Tuesday 20 November 2007

Poll Suka Dipanggil "Indon"?

Terbaru, suatu undian (poll) diwujudkan di Malingsia.com bertajuk Suka di panggil Indon? Nampaknya, admin laman web tersebut masih ragu2 sama ada rakyat Indonesia suka atau tidak dipanggil Indon. Malangnya, daripada berjuta2 rakyat Indonesia, hanya 67 orang saja memberi respond dan 24% suka dipanggil Indon.

Sekiranya admin sedar bahawa bangsanya tidak suka dipanggil Indon, kenapakah poll di atas diwujudkan? Patutlah dia bertanya, "Indon? Should we be calling them that?".

p/s- Sebab dia bertanya, jawapannya "Of course!"

22 comments:

  1. Indon mmg selayaknya terus2an dipanggil Indon kerana kebodohan bangsa itu sendiri. Bikin website, tp memperbodohkan bangsa Indon sendiri. Indon mmg bodoh. Sebodoh2 manusia.

    ReplyDelete
  2. indon sialan is much better word..!!

    ReplyDelete
  3. saya heran mengapa negara anda bernama "MALAY sia" padahal di negeri anda ada Cina, India, dan dayak di kalimantan.

    Apakah negeri anda hanya milik orang MALAY?

    Saya kira pantaslah disebut begitu mengapa?

    Karena MALAY = MALAYsia = UMNO

    Siapa tau suatu saat nanti nama negara anda diubah namanya secara bergantian sesuai dengan nama-nama kaum yang ada di sana. Jadi akan muncul nama:

    - MALAYsia = mewakili kaum Melayu
    - INDIAsia = mewakili orang India
    - CINAsia = mewakili orang Cina
    - DAYAKsia = mewakili orang Dayak

    Bagaimana pendapat anda orang...... orang apa ya cocok nya? kalau Malaysia nanti yang memberi tanggapan hanya orang Malay saja?
    Pokoknya orang "(malay,cina,india,dayak)sia"

    ReplyDelete
  4. yang lagi pelik, bagaimana nama Indon boleh diambil dari India? Apa? Kalian berketurunan India? Hahahahaha

    ReplyDelete
  5. Memang betul Indianesia, kiter kan Malaysia dah sah2 kiter nih Malay..and Dey Ols tuh Indonesia dah sah2 mereka tuh INDON. Tapi kiter ambil namer dari kiter punyer keturunan..and dey ols, dari keturunan ape yek?.. India kan?

    ReplyDelete
  6. Dan apa orang Malaysia adalah keturunan orang Indon? jawabannya ya...tak percaya...monggo, periksa wikipedia...ngejek kok kenanya ke nenek moyang, jadi bagaimana orang Malaysia yang Indon juga...

    ReplyDelete
  7. alah...nenek moyang orang Malaysia juga orang Indon, tak percaya lihat saja wikipedia...sudah nenek moyang dari Indon, tukang contek, ndak mau ngaku pula...mental maling mau bilang apalagi... :)
    ngejek kok ngejek asal usul sendiri...he-he-he...
    ayo penulis blog...demokrasi ya...jangan tidak disetujui, nenek moyang kamu pun orang Indon dulunya...

    ReplyDelete
  8. Kalian nenek moyang kami? Geli kami nak mengaku nenek kami orang INDON....
    Kami tidak mengaku kalian adalah nenek moyang kami... Satu penghinaan bagi kami kalau INDON nenek moyang kami.

    Yang penting nenek moyang kalian adalah INDIA .. HAHAHA.

    ReplyDelete
  9. Indon hanya layak menjadi nenek moyang kepada INDIA. HAHAHAHA.

    ReplyDelete
  10. sorry... nenek moyang saya bukan berasal dari Indonesia. Dan saya tidak merujuk kepada Wikipedia untuk mengetahui nenek moyang saya. Harap maaf yer.

    p/s - Orang Indonesia merujuk wikipedia untuk tau nenek moyang mereka. Hebat betul wikipedia yerrrr...

