your very culture and you should patent this one too.

    and Secondly Stupido, thanks GOD. I am gratefull they cheat you. They should cheat you more than that.

    It is a white collar criminal. Very impressive. Do you watch "Ocean's Trilogy"? Dashing aite?


    and your little story just proving that they are more intelligent than you motherfuckin indons..

    Unlike some indons

    Who used WitchCraft when robbing people house. My neighbour house was robbed by these filthys indons last year..and you know what? They left their "SHIT" in front of my neighbour's house. Disgusting isn't it? Barbaric and uncivilized.

    and What the fuck??? ....

    "they had lunch just out side of menara petronas on the street then.....yup di pedagang kaki"

    hey stupid :

    How's the fuck do you know, these fellas had their lunch on the street? LIAR!!!

    and

    Can you tell me..any sidewalk or street eateries ( i mean any "pedagang kaki" ) at KLCC??

    You fucking indons fag, lying bastard. How bout you sholved that little story of yours up your arse!! alrite??

    and another thing STUPIDO...

    It is common for people in any country to lost confidence towards their government. Its not only people in Sabah, but the whole Malaysian lost their confidence on our current Prime Minister.

    The difference between INDONS and MALAYS..

    We don't go violence street protesting just to topple our leaders, which actually the common practice in indons. It is simply not our culture. We are not a bunch of barbaric and uncivilized people. We speak through our votes. We have a lot of other things to do, rather than street protesting.

    So..stupido...since you cannot shut up.How bout you take a shovel and shoved it up your ass alrite.

    ReplyDelete
  17. halo halo
    kedatangan sy mgkin sgt tdak di harapkan oleh si empu reot
    tetapi melihat perjuangan gigih yg di lakukan(cieele terasa di 1945 nih) datukmukahitam melihat para antek antek ingris.
    gw kmbli ingit berjihat(swit swit jihad melawan para bencong,heee)

    sebelumnya gw mau sapa dlu nih buat datuk(pakabar lu bro..dri karakternya gw ga asing ma lu...)
    heu**

    to arezeot :
    Wilayah Indo yang luas itu lah sepatutnya menjadi kalian lebih maju kerana dengan luasnya negara kalian, makin banyak hasil bumi diperolehi. Tetapi amat memalukan sekali apa keluasan negara itu kalian jadikan alasan murahan sebagai menutup malu menjadi negara mundur.

    heu** budayawan malon(Karim Raslan) pernah bilang "luas nya bangsa indonesia membuat bangsa ini berjuang dengan waktu yg panjang untuk bangkit dri keterpurukan dari polemik krisis 98. kalau pun negara malaysia yg seperti ini nampaknya susah juga membalikkan keadaan seperti semula beruntung m'sia tak lebih besar dari pulau sumatera" kira2 gitu beliau kata.

    yah intinya sih gw garis bawahi :: LEBIH PERCAYA MA PAKAR BUDAYAWAN :: lu dari pada omongan para bencong yg berpikir hanya dari sisi buruknya. *_^

    eh selamat ya ganda putra malon juara di indonesia open badminton series.

    tapi yg gw patut berbangga juga. 1 gelar yang diraih malaysia di indonesia. di counter prestasi oleh putra bangsa indonesia di malaysia

    Rio Haryanto dan Ryan Haryanto :: Juara Renault di sepang
    http://www.liputan6.com/news/?id=161246&c_id=5

    Villa 2000 :: sekolah sepakbola yg ada di jakarta berhak wakili asia pasifik di ajang MU-primer league di inggris. setelah pada partai final tewaskan TUNAS CEMERLANG 2-0
    hehehe kalah dikandang nih yeee...
    http://bolanews.com/ole_nasional/14996.php

    ReplyDelete
  18. kepada datuk mukahitam..

    hmmm...komen kamu makin menampakkan kebodoohan kaum INDON...aku tambah lagi menampakkan lagi SIAL INDON...

    aku tau...INDON ni tak suker digelar INDON sbb bagi INDON gelaran INDON ni adalah paling HINA..

    nah!...sendiri mengaku HINA..

    segala komen tentang rasuah telah diberitakn diseluruh dunia...kenapa rakyat INDON lari ke negara lain..kenapa INDON kelaparan dan MISKIN sekali..kerana INDON adalah pengamal RASUAH paling besar DIDUNIA..
    makanya, sebelum mengata jiran kamu yang lebih berjaya, seperti MALAYSIA..tengok diri negara KAMU INDON yang semakin melarat...

    ya udah..INDON mmg SIAL keparat deh!

    soalan : mengapa INDON takut dengan SINGAPura? sbbnya INDON dengki dengan MALAYSIA..padahal INDON ramai carik sesuap nasi di MALAYSIA>.dahla INDON kaki merompak,mencurik, merogol dan kaki merusuh...SIAL SANGAT INDON..

