Thursday 3 April 2008

Rakyat Indonesia Bukan Manusia?

Seorang blogger (bernama Abe Cyber) telah menerbitkan sebuah postingan khas mengenai blog ini dan bloggernya. Tajuk postingannya agak melucukan iaitu AREZEO(T) BLOGGER MALAYSIA YANG SUPER(DODOL).  Klik sini untuk membacanya.

Setelah aku menelitinya, aku berasa kesian sekali kepada blogger bernama Abe Cyber tersebut. Tetapi, aku tertarik kepada pernyataan dalam postingnya "si reot bukan manusia deh. dia ini manusia jadi-jadian."

Tidak cukup dengan itu, dia turut menghina Perdana Menteri kita. Rujuk keratan berikut yang diambil dari blog Abe Cyber tersebut.

Jelas sekali dia dikuasai nafsu amarahnya aka nafsu kebinatangan. Siapa yang bukan manusia?

Bagi aku bukan hanya dia, malah semua rakyat Indonesia disifatkan bukan manusia.

Malah, akhbar Indonesia, DetikNews bertarikh 26 Mac 2008 mengiyakan pernyataan di atas. Rujuk sini untuk buktinya atau baca keratan berikut.

Baca sekali lagi keratan di atas. "HARUS MEMANUSIAKAN RAKYAT INDONESIA SEMUANYA". Satu penghinaan yang ditulis sendiri oleh akhbar negara itu kepada rakyat mereka sendiri.

Pada masa yang sama, DetikNews mengakui bahawa Indonesia bukan sahaja miskin, tetapi semakin miskin. Rujuk keratan berikut yang dipetik dari halaman yang sama.

Tidak cukup dengan itu, DetikNews turut mengakui bahawa Indonesia kini dipandang hina di seluruh dunia.

Lebih menarik, apabila mereka sendiri sedar bahawa mereka dipandang rendah oleh negara jiran mereka sendiri.

Seterusnya akhbar tersebut menyedarkan rakyat Indonesia bahawa penghinaan ini disebabkan sikap yang ditonjolkan oleh mereka. Lihat sajalah komentar yang ditulis oleh pengunjung Indonesia ke blog ini termasuk posting Abe Cyber.

Dan lebih malang, apabila mereka sendiri tidak sedar tentang hal ini.

Di akhir tulisan, DetikNews menjelek rakyat Indonesia  sebagai pengemis!!

Kepada Abe Cyber, manusiakanlah diri anda dahulu sebelum membuat posting super dodol anda. Kejelekan Indonesia ini bukan dibuat oleh blog ini, tetapi oleh akhbar negara anda sendiri.

p/s -Diharapkan juga catatan ini sedikit-sebanyak memanusiakan pengunjung Indonesia ke sini seperti saranan DetikNews. Postingan Abe Cyber menambahkan lagi penghinaan ke atas orang Indonesia.

73 comments:

  1. Diharapkan juga catatan ini sedikit-sebanyak memanusiakan pengunjung Indonesia ke sini seperti saranan DetikNews.

    ini mah namanya bukan memanusiakan tapi ini malah nambah org indo benci ma lu. ngapain lu copy paste semua ini???? secara juga berita2 seperti ini lebih keras lagi terasa di media indo yang lain. lu pasti tau kan indo bebas berbicara. dan indo pun sudah tahu dan berusah pelajari semua ini. tanpa kau posting ini juga kami sudah tau.
    kasian deh lu
    berita basi lu copas(copy paste)
    bagusnya lagi arezeo.blogspot.com lu bikin title jadi

    "Media Pembodohan ala saye untuk semua"

    atau

    Arezeo blog media copas(copy paste). sesuai dengan keadaan.

    there no guarantee if you look for a truth of passing internet. persentasenya sangat kecil tanpa harus mengetahui secara langsung. INGAT ITU YA.
    kalau lu ga mau gw bilang goblok lagi.

    ReplyDelete
  2. kasihan? pas lu liat blog gw??
    hahahahah

    kenapa kasian kau padaku. . . .
    that ought to give sorrowful is u.
    hahahahahahahahahahahahahah

    dari sudut apa apa kau bilang "kesian" kan disitu gw jelaskan semua. kenapa gw bikin blog ini. kenapa gw counter lu. kenapa gw UPz cukup "kasian lu ntr sakit hati klo gw bilang kau bencong kampung"hahahahah ke ceplosan.

    dan yang pasti gw ga marah kale. . .
    gw malah mau menyadarkan anda. . .
    hahahahah

    ReplyDelete
  3. Berita DetikNews mengenai memanusiakan Indon itu disiarkan pada 26 Mac 2008. Baru seminggu. Belum cukup basi dehhhh....
    Yang pasti seminggu belum cukup untuk memanusiakan Indon.