    ReplyDelete
  11. Not trying to offense, but, can I asked you, Arezeo, dari mana TEPATnya anda merujuk tentang nenek moyang anda? Dari dongeng sebelum tidur? Hebat betul dongeng sebelum tidur anda. Tentu ibu anda adalah seorang guru sejarah yang pandai. =)

    At least, Indonesian folks sudah mencoba mencari hal-hal yang mendekati kebenaran dan fakta. Daripada mereka mengatakan bahwa mereka tahu dari dongeng sebelum tidur? =)

    And I'm so believe that, after you read this comment, anda akan segera membuka google dan mulai mencari asal usul nenek moyang anda, untuk kemudian anda postkan di comment ini. But then, when will this comment war will end? As soon as you started a new article, then the comment war will be begun again.

    Ah, setelah saya pikir-pikir kembali, lelah saya membaca artikel dan berbagi pendapat (baca: berdebat) di blog ini, walaupun saya jarang memasukkan post. This blog doesn't bring any good to humanity, neither to Indonesian, nor even to Malaysian. It doesn't make people smarter, it doesn't helps relieve starvation, it doesn't bring people closer to God, it doesn't fill people's heart with love, but it only spreads anger.

    (PS: I also believe that after this comment, you will (or want to) say something like "Saya tidak akan melakukan hal ini jika anda orang Indonesia tidak melakukannya terlebih dahulu!" - so, who's right and who's wrong here? no one. because for a quarrel to be started, it needs both of the sides to participate. -- dan saya juga bertanya-tanya, apakah anda, Arezeo, akan bersedia mengapprove comment sederhana dari hati saya ini)

    Greetings from Indonesia, and thank you for your great blog.

    Martin

    ReplyDelete
  12. terima kasih atas comment anda Mighty Martin....

    Terlebih dahulu, dalam pencarian asal usul diri saya, saya tidak perlu merujuk internet.. atau mimpi dan sebagainya.. kerana saya sedia maklum asal usul diri saya.

    Keduanya, kenapa anda perlu marah dengan blog ini? Adakah mana2 posting di sini, saya mereka-reka ceritanya? Jika iya, buktikan posting mana yang merupakan rekaan?

    p/s-Bak kata pepatah melayu, siapa termakan cili,dialah yang merasa pedas.

    ReplyDelete
  13. Terbaru Malingsia.com telah menutup poll "Suka dipanggil Indon?". Tinjauan terbaru pada lewat tengah malam kelmarin mendapati poll tersebut tidak ada lagi di homepage web berkenaan.

    Setelah blog ini mendedahkan bahawa poll tersebut hanya mencerminkan kebodohan si admin, maka dia telah mengeluarkannya. Selain itu, poll itu juga tidak mendapat sambutan dari rakyat Indonesia sendiri kerana mereka tidak mahu diperbodohkan dengan soalan sedemikian.

    Kebodohan admin malingsia.com terserlah apa dia menggantikan poll tersebut dengan poll "Nama julukan baru buat Malaysia". Apakah tujuannya membuat poll berkenaan? Mungkin dia hendak membina web baru malon.com, Malingsial.com, Malasya.com atau MalingAsia.com.

    p/s - Itulah tahap pemikiran rakyat jiran tetangga kita.

    ReplyDelete
  14. Wow! Bagus Arezeo, ringkas dan padat tapi bernas... ( x payah nak tulis panjang2 kan? )

    ReplyDelete
  15. baru tadi ku jerit indon kepada pekerja kontrak ku..

    indon ! indon ! indon !!! ku jerit..

    iya, Tuan. - jawab nya.
    mau gaji ngak ??? ku tanya..
    mau Tuan. jawab pekerja ku lagi.

    indon memanggil ku Tuan..hahaha.
    aku memanggil mereka indon..
    ngak apa-apa pun..

    ReplyDelete
  16. Idiot Arezeo, can you tell us what is your origin?

    Haha very funny after reading your own comment on your own site.

    First you said, malingsia.com admin is idiot.

    Second you said, all information from your blog are facts

    So, this is equal to : "You claim yourself as an Idiot"

    Applause to you finally you realized. This blog contents are all rubbish. This blog offer nothing but shits.

    Benefit from Visiting this blog, let me point you :
    a. To Indonesia Visitors
    1. People get angry
    2. People start to defend themselves after reading this ridiculous idiot's blog

    a. To Malaysia Visitor
    1. People get angry when reading defendant/argue/flame from Indonesia Visitor
    2. And They start to argue with Indonesia visitors.

    c. To Arezeo
    1. Got high blog traffic.

    As we can see, other post that are not related to 'Indonesia vs Malaysia' are not commented! Funny! so Lame ~.~

    You are not young right? and should you be able to think what are good and what are not. Do you think by posting all this are good for you? for Malaysia? for Indonesia?

    never saw any idiot that are worser than you.

    Thanks.

    Zoiz
    http://zoiz.web.id
    flame at my blog as you wish.

    ReplyDelete
  17. indon itu babi... babi indon babi indon babi indon babi, sekian terima kasih

    ReplyDelete
  18. Zoiz, what do you think about Malingsia.com.. ( padat dan ringkas )..org yang bodoh saja x tahu apa yang tersirat dalam komen ku ini...

    Zoiz said : Second you said, all information from your blog are facts ( so Zoiz, Arezeo dah suruh buktikan yang this is are not fact..do your damn thing )..

    I think ZOIZ adalah kacukan dari Babi + Indon + Amerika. Y I said that because he can't even speak INDON at all..hahaha. Poor, Indon's people who can't speak Indon.

    ReplyDelete
  19. Rank arezeo.blogspot.com is 1,027,784. Please visit http://www.alexa.com/data/details/traffic_details/arezeo.blogspot.com if you really want to know the FACT

    Rank Malingsia.com is only 414,337. Website berbayar yang dibina oleh orang2 bodoh mampu dikalahkan hanya oleh sebuah BLOGyang FREE jer Cik Kak. Plz visit http://www.alexa.com/data/details/traffic_details/malingsia.com for more FACT

    ReplyDelete
  20. sy baca komen budak malazy katanya budak indonesia x boleh berargumentasi dlm inggris lalu tika ada... dituduhnya kacukan dan tak boleh bahasa indonesia...yahh inilah standarisasi malazy...pikirannya selalu kerdil, jiwanya berjiwa kecik... tidak pernah sadar akan kesalahannya, merasa benar sendiri..

    lalu kalau sy ckp bagaimana perkembangan bahasa malazy sekarang ini??? adakah dihujung tanduk kerana acap kali jadi bahasa kedua after inggris??? apakah ramai dr pejabat kerajaan cakap inggris....apa itu penerapan bahasa malazy yg sebenar???

    apakah bahasa ROJAK telah banyak dibeli dan dimakan sehari2 dlm perbualan...lucu bukan?

    konon mengaku bahasa malazy berasal dr malazy sendiri, tp melestarikannya saja tak boleh buat...mcm mn ni cik puan painkiller?

    urus bahasamu ya yg betul... agar nanti generasimu tidak belajar sastera melayu di indonesia... cik kak keh keh ish ish ish

    ReplyDelete
  21. SPECIAL FOR PainKiller, he said:

    "Y I said that because he can't even speak INDON at all..hahaha. Poor, Indon's people who can't speak Indon."

    Begitu BODOHNYA anda saudara PainKiller! disatu sisi anda pernah dengan bangga mengatakan bahwa bahasa melayu berasal dari Malaysia, tapi disisi lain anda SANGAT BANGGA SEKALI BERCAKAP DALAM BAHASA INGGRIS dan tidak pernah sama sekali menggunakan bahasa Melayu di blog ini, padahal bahasa Melayu adalah bahasa nasional negara anda Malaysia, sangat kontraversial.

    Mudah-mudahan suatu saat nanti orang asing akan datang ke Riau Indonesia untuk belajar bahasa Melayu, ketimbang di Malaysia yang telah dikuasai bahasa Inggris dan telah kehilangan budaya Melayunya. Amin

    ReplyDelete
  22. Makin lama, makin idiot nih malasyial..hehehe.
    dari mana kata2 Indon d Dapat kalo bukan buatan mereka sendiri, padahal Indonesia asal mulanya terdiri dari kata Indo - Nesia..(dari kata Indo - Nesos) bingung kan..hehehe. mereka lebih bingung lagi, cz volume otak mereka kan cuma 300cc, beda dg volume otak kita yg udah mencapai 5000cc, jauh kan..hehehe

    http://man-one.blogspot.com

    ReplyDelete