    ReplyDelete
  19. Hmmpfh, envy to Malingsia? Not a chance. Why should we envy to thief of Asia, thief of culture, log and even to ambalat territory?

    For Susilo the Moron Malingsia, better you type “little soekarno” in Google site, you will find that little Soekarno is not a nickname from our mass media, it is from western media and he proud of that nickname. Just type it, moron, if you dare enough.
    and don't be so proud enough with your "culture". Since it comes from stealing. hmmppfh

    ReplyDelete
  20. Ha..ha..ha...great success GAYOYES has comes again. Si Gayoyes ABE has strike back. GAY of all times. Hikhik..bagusnya, pandangan jihad yang dikatakan oleh si ABE..yelah kan! kerja seharian ABE. ABE, hari ni x pergi jihad dapatkan pelanggan ker??. ( Alah! pelanggan Indons2 peluh tu..ko kan GAY super Indons ). Patut ke dalam blog I si ABE bilang sayang kat I..memang betul2 GAY dier nih. Sudah..plastik sumernyer.

    Erm! ABE pergilah jihad memberikan makanan kepada benua2 Indons yang lapar nak makan nasik tuh. Jihad jugak kan? Daripada berjihad tak tentu hala kat sini kan. Ader jugak faedah. X pernah tengok la kat benua Indon tuh ader orang kelaparan macam kat benua Afrika. Gambar yang kat dalam blog Arezeo nih sebijik macam gambar kat beua Afrika..tetapi raut wajah Indons jugak walaupun dey ols hitam belegam. Kesian pulak I tengok..but what can I do??..Orang2 negara mereka sendiri pun tidak membantu..asyik sibuk berjihad x tentu hala sahaja kat sini jer. Walhal! rakyat mereka semakin lama semakin mati kelaparan.


    ""heu** budayawan malon(Karim Raslan) pernah bilang "luas nya bangsa indonesia membuat bangsa ini berjuang dengan waktu yg panjang untuk bangkit dri keterpurukan dari polemik krisis 98. kalau pun negara malaysia yg seperti ini nampaknya susah juga membalikkan keadaan seperti semula beruntung m'sia tak lebih besar dari pulau sumatera" kira2 gitu beliau kata.""

    Dinch hui.. polemik? What's that?. But anyway, masalah ekonomi masih juga melanda Indonesia..not even 1998, even now..still unsolved. Cakap lalok x serupa bikin si ABE nih. Erm! berjuang lah yer..berjuang dan berjihadlah untuk menaikkan mata wang RUPIAH mu yang dikatakan sama tarafnya itu longkang giteww. Betullah tu kata si Karim Raslan tuh..wilayah Indon yang luas tuh membuatkan mereka x henti2 berjuang dan terus berjuang memulihkan ekonomi..tapi hampeh ABE..x pulih2 jugak..lebih teruk dari Malaysia ader ler. Kat sini, makcik Indon jual air kat tepi jalan tuh nak tukar RUPIAH 500.000.00 kepada RM dengan I..dinch hui...nak sentuh duit rupiah pun I jijik. X rela I. Pernah dulu jugak, orang Indons yang nak pergi ke Mekah terpaksa bawa berguni2 wang RUPIAH. Arwah Ayah I cakap kesian pulak kat orang Indons tuh..terpaksa mengalas guni untuk beribadat. Tapi sekurang2nya dengan wang itu jugak dia bisa untuk menghabiskan ibadat hajinya.

    ABE nih gayanyer macam membanggakan negara Indusialnya..walaupun seluruh dunia tahu..MALAYSIA LEBIH BAIK DARI INDONESIA..diulang sekali lagi MALAYSIA LEBIH BAIK DARI INDONESIA...hik2hik. ( just terima lah hakikat yer ABE dan jangan pulak lepas nih ko give up berjuang untuk menaikkan ekonomi negara ko yer..aku sokong 100% jihad ko itewww ). Punca pendapatan yang baik juga adalah punca yang dihasilkan oleh tanahairnya sendiri..bukannya negara orang lain.

    "Bye ABE GAYOYES..jangan nangis udah lah ya.. " Chow chin chau..

    ReplyDelete
  21. anonymous lainnya27 June 2008 at 17:56

    mana ya postingan berita Mlasyia mau sewa tanah sawah di Kalimantan Barat untuk mencegah kebuluran di Mlasyia? kok engga naek naek ya oleh Bapak Arez. :))

    "Saya masih belum setara dengan Soekarno..."
    (Mahathir Mohammad dalam interview dengan TV7)

    ReplyDelete
  22. ah susilo ini cangkemnya makin stingky aje kalo murka2 kayak gitu...heheh...bener ga bro abe? pak kabar bro....kalimantan masih ok ggak? hehhehehe......

    weell......sus.....kalo u makin marah makin keliatan begok lue.....gw cerita apa adanya dibantah...lha wong itu semua realitas dan fakta kok.....hahahha.....pake bilang LIAR segale....fakta kok dibantah......emang gw liar...liar kalo diranjang.....hahahahha.....

    abe...memang konon kabarnya kalo org udah bisa ngamuk2 pake bhs inggris...itu makin keren aje....cool bgt dah....hahhahaha....kok kayaknya ggak pede pake bhs melayu ya budak2 malay ini.....krisis pede nih ye.....hehehe...atau karena malu ati krn sadar bhs melayu itu ndeso bgt......hahahahaha

    "It is common for people in any country to lost confidence towards their government. Its not only people in Sabah, but the whole Malaysian lost their confidence on our current Prime Minister".....nasibmu sus punya PM yg cuma dpt warisan jabatan, tukang tidur dan lebih seneng main gundu dgn bini mudanya....hahahha

    peace ah....ntar dimarahin kalo bertengkar lagi......

    oh ya sus...gimana tuh kabar pembunuhan model dr mongolia...sapa namanya...altyatun? hehehhe.....gila ya....politikus di malay sampe tega2nya bunuh cewek pacarnya dewek.....di bom lagi.....ancur deh tuh tubuh sexy si model.....eit gw denger timbalan PM lue terlibat ya......hahahahaha......ini common juga ggak di malay sus? jangan2 common juga ya......kacian deh......

    ReplyDelete
  23. Bagaimana dengan Dokter Azhari dan kawan2 teroris lainnya yang warga Malaysia tapi membunuh sesama Muslim di Indonesia???.....
    Itukah bangsa Malaysia yang MULIA???

    Dan orang2 Iban dan Malaysia lainnya yang sedang menyenangi POCO-POCO ????

    ReplyDelete
  24. Stupid blind Indons.

    ReplyDelete
  25. sodara jauhnya arez29 June 2008 at 09:46

    untuk anonymous dan datukmukahitam lebih baik suruh para maloners culun ini googling tentang little soekarno. Biar pada mingkem semua. dasar orang kaya kampungan para Maloners di Blog ini.

    ReplyDelete
  26. ADA MALING LONTE (MALON) BIKIN BLOG PALING TOLOL ;P

    MALAYSIA DARI DULU CUMA BISA IMPOR BERAS (KALO BERUNTUNG MALING DARI INDONESIA)

    AIR?? REBUTAN AMA SINGAPORK?? ;D

    MINYAK?? KILANG MINYAK BRUNEI DISABOTASE??

    ;P

    DON'T MAKE ME LAUGH AREZEO DENGKUL! ;P

    ReplyDelete
  27. anonymous lainnya1 July 2008 at 15:41

    MALAYSIA LEBIH BAIK DARI INDONESIA..diulang sekali lagi MALAYSIA LEBIH BAIK DARI INDONESIA

    ah yang bener, pakcik? lebih baik periksa dulu deh komentar yang gue kirim di blogmu itu. he-he-he(ketawa senang)

    ReplyDelete
  28. "Ha..ha..ha...great success GAYOYES has comes again. Si Gayoyes ABE has strike back. GAY of all times."

    anjing teriak anjing
    yah ini nih orangnya . . .
    heu***
    jgn pengaruhi gw jadi hombreng donk
    hahaha . . jijik aghhh . . .
    ^_*

    mending lu tanam beras gih.
    hahahaha

    ReplyDelete
  29. to anonymous :

    Indon, indon.. apa mau jadi dengan kamu indon?? LIAR!!!!!


    Dumbass anonymous from Indon..

    Just show me any western media website use "Little Soekarno" by refering to Dr Mahathir.

    Tell me.. dont lie..plz, u indons lied too much...

    ReplyDelete
  30. to datukmukahitam :

    Typical Indon...

    They can't even argue a bit on facts...

    they cannot stop themselves from lying...

    Their comments reflects how low their intelligence is..

    poor indons...

    Your economy is down the drain.

    Your morals is down the sewage.

    You lost timor leste.

    You failed to maintain your position in OPEC.

    Your pathethic little island will be gone in 2025.

    Maybe the next earthquake, floods or tsunami will hit you again.

    GOD DESPISE YOU

    We Malaysian pity you so much...

    ReplyDelete
  31. Proud-Malaysian1 July 2008 at 22:01

    uncivilized,barbaric and poor Indons...

    thank you for visiting AREZEO blogs...

    and arezeo. Keep up the good work.

    Proud Malaysian. :)

    ReplyDelete
  32. Pak Lah tidor??

    HAhahahahah

    Gue lagi kesian ama loe indons sekalian..

    diperintah GUS DUR, KAKI SEKS, KAKI TIDUR, KAKI MAKAN DUIT RAKYAT!!!

    indon indon, sedih amat gue sama loe...

    ReplyDelete
  33. Indon dasar orang kaya KORUP kekampungan..

    ReplyDelete
  34. Just show me any western media website use "Little Soekarno" by refering to Dr Mahathir.


    Why? you don't dare enough to type little soekarno in google, Maling?


    and for this:
    "Your pathethic little island will be gone in 2025.

    Maybe the next earthquake, floods or tsunami will hit you again."

    That's OK, because if Indonesia is gone, the next tsunami will hit your tiny country, Malon, because there is no barrier between Indian Ocean and your tiny country.
    Stupid malaysian who wants to be provoked by stupid Arezeo.

    ReplyDelete
  35. You Maloners stupid even need Indonesia islands badly to protect you from the tsunami strike. LoL
    and you even pray to your God to drown Indonesia, so be it, pray, and then there will be no barrier anymore for u Malon.

    I can't wait a big tsunami struck Malaysia in the future if Indonesia is really gone, do u want it, a shortmind head malon maling Kambing? :LoL

    Find more about little soekarno? I do really find many interesting about mahathir Mohammad and his nickname, especially in Aussie media of 90's decade (how old are u at that time, maloners?), really interesting article. happy searching, maloners, I give u a job to do, idiot Indon..err..sorry..I mean Malingsialitubabi or malingsialbabi. LoL

    ReplyDelete
  36. WAHAI SAUDARA-SAUDARA SEPERJUANGAN TOEK RAKYAT INDONESIA TERCINTA...
    MULAI WAKTU NE,MENIT NE OR DETIK NE JANGAN LAGI MEMBERIKAN KOMEN KEPADA BLOG NE.KARENA BLOG NE SESAT MENYESATKAN KESEJAHTERAAN MASYARAKAT INDONESIA..
    BLOG INI DIBUAT UNTUK MEMANCING AMARAH RAKYAT INDONESIA
    BIARLAH NEGERI JIRAN YANG BERKOAR-KOAR LAKSANA TONG KOSONG BUNYINYANYA.

    ReplyDelete
  37. kesiannya tgk kanak2 merempat.. Malaysia xnak tolong ke? biar depa sedar sket yg mencemburui negara lain xkan bawak pekdah langsung..

    ReplyDelete
  38. .. I dont really get this at all..
    first of all, im not supporting Malaysia or Indonesia.. I just wana get the facts right between us..

    First of all, what do Indonesia want from Malaysia ??

    1. Their Culture - Indonesia is saying that they want their culture back from Malaysia, every little one of it including food.. They want the whole world to know that 'Rasa Sayang' is their song and not Malaysia.
    By doing this, what would they accomplish ?
    They will strip the Malays out of the only identity they have. Without it, the Malays have nothing to show anyone culturally.

    2. Borneo. Still claiming Borneo when in fact Sabah and Sarawak themselves join Malaysia in the first place. True, it is undeniable that there are people in Sabah and Sarawak who doesnt wana join Malaysia, but still.. the leaders of Sabah and Sarawak are the ones that decides what is best for them. If you still are angry with it, then talk to the leaders.
    So what would Indonesia gain from taking the Borneo from Malaysia ?
    Again, they will strip the Malaysians out of their natural sources, reducing Malaysia's population.. and yet making the Indonesia's nation bigger than ever.. affecting Malaysia's economy and with it, Indonesia's currency would probably be higher than Malaysia.

    3. They also said that Malaysians are liars.

    4. Culture Thief

    5. Malaysian PM and the Gov are lazy and corrupted

    6. and I think no matter what the Malaysians do, they will always be something wrong with them in the Indonesian eyes.

    This is basically what all the Indonesians are saying and they keep on repeating it over and over again. None of the Indonesians here are trying to calm both parties down by saying LET US WORK TOGETHER.. but instead all the Indos here are just joining in this pointless battle to make the malay ppl realize how suck they are..

    Yes.. we know we suck.. our government are going into a pathetic state.. nonetheless, we are not killing each other but we rather work together to gain something together.. Cause a bloodbath among us has nothing to gain except death.. We already learned it the hard way..

    To Indonesia.. I respect you guys in so many ways.. and I do know that none of u guys would respect me in the same way.. u wud never respect malaysia after all of this.. and you will never stop attacking us until u get what u want.. look at our history.. how many times have u attacked us as a nation ? the only time we attacked u is probably during our Malacca Era.. So u see.. even when u were born, u were already taught to hate us.. despise us.. and dont be friends with Malaysian.. To you.. we are traitors.. who ran away from Indonesia.. I get it.. we all get it.. So get over it.. why should we pay for the sins of our ancestors ?

    From reading this blog, we should all realize that there are problems in both our countries that needs our attention..
    to indonesians - u shud do something about the poverty, social gap and especially corruption.. i know it is none of my business to say it.. but it is none of ur business as well to say that our PM sucks, our water problems with singapore or even our problems in the music industry..
    and about this culture problem.. Im sure if both of us put our minds to it.. we can probably find a solution that will satisfy both nations..

    if u wana carry on your pointless fight.. then there is no doubt that what Indonesia really want is 'GANYANG MALAYSIA'..

    so is Sukarno still alive ?

    ReplyDelete
  39. anonymous lainnya1 September 2008 at 16:05

    untuk Az:
    sebaiknya pertanyaan itu ditujukan langsung saja kepada yang bikin blog ini?
    seperti kata salah satu komentator Indonesia, masalah awal mula sudah selesai dari dulu:
    baca di:

    http://portal.antara.co.id/news/?id=1195834602

    tanyakan saja kenapa makhluk ini masih memprovokasi?

    Buat gue sih, nyantai aje, gue hadepin saja ini orang, jadi biar memberi tahu kalo negara dia juga nggak sempurna-sempurna banget.
    Gimana, sudah dibaca rusuhan di seremban itu. he-he-he

    http://www.utusan.com.my/utusan/arkib.asp?y=2008&dt=0530&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_08.htm

    ReplyDelete
  40. From zidar

    Indonesia Lebih mencemburui malaysia sebab Bangsa melayu tidak lari dari Perasaan Hasad Dengki (PHD).Malaysia sekarang lebih bertemadun dari dulu ,disebabkan malaysia banyak belajar dari penjajahan dulu.Berfikiran waras membentuk jati dirilah yg membuat malaysia maju dari segi pemikiran dan tamadun setempat.Coba lihat diperbedaan tempat di indonesia yang tidak seragam dan bertaburan dan TIDAK TERSUSUN.Sampah sarap yang merata2 tempat.Lihat aja dimalaysia dari kacamata,adalah lebih tersusun dari corak jalan2nya dan toko tokonya yang lebih tersusun.Dan satu lagi dimalaysia menaiki motor bertiga adalah sesuatu yang sangat pelik, kecuali motor roda tiga,tetapi di indonesia mengamalkan 1 motor 3 orang adalh lumrah di kota2 besar dijarkarta.Pikir pikirkan.

    ReplyDelete
  41. Dasar Zidar...kalian negara Islam tapi ska menyebarkan aib.Bila sudah dibilang menyebarkan aib..kalian pasti bersalasan "Ini kenyataan,memang benar keadaan Indon parah seperti ini!"
    Tapi taukah kalian meskipun itu kebenaran bwt apa menyebarkan aib huh? Membela Malasyia? SALAH BESAR!!! Sebenarx Blogger Arezeo GOBLOK ini cmn mo mengadu domba antara Indonesia & Malaysia. Sungguh berdosa di Bulan yg Suci ini...
    Dah sna lu anak Gigolo! Baru bikin blog emank kayak gtu! Anak katro gag tau dididik! Ibux aja "Kupu2 Malem" Makanya biarkan sja org goblok ini menyebarkan aib yg isinya 99,999999% fitnah!!!

    *INGAT FITNAH TU LBH KEJAM DR PEMBUNUHAN

    ReplyDelete
  42. saya bukan adu domba bung.... semua yang saya kabarkan di sini, semua diberitakan baik di koran malaysia ataupun indonesia. tidak ada adu domba. cuma berkongsi pendapat dan maklumat saja.

    ReplyDelete
  43. saya bukan nak gaduh ke ape ke??tapi mmg btl.maid dy orang indon tau. walaupun dgr x baik camni, sy tak pernah wat jahat kat dia. dia pn ok dgn kami. dia keje dgn baik. pernah sekali tu, saya tya knp nak cari keje kat cni. dia kata klu keje kat kampung yg boleh bt berkebun. hampir suma berkebun.fasiliti awam pn kurang. so, terpaksa g sabah untuk cari duit bt family kat indon. dia berasal dr kepulauan timur. xtau la pe nama negeri dia tu. tapi sllu kata orang timur.tapi bukan timor timur. then, klu betulla, indon amik berat ttg perihal rakyatnya knp masi lg ada wilayah yg masih mundur spt asal maid sy ni. then knp Timor Timur (sekarang Timor Leste) nak sgt kuar dari Indonesia.kenapa??perlu renungkan suma ini. klu x silap sy, Acheh pn nak kuar jg dr kepompong Indonesia (pada zaman pemerintahan Megawati Soekarnoputri)kenapa??..mmg betul,jgn bandingkan malaysia kerana malaysia negeranya kecil senang diurus tapi kan..kan Indon dah lama merdeka malah lebih senior dr Malaysia. benda sebegini tak akan berlaku. itu makanya, indon memerlukan pemerintah yg bijaksana dan berwawasan untuk mengendalikan wilayah2nya.niat sy bukan nak gaduh ke ape ea..cuma hentikanlah pergaduhan ini..ni dalangnya tak bukan media indonesia.kan mereka ni adalah medium terbesar yg blh smpikan maklumat kpd rakyat secara terus menerus.tu pendapat sy..

    ReplyDelete
  44. Indonesial tanah Cairku
    Tanah tumpah muntahku
    Disanalah aku merangkak hina
    Jadi kubur

    Indonesial negara miskin ku
    Bangsa Busuk dan Tanah Miskinku
    Marilah kita semua tidur
    Indonesial negara miskinku

    Mati lah tanahku
    Modar lah negriku
    Bangsaku Rakyatku semuanya
    Miskin lah jiwanya
    Tidurlah badannya
    Untuk Indonesial Miskin

    Indonesial Miskin
    Mampous Modar
    Datang kerja Malaysia
    Tapi TKI Jadi perampok
    Rompak Malaysia bawa wang ke Indon

    Indonesial Pendatang Haram
    Miskin lah Miskin lah
    Datang Haram ke Malaysia
    Tiada paspor
    Bila kena tangkap dan hantar balik
    Kata nya malaysia jahat

    ReplyDelete
  45. indon bodoh
    jadi pekerja kontrak pungut sampah di malaysia

    ReplyDelete