Monday, 30 March 2009

Indonesia Mulai Tenggelam

Ramalan saintis bahawa Indonesia akan tenggelam pada tahun 2025 mula menunjukkan kebenaran. Runtuhnya empangan Situ Gintung di pinggir Jakarta baru-baru ini adalah petanda awal negara tersebut bakal tenggelam.

Berikut adalah gambar2 tragedi Situ Gintung tersebut.

Banjir di kota Jakarta, tragedi banjir lumpur, tragedi Situ Gintung dan banyak petaka lain sepatutnya diambil pengajaran oleh Indonesia akan amaran alam ini. Dan jangan hanya menunggu seperti laporan akhbar ini.

 

p/s- Bersama2lah selamatkan dunia.

14 comments:

  1. AH...INDON! manakan mau sedar!...malah di carik kesalahan MALAYSIA lagik...sedangkan INDON sendiri akan tenggelam...

    INDON ni mmg tak pernah insaf deh!...SIAL sangat!
    Ya udah...arezeo...teruskan sedarkan INDON...keep on!..let INDON face it!..INDON are Being CURSED by GOD..

    p.s : SUDAH Nyata INDON SIAL!

    ReplyDelete
  2. From Zidar

    Mana Dermawan indonesia? mana parjurit indonesia? mana hartawan indonesia? mana pahlawan indonesia?
    bantuan apa yang mereka boleh menjamin rakyat indonesia?
    Adakah mereka hanya sekadar melihat dari jauh?.

    ReplyDelete
  3. Kok malah ditertawakan atau dihina sih?? Kok orang yang sengsara malah ditertawakan, kamu gak punya simpati. Kalau kamu kena bencana, apakah orang di seluruh dunia akan menertawakanmu?? Apakah kamu mau kena bencana? Dasar MALAS emang bodoh!!

    ReplyDelete
  4. bukan ditertawakan...tapi mau menyedarkan INDON supaya jangan carik kesalahan Malaysia sahaja..sibuk mau kata Malaysia curik segala benda...sedangkan INDON sendiri salah ditutup...nah!...terbukti ALLAH marah dengan sifat INDON yang IRI...
    malah...masih tak sedar...dikatakan MALAYSIA BODOH lagi...waduh..penak kamu berkata2 yer...INDON mmg SIAL...biarlah tenggelam...tapi bukan 2025, cepat sikit deh...2010...biar aman DUNIA tanpa INDON!...INDON pembawa MALAPETAKA!

    ya udah..kalau nama INDON, mmg SIAL deh!

    ReplyDelete
  5. ingat lagi ada seseorang yang memcerita kan saat wakil dari Malaysia bersusah payah menolong mangsa sunami di AcHEH....ada hamba Allah iaitu warga Acheh sanggup mengatakan yang mereka benci dengan Malaysia kerana malaysia banyak menghantar pulang warga indonesia yang berstatus PATI yang ditangkap.....bertapa busuknya hati mereka sanggup kata begitu sedangkan Mlaysialah antar negara yang pertama menyalurkan bantuan kemanusian kepada bangsa mereka tetapi isu PATI juga yang mereka pandang.....itulah bak kata pepartah melayu "ibarat melepaskan anjing yang tersepit" last2 dia gigit kita balik hangsuang punya bangsa

    ReplyDelete
  6. Sudah deh, lebih baik membantu daripada diam. Lagipula, kamu akan rezeki dari tuhan, jangan tertawa pada orang miskin. Apakah Indonesia dikutuk? Tentu tidak!

    For INDONSIAL:
    Apakah tuhan sedang murka? Tidak!
    Lebih baik kamu tobat deh, kamu nggak usah menghina terus, karena tidak ada guna dan keuntungannya. Malah akan dapat dosa dan dibenci orang. Damai dong.

    Orang yang tenggelam adalah orang yang jahat. Apakah Indonesia kejam dan jahat? Tentu tidak!

    ReplyDelete
  7. For AREZEO:
    Lebih baik kamu tobat dan turut prihatin, jangan tertawa sendiri.

    Kalau kamu mau, bantu saja, karena kamu akan dibalas dengan rezeki. Saya harap Malaysia dapat memberi bantuan dan turut prihatin, aku juga berharap hubungan kalian dengan Indonesia bisa berakhir.

    ReplyDelete
  8. From zidar

    Kalau kamu mau, bantu saja, karena kamu akan dibalas dengan rezeki. Saya harap Malaysia dapat memberi bantuan dan turut prihatin, aku juga berharap hubungan kalian dengan Indonesia bisa berakhir.

    ----Respon aku---------------------

    Ya betul kami dimalaysia sedia membantu warga indonesia tanpa bicara!,tetapi kami membantu warga indonesia bukan mengharapkan apa apa,tapi apa yang kami kesalkan kami di Aceh dan yogjarkarta di cemuh dan bencinya apabila bantuan itu datangnya dari malaysia. Anda bisa jawab ini wahai warga indonesia.? sebagai tetangga dgn indonesia,niat kami dimalaysia hanya sekadar membantu dijalan ALLAH.Tidak lebih dari itu.

    ReplyDelete
  9. For INDONSIAL:
    Kamu boleh berkata begitu, tapi lebih baik kamu ambil baiknya dan turut simpati. Kenapa kamu selalu menganggap dirimu benar dan menganggap Indonesia salah?

    For Anonymous:
    Ralat ya. Saya setuju dengan kamu. Lebih baik arezeo

    Saya harap hubungan Malaysia-Indonesia kembali membaik.

    ReplyDelete
  10. Astaghfirulloh...

    ReplyDelete
  11. Saya merasa sangat menyesal.. dan saya nak mohon maaf darimu..

    saya sedari kebencianmu terhadap Indonesia kerana ulah saya..

    ReplyDelete
  12. woi u so silly men! situ gintung hancur gara2 erosi bukan tenggelam so silly so silly so silly

    ReplyDelete
  13. iya saya tau malaysa is better than indo, tapi disisi tuhan sama aja meeeeen!

    ReplyDelete
  14. Negara udah wilayahnya masih kecil dari jambi,,sok2an ngina indonesia,,malu dikit cuy,,
    ntar ngara kalian tuh didukunin rusli/neped baru tau kalian hahahaah

    ReplyDelete