    ReplyDelete
  4. hahahaha
    kau punya otak ga???

    hai goblok(nah kan keluar juga akhirnya)
    lu pikir deh nasi aja satu hari bakal basi??? apalagi berita????
    lu goblok apa tolol sih.
    pantas aja otak lu reot kaya nama lu.
    hahahaha

    lu tau ga???
    berita pun bisa beruabah keadaan dalam 1 detik. . . .??
    lu paham ini ga???

    jadi klo lu bilang?
    Berita DetikNews mengenai memanusiakan Indon itu disiarkan pada 26 Mac 2008. Baru seminggu. Belum cukup basi dehhhh....
    Yang pasti seminggu belum cukup untuk memanusiakan Indon.


    likely I is not wrong give title u. "doctor goblok n tolol"
    lu ga tau kan???? pernyataan terbaru pemerintah belanda????????
    makanya lu jangan sok2an tau. lu baca dulu deh postingan gw lagi yang
    "arezeot blogger malasya yang super dodol"

    n next gw bakal bikin "Dr Arezeot : Doctor Berkepala Binatang Berbadan perempuan"
    hjahahahahahha. . . .

    ReplyDelete
  5. ya elah.....areot ni goblok
    "Kepada Abe Cyber, manusiakanlah diri anda dahulu sebelum membuat posting super dodol anda. Kejelekan Indonesia ini bukan dibuat oleh blog ini, tetapi oleh akhbar negara anda sendiri."

    berita-berita seperti udah ada semenjak indo demokratis. jadi gw dah ga asing seprti ini. lu baca deh baca lagi arti bahasa gw.

    gw bingung ngadepin binatang kaya lu.
    hahahahaha
    mau diajakin bicara santai salah
    bicara keras salah
    bicara jorok juga salah

    everybody will become madness see man hav the character of woman like u.
    hahahha

    ReplyDelete
  6. buat si goblok reot kau baca "http://www.detiknews.com/index.php/detik.comment/tahun/2008/bulan/03/tgl/26/time/084616/idnews/913320/idkanal/10"

    kau bisa baca disitu ga??? reaksi orang indo??? jhahahahhaha kau liat deh. . . .hal semacam ini dag biasa. ga kaya negara lu yang takut buat berbicara.

    ReplyDelete
  7. ohh..i love the last excerpt...

    jangan mengemis di Malaysia lg ye..
    we've had enough of you guys here...


    support local workforce!


    and please, if you seriously want to get a job in our country, please enter Malaysia LEGALLY!

    Secara SAH ya, bukan HARAM!

    Kami sudah jelek dgn PATI!

    ReplyDelete
  8. 'everybody will become madness see man hav the character of woman like u.hahahha'

    Don't be such a hypocrite guy, negara Lo jugak ramai pondan/bapok/maknyah. So, setiap rakyat Indons yang lihat 'man hav the character of woman' like u said..giler ker?. So ramailah orang giler kat Indon yer...

    ReplyDelete
  9. wah...wah weekend makin rame nih....

    seperti kata abe san....berita di detik com itu sudah sering kita dengar...hampir di setiap media massa berita seperti itu ada....dan itu sudah biasa.....common sense bagi kami dgn adanya peralihan ke demokrasi...tentunya berita seperti itu akan ada baik dan buruknya toh....

    buruknya bagi kalian di malay mungkin terkaget kaget krn tidak biasa baca berita yg sekeras itu.....baiknya kita org indo jadi tau.....

    tapi khusus untuk pemahaman kalimat "memanusiakan org indo" ini krn murni perbedaan arti bg org non indo...yah seperti kalian di malay itulah....

    kesalahpahaman terhadap suatu bhs itu biasa terjadi dimanapun....seperti aku yg ggak paham arti kantor ibu polis yg aku liat di KL itu....

    jadi indo dan malaysia saya pikir sama menggunakan suatu bhs yg sumbernya sama....kita bisa saling membaca tulisan masing2 namun belum tentu paham makna sesungguhnya dr masing2 tulisan tersebut toh.....

    arti sesungguhnya dr kata memanusiakan manusia indo adalah agar manusia indo lebih ditingkatkan harkat dan martabatnya...maksudnya diberdayakan...contoh gampang.....ditingkatkan kesejahteraannya, tidak lagi miskin dan dimudahkan untuk akses kemanapun.....itulah makna memanusiakan manusia indonesia bung arezeot....

    jadi judul anda sekali lagi jelas2 tidak benar.....kalo itu kesannya anda mengatakan bhw org indonesia itu masih setingkat dgn binatang......nampaknya anda tidak pernah paham akan bhs dan karakter manusia indonesia...and then dgn gampang membuat suatu kesimpulan.....

    tp itu ya terserah anda....its up to you lah.....

    ReplyDelete
  10. Indons Binatang Anjing!

    ReplyDelete
  11. tenang abe san...

    budak2 malay ini gayanya aja benci org indo....

    paling2 dirumah nonton sinetron indo dan dengerin cd atau kaset lagunya dewa, peterpan, kris dayanti, radja atau ada band.....yg terakhir mungkin yovi dan nuno......hehehhe.....eh cik zeot lagunya pilot yg baru bagus juga lho......mau?

    sedangkan bg gw....artis top malay siapa ya....never heard euy......paling si siti nurhaliza penggemar duda bandot tua....

    atau kalo masih bawel...bentar lagi musim kemarau kita kirim asap deh.....dijamin pada kena ISPA dan sakit mata....hahahahaha.....

    peace ah......hehehehe.....

    ReplyDelete
  12. Elo..luwak, ngak enak nonton filem Indons gayak emosional gitew..tengok ajerlah citer dey ols kebanyakanye melambangkan rakyat Indons yang suka bergaduh, iri hati, hasad dengki..bab kata orang sumer yang negatiflah. ( jgn deny yer..boleh dikatakan 98% citer u ols yang masuk ke Malaysia ialah citer yang berunsurkan hasad dengki, mak tiri seksa anak tiri, pompuan dengki sama pompuan dll ).

    Euy..artis Indons kalo mahu kaya datanglah Malaysia..yer, jangan cari makan kat Indonesia...low class, u ols. Nanti artis2 u ols merempat. Erm! thinking..no wonderlah ramai artis Indons yang datang ke Malaysia yer..mau kaut duit donkey..ops sori! donk. Yelah! nothing to say lah, duit rupiah kan sama itu martabatnya di dalam longkang giteww..Bagi kat I pun I buat kesat tahik...yark!!.

    ReplyDelete
  13. One thing, kalo jalan2 beli2 makanan kat Pasar Malam di Malaysia ni.. u ols perasan tak ader manusia yang akan duduk berkelompok di tepi jalan, berseluar ketat, sesetengah berambut panjang ( sarang kutu kot ), berbau dan hitam berkarat..itulah INDONS u ols.

    ReplyDelete
  14. Betul kata chems, orang2 indons kat malaysia ni sungguh kurang ajar...seperti tidak dapat ajaran budi pekerti dan menghormati masyarakat....mereka bukan "manusia"....contoh paling mudah, saya sering melihat mat mat indon bersluar ketat dan berambut serabai dan busuk, berpegangan tangan sesama lelaki di taman tamn awam....mereka langsung tidak hiruakan sensitiviti masyarakat malaysia...agaknya di Indon sana, gay bebas berpegangan tangan yee?

    kalau kat pasar malam, terutamanyanya kat kawasan yang rami puak puak boyan / indon, mereka ni dressing seluar jeans ketat, rambut serabai, dan suka berkumpul ramai rami di tepi simpang jalan.....memburukkan pemdangan dan suasana je....menjadikan malaysia ber imej buruk!! indon ni umpama sampah je

    ReplyDelete
  15. tengok je la drama drama indons, drama mentaliti kekampungan!! tak habis habis kisah ibu tiri seksa anak tiri, budak budak sekolah dengki mengdengki, berebut harta, dan yang pasti, pelakon2 drama indons semuanya suka buat ekspressi muka yg "over"...dan camera akan zoom memek muka mereka secar berulang ulang kali.....dan make-up yg 'over' sampai pipi semua merah mcm opera cina!!!! itulah standard drama drama indons!!! memalukan!! low quality

    ReplyDelete
  16. cuba buka blogspot ni http://ywsoo.blogspot.com/ buruknya jakarta...nasib baik aku tak dilahirkan menjadi org indons...aku bersyukur dilahirkan sebagai org Melayu Malaysia

    ReplyDelete
  17. walauapapun komentar dari INDON...bagi aku senang ajer...mmg INDON SIAL..

    tentang cerita INDON di MALAYSIA...aku nak tanya..siapa yang nonton?? PASTINYA pembantu rumah INDON yang SIAL itu..even pembantu rumah aku sendiri nonton..yelaa...drama/sinetron INDON yang LOW class hanya utk INDON yang emangnya LOW class..

    Aku sangat stuju dengan arezeo..abe itu adalah contoh INDON yang emangnya perangai kebinatangan...sudahla press nya juga mengaku..ada ker disamakan dengan makanan yang basi...
    bukankah berita sering dijadikan rujukan..lainla INDON..berita dari mereka sendiri tidak diangkat..
    ya udah..INDON mmg SIAL kok!

    ReplyDelete
  18. wakakak...hey indonsial.. yang nonton pembantu elo ? jadi elonya siapa ? Emaknya pembantu ya . engga nyambung d:-)

    Aku sangat stuju dengan arezeo..abe itu adalah contoh INDON yang emangnya perangai kebinatangan..

    Kalo Abe kayak gitu elonya apa INDONSIAL ..... Bangkai binatang kali Ye....

    Hidup ABE .... inget lagu Samsom Aku lah lelaki ( ABE )...pengoda wanita ( AREZEOT dll )....wekekeke....

    ReplyDelete
  19. lihatla komen INDON yang BODOH...

    utk makluman saya punyai pembantu rumah atau lebih tepat lagi HAMBA...

    ya..yang nonton drama INDON kelas bahawan adalah INDON sendiri..

    begitula kalau dah namanya INDON...sering membodohkan diri..yelaa..dah namanya BINATANG seperti kata press INDON sendiri..Ngaku saja deh..kamu INDON mmg SIAL dan BODOH!

    ya udah..apa perlu INDON kat dunia ini..makin semak dan BODOH!

    ReplyDelete
  20. aku tak faham dengan sikap org malaysia laa..bukan semua orang indo tuh jahat dan bukan semua orang malaysia tuh baik. as much as their have bad people, we have bad people too.

    ReplyDelete
  21. well...

    pertama : apa beda TKW indo dgn siti nurhaliza yg suka ngamen di indo(konon diva no 1 di malay)? ---- sama saja....sama2 cari uang di negeri orang....

    kedua : jadi bertanya tanya....kok pada hafal sinetron2 dr indo? jangan2 kalian diem2 suka nonton ya.....eh ada 1 org budak malay yg cari duit jadi artis sinetron indo lho....kalo ggak salah namanya miller? hahahhaha....kita org indo tau kok dia budak melayu...tp no problemo lah....namanya juga cari rezeki....dan dia mengaku setiap bulan kirim uang ke keluarganya di malay yg negara ekonomi maju itu.....hehehhe....

    ketiga : setuju, memang saya juga tidak suka sinetron indo krn mutunya ggak baik...makanya di lempar ke malay yg ternyata suka sinetron ggak mutu itu....(mutu = quality)........hahahahha....

    keempat : buat indonsial, yg saya duga dia tinggal di bekasi, selamat ternyata anda tetap konsisten dgn kata2 bodoh dan sial.....dua kata yg selalu dominan dlm posting anda....maksudnya anda itu ggak kreatif.......hehehehe...

    ReplyDelete
  22. bebaru ni RTM tayang drama indon tajuknya "kahwin muda" lakonan Agnes Monica....memula tu ingatkan best la drama ni sebab pelakonnya seorang yang popular. rupa rupanya, sama saje, kalau dah namanya drama indon, memang drama kebodoh-bodohan....agnes monica pun sanggup berlakon drama drama bodoh mcm ni....kenapa ha orang indon suka dengan drama bodoh-bodoh macam ni?? anyone from indon boleh beri any reasons? i am so curious.....

    BTW, siapa Miller??? tak kenal pun....siapa tu? urmmmm.....

    ReplyDelete
  23. to abe indon cyber :

    Owh yeah..

    before i forget..My maid from kalimantan...

    the stupidest maid i ever had...

    ReplyDelete
  24. aku tak faham dengan sikap org malaysia laa..bukan semua orang indo tuh jahat dan bukan semua orang malaysia tuh baik. as much as their have bad people, we have bad people too.

    ----> Komen dari INDON yang cuba memanusiakan dirinya sedangkan sudah terang dan bersuluh yang INDON mmg bukan manusia...

    Ya udah...INDON kan mmg SIAL!...

    ReplyDelete
  25. tenang abe....i will support you always.....

    Biarin aja kalo budak2 melayu ini ngomel di blog mu krn kamu ngeledek malay...coz they deserve it....heheheh....

    Di bilang bodoh dan sial....egplah...tp silakan budak2 melayu ini baca posting yg aku ambil dr utusan malaysia kemaren....any commento dr para budak? Apakah ini membenarkan asumsi bhw budak2 malay ini adalah generasi pemalas? EGP-emang gw pikirin.........hehehe...kalo arezeot hobi ambil dr detiknews...nih aku juga ambil dr utusan malaysia....

    DALAM NEGERI

    Sikap pilih kerja punca 400,000 belia menganggur

    KUALA LUMPUR 6 April - Sikap rakyat tempatan yang tidak mahu bekerja dalam persekitaran kotor merupakan antara sebab utama kira-kira 400,000 belia menganggur dan keko songan itu direbut oleh warga asing.

    Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr. S. Subramaniam berkata, sikap memilih be lia tempatan itu menyebabkan mereka sukar mencari pekerjaan dan mendorong pertambahan jumlah warga asing di ne gara ini.
    ''Gaji yang berpatutan dibayar kepada pekerja tempatan berbanding pekerja asing, namun mereka hanya bertahan sehingga dua atau tiga minggu dalam perkhidmatan seperti hospitaliti, pelancongan dan penyediaan serta penjualan makanan.

    ''Peluang pekerjaan yang terdapat dalam sektor ini tidak dihargai oleh belia tempatan dan mereka rela menjadi penganggur sehingga mendapat kerjaya yang diminati," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
    Semalam, Dr. Subramaniam mendedahkan mengenai kira-kira 400,000 rakyat tempatan menganggur kerana tidak mahu bekerja dalam sektor yang menjadi tumpuan warga asing.

    Tambahnya, latihan kemahiran yang dicadangkan oleh kementeriannya diharap dapat membantu mengubah fikiran dan sikap warga tempatan untuk terus berkhidmat dalam industri seperti ini.
    ''Tidak ada cara terbaik selain latihan kemahiran untuk mengubah fikiran para belia, sedangkan gaji yang dibayar dalam sektor tersebut adalah berpatutan.
    ''Gaji tidak menjadi masalah tetapi sikap rakyat tempatan yang tidak bersedia untuk bekerja keras seperti warga asing menyebabkan masalah pengangguran dan pertambahan warga asing di negara ini," tegasnya.

    Katanya, jika rakyat tempatan tidak bersedia untuk berkhidmat dalam sektor berkenaan maka warga asing terpaksa dibawa ke negara ini bagi mengisi kekoso ngan itu.



    Aku mungkin agak susah paham bhs melayu...namun intinya aku kira cukup paham....hehehe..Tentu saja berita ini tidak seluruhnya benar.....namun sayangnya info ini dr seorang pejabat pemerintah yg setingkat menteri......gimana dong? hehhehhe....


    Demikian wahai para budak....jgn cuma bisa melihat negeri org kemudian bilang bodoh, sial, morons, stoopid,dumb....liat dululah negeri sendiri ternyata adalah masalah etos kerja di negerimu.....400.000 itu tidak sedikit untuk negara yg populasinya hanya 20 juta an.....

    so....setiap negara punya masalah masing2 toh......

    to abe san....keep working on....hehehe....

    ReplyDelete
  26. hahahaha!Luwak adalah INDON yang lawak...BODOH sungguh!..

    Perlulah memilih kerja kerana semua MALAYSIA adalah berpendidikan tinggi..dan kerja yang kosong kebanyakannnya adalah untuk INDON yang BODOH..kerana itu semua kerja HAmba.
    so..sudah cukup bagus MALAYSIA memberi peluang kepada INDON datang sini utk jadi HAMBA..
    kalau kami tak amik INDON...makan ulat kot..yela RUPIAH kan udah tak bernilai!

    lagi satu..komen LUWAK telah menyimpang jauh dari ISU yang dikeluarkan oleh arezeo..iaitu INDON yang bukan manusia..

    Luwak...kamu mmg HAIWAN yer..
    ya udah.. INDON MMG SIALAN!

    ReplyDelete
  27. kena juga pancingan gw....ggak sadar budak2 melayu ini kalo saya pancing ya.....hahahahaha....

    but...sorry to say...I dont want to reply ur comments.....useless lah....coz u r not my target.....keep giving comments bodoh dan sial mu....your fav words.....

    to abe san.....just deny every comment from this creature ya....dia kayaknya tinggal di bekasi, menurut info yg saya terima......kalo ggak salah....hehehehe...

    ReplyDelete
  28. ell...

    pertama : apa beda TKW indo dgn siti nurhaliza yg suka ngamen di indo(konon diva no 1 di malay)? ---- sama saja....sama2 cari uang di negeri orang....

    >> Stesen TV lo ler yang cakap Siti Nurhaliza diva No 1 di Malaysia..Siti x cakap pun. So ape yang u nak heran sangat?. Siti datang ke Indonesia kerana ingin meluaskan pengaruhnya dan jugak carik rezeki. Tapi kalo nak dibandingkan voice Siti dengan Melly dan Kris Dayanti tuh..dey ols 2 Indons tuh jauh ketinggalan..yang beza cuma lagu dier nih sedap jerk. Tapi dier lebih berjaya di Malaysia dari Indonesia. Tapi sesetengah Indon tuh..buat lagu jerk terus promosi kat Malaysia..x malu ker?.
    ( motiffff?? )

    kedua : jadi bertanya tanya....kok pada hafal sinetron2 dr indo? jangan2 kalian diem2 suka nonton ya.....eh ada 1 org budak malay yg cari duit jadi artis sinetron indo lho....kalo ggak salah namanya miller? hahahhaha....kita org indo tau kok dia budak melayu...tp no problemo lah....namanya juga cari rezeki....dan dia mengaku setiap bulan kirim uang ke keluarganya di malay yg negara ekonomi maju itu.....hehehhe....

    >>Satu orang..ekeke. Kat Malaysia, ader beratus2 orang Indons yang menjadi pelakon..dan ader yang terus menetap kat Malaysia. Yang aku heran nyer, budak2 Indons yang buat bangunan nih ( yang datang untuk keje ) pun ader hati nak jadi artis. Dasar tak tau malu.. Almaklumler! dey ols kan bermuka TEMBOK.

    ketiga : setuju, memang saya juga tidak suka sinetron indo krn mutunya ggak baik...makanya di lempar ke malay yg ternyata suka sinetron ggak mutu itu....(mutu = quality)........hahahahha....

    >> Yelah! mutu dan x bermutu pun ..tapi orang glamor2 Indons jugak yang berlakon nyer..cam Agness Monica dll. Bukan melemparkan tapi itu salah satu cara Indons carik duit..kan dengan memasukkan filem2 dan lagu2 u ols ke Malaysia..u ols punyer penerbit dan produksi dan semua yang terlibat lebih untung daripada pasaran di Indonesia sendiri. So, kat Indons walaupun mendapat sambutan tapi tak banyak dapat duit kan??..yelah! Indons kan memang camtu..mata duitan.

    >>Ko x suka dengan citer ko sendiri ko punyer pasal lah. I don't need to know..hahaha.

    keempat : buat indonsial, yg saya duga dia tinggal di bekasi, selamat ternyata anda tetap konsisten dgn kata2 bodoh dan sial.....dua kata yg selalu dominan dlm posting anda....maksudnya anda itu ggak kreatif.......hehehehe...

    >>Menjadi kreatif dengan membaca buku, mensurf pagi dan petang, mengarang isi2 apa yang akan dihentamkan pastu baru bagi COMMENT. Yelah kan..memang kerja2 orang cerdik pandai Indons kat bertenet kat internet. U punyer kecerdikan tu lebih baik lo sumbangkan untuk pembangunan negara lo..kan ke lebih berfaedah?. Lagi satu, orang Malaysia nih memang tak suka menjadi kreatif untuk perkara-perkara bodoh cam nih sebab dey ols banyak lagi bender lain nak buat dari bertenet kat blog jerk.

    >>I mengarang sambil mendengar lagu GANTUNG by Melly.. x payah pening2 kepala nak fikir idea..kan?. "Kapan kau gantung..cerita cinta ku..memberi harapan...la la la"

    ReplyDelete
  29. oooohhh......ternyata melly nge top juga ya di malay sana.....ckckckckc....baru tau euy......kirain...

    hahahahaha......

    lagu2 malay? never heard lah.....

    ReplyDelete
  30. sudah kluar dari tajuk LUwak ini..itula menunjukkan lagi KEBODOHAN dan KESIALAN INDON..
    dan yang lebih tepat...

    Luwak adalah RAKYAT INDON BUKAN MANUSIA

    ya udah..INDON MMG SIAL!

    ReplyDelete
  31. Luwak, what's a big deal?. I never deny that Melly is popular. She's a big entertainer.

    And that's your problem's that never heard Malay songs...not me.

    ReplyDelete
  32. I see pak cik chem.....thx for the reply

    Aku pikir dikau budak malay yg paling obyektif...eh objective kata arezoet.....paling tidak di sini......

    gw lebih suka respon posting anda....

    dulu saya pernah dengar lagu2 malay....setau saya dulu yg ngetop di indo lagunya grup search...lagunya isabella....still remember that? lead vocalnya Amy...if not mistaken.....saya dengar dr kawan2 sheila madjid juga punya suara yg bagus....menurut info lbh bagus drpada suaranya siti nurhaliza.....namun saya tidak tau siapa penyanyi yg paling top di malay saat ini cik?

    Waktu ada event asian idol di jkt kemaren...saya ada dengar peserta dr malay...namanya....jacob kalo ggak salah....she has a very good voice and skill actually....sayang kalah dr hady mirza dr singapore....aneh ya...dr singapore bisa menang walau punya penduduk paling sedikit di asean....hahahha...mau tau kenapa singapore yg jumlah penduduknya bisa menang dr indonesia, philipina, malaysia dan india? teryata teknik baru perhitungan jumlah sms yg masuk yg membuat singapore walau populasinya paling kecil bisa menang......begitulah.....

    saya org yg jujur cik...kalo bagus saya bilang bagus, begitu juga sebaliknya.....

    saya liat pak cik juga begitu...semoga....hehehhee.....

    salam dr seberang....

    gud night......

    ReplyDelete
  33. To Arezeo:
    Keep posting craps...
    Indonesia has a freedom of speech, opinion, etc.. Maybe it's something new for Malingsia. I guess you suprise, excited when you copy paste news from www.detiknews.com. Yes, this is a fredom of speech. People can speak whatever they think. There's no grey area here, just black or white. I know ur country press is under controlled by govt. So you all will never find bad news, all good news..or bad news manipulated become good news. Then, what happen to you? Your govt has 'brain-washed' M'sia people. You think everything coming out from govt mouth is 100% right? no way..

    I can't understand, why do M'sia commentators always use 'jenayah' issue or 'troubled-TKI' issue? Do you think malaysians in Indonesia never make bad reputation? we all have good guy or bad guy..that's normal. There are malaysians caught in the act hand-carrying drugs, illegar loggers in Kalimantan, killed terrorist (Azahari) is also malaysian.

    Arezeot, pls show us your consistency, if you like to delete comments that not related with contents, be wisely...I find your just delete comments due to your policy (i.e like or dislike). If you find a comment (even not related with content and especially from your buddy) that confrontate Indo-you keep it and if you find a comment from Indo (even related with content but you dislike the way he/she writes)-you delete. Afterall, it's ur blog :p

    Ais G Nilam
    *I hope this blog owner doesn't delete my comment anymore*

    ReplyDelete
  34. Ais G Nilam. Thank you for your comment...

    ReplyDelete
  35. To Ais G. Nilam :

    There are always good side for the government controlling the media...

    there are few reasons :

    1) Malaysia is a multi-racial, multi-religious and multi-cultural country...The initial reason on why our government controlling the media is to make sure there is no abuse of freedom of press and speech..

    all the news will be filtered..it is to make sure no one use any racial issue to create any chaos and disorder...remember every single country that is multi-racial and multi-religious..even single spark of fire... would make an explosion...

    for example : Just look at indonesial it self..the racial riots during 1998 where you killed , raped and burned the chinese..one of the reason is the factor of the media..your media blaming the chinese for controlling the economy and everything..Second example, look at your country itself... lies lies and lies about malaysia claming this and that...we never claimed bahasa indogsial, reog ponorogo and shit ass they know it..and they twist the whole story.

    2. The countries that controlled the media are more progressive than the countries that konon-konon does not give any freedom to the press...

    for example , compare malaysia, singapura and indogsial...

    remember Singapore human rights are seriously violated by their own government...but they still more progressive and all....

    3. Thirdly, Malaysia media and press are only controlled on certain extend... But not on moral issues , economy etc etc. The only issue that are controlled are on political side...The reason why the malaysian media does not really focus on the issues regarding malaysian-indonesial relationship is because... Fire should not be fight with fire... Indonesian people are famous for being agressive on many things..that is why Malaysian regarded Indons as stupid, uncivilized, barbaric and backward...You guys solved everything with being aggressive...you guys thought "Ganyang Malaysia" slogan scared the Malaysian?? NO IT IS NOT..We have the weapons, we have enough men power..we have the army..so why should we afraid with indons screaming "Ganyang Malaysa" Eventhough you have more manpower...But your guns are old and outdated...So why should we afraid?? We have the latest armory and the latest submarine...The latest GUnships and the latest man to man combat..so why would the Malays afraid of indonesial??

    But, Malaysian does not like to fight with our own people, we always kept in our mind that Indonesial are "serumPun"..Malays prefer to hire indons maid..just because we are "serumpun", They are more than 1 millions indons who had obtained permanent residents in Malaysia.. There millions of Indonesial children studied in Malaysian school..For Your Information...they felt embarrased to admit that their parents are from Indonesial...They obtain scholarship from Malaysian government..they entered Malaysian public universities..even Indonesial children are more in Malaysian public universities then the chinese and the indians...


    Then this is how your repayed us??

    Shit.. all indondogpile can go to hell and eat shit...

    You think your country is big..and better than the others...

    This is INDONDOGPILE MINDSET :

    They thought the world revolved around their shitty island..

    So Malaysian media decided not to throw some more oil on to fire...

    Because they know this will pissed the Malaysian... You thought our country will not function if indon does not come here??

    The reason why Malays dont work in dirty Sector because it is flooded with barbaric indonesian..



    Do you get me Ais.G.Nilam...??

    ReplyDelete
  36. Do you know how hard it is for people from other country to obtain permanent residenship in Malaysia???

    IT IS HARD...

    We gave priority to INDONESIAL PEOPLE....

    It is not in the policy...

    BUT THE MALAYS PREFER TO HAVE INDONESIAL HERE....

    WE TREAT THE INDONESIAL LIKE THE BUMIPUTERA...

    EVEN THE CHINESE AND INDIANS DOES NOT GET TREATMENT AS A BUMIPUTERA...

    EVEN THE CHINESE AND THE INDIANS CONDEMNED THIS ISSUES...

    THEY REALISED WE PREFER TO HAVE LOW CLASS INDONS INSTEAD OF EUROPEANS,CHINESE AND INDIANS...


    NOW SEE HOW THIS INDONS REPAY US..???

    LOTS OF BASHING I GUESS...

    ReplyDelete
  37. Anyone who agree we replace SMELLY INDONESIAL WITH BANGLADESH say AYE!!!!!

    ReplyDelete
  38. To Arezeot, you're welcome..thx for ur wisdom. Sorry, my comment below just to answer another commentator here.

    To Anonymous (above, who posted comment on 09 April 2008 21:58:00 MYT):

    Well, don't you see my comment above? read first paragraph. Is it related or not? Second paragraph, still related to some comments in this page.
    Third paragraph, it's not my first time putting my comments here in another topics but some of them unfortunetely deleted by blog owner.

    Please to anonymous (above), be smart..understand whatever you read, hear, see. I guess you've never read this post before.

    >Anonymous said:
    >"...it will be wise if he delete >all nonsense,absurds and idiotic >comments from indons..."

    So, what about all nonsense, absurds and idiotic comments from M'sia? must owner delete them also? if yes, will he dare?

    >Anonymous said:
    >"...Indoggystyle like you who not >commenting on the topic and >posting something that isnt >related..."

    Hello..who now started commenting that isn't related to topic? I've read ur comment couple times, still can't find related point with original post or my comment. OK, you commented my comment, but it's wrong address, I wrote something related with. I guess you don't learn something, don't stand on grey area, believe you me it's showing the way you think.

    Thanks

    Regards,
    Ais G. Nilam

    ReplyDelete
  39. Dahlah tuh,... tak habis-2, macam bebudak aku tengok korang nie. Bagi orang Malaysia. Kalian jangan lupa nenek moyang kita majoritinya berasal dari sana dan sebahagian kecil dari Siam (Thailand) - Yang jelas kita saling mengutuk dari bahasa yang sama. Makanan kita hampir sama cuma yang tak sama adalah negara.

    Walau apa-apa pun aku ingin berkongsi pengalaman aku di Indo baru-2 ini. Dari perang macamnie terus-menerus marilah kita sama-sama menyerang indo dengan senjata lelaki kita (satu senapang, peluru dua), ini kerana objek pelepas stress mereka jauh lebih murah dan memuaskan. heheheheh

    Nak tahu lebih lanjut? Klik nama aku kat atas.

    ReplyDelete
  40. Mungkin kalian butuh mantan Deputi PM Malaysia Anwar Ibrahim bukan seorang AREZEO ....

    http://www.antara.co.id/arc/2008/4/8/cides-minta-anwar-harmoniskan-kembali-hubungan-ri-malaysia/

    ReplyDelete
  41. Bisa ngamuk juga si Arezeot Cs di papak habis oleh blogger Indonesia.
    makanya Rez, kalo membuat sesuatu jangan lupa pasti ada balasannya, apalagi kalau membuat blog hanya karena dengki dan jadi provokator cap kambing. minimal elu dibilangi sebagai manusia Bencong cap kaki tiga tukang dugem yang ibunya gendeng bapaknya tolol lahir dari mak erot...ha-ha-ha
    maaf ya..gue ikut-ikutan nggak jadi manusia dulu...gue lagi mau cari gara-gara, enak juga cari gara-gara sama azereot binti Mak Erot ini.

    ReplyDelete
  42. indon manusia bukan, binatang pun bukan...

    sebab bangsa indon perangai cam setan..!!

    ReplyDelete
  43. wah wah wah...lama ga online n control blog arezeot.blogsetan.com ini, likely makin banyak aja umat gay malon pada ngebacot sambil kebakaran jengot disini(emang dia ada jengot,kan bencong.heu**) ayo tingkatkan lagi paham ilmiahmu, segini mah masih belum cukup bagi gw. coz penjelasan2 kalian disini sudah sering gw dengar. bikin temuan ilmiah lagi donk masa stagnan sih.

    luwak??Ais G Nilam? n teman2 di indo lainnya tx y dah suport gw.heu* jadi terharu gw. sory nih minggu2 ini gw jarang OL coz masih nunggu PC gw yang baru nih.

    next :D pas liat coment2 dsini?? bikin gw bernafsu untuk meng-counter mereka. tapi setelah dipikir2 lagi mending sekarang gw diemin aja deh. alasannya??

    1. gw ternyata berhasil memancing para gay untuk beraksi tapi sayangnya bukan kepintaran yang mereka lihatkan tapi kebodohan dan keangkuhan. ha3 tipikal melayu banget
    2. gw pikir klo ngabisin waktu untuk replay coment para gay yang lagi marah, mending gw selesaikan bisnis gw aja. coz menjelaskan semua perkara yang dipertanyakan maloners, jawaban mereka pasti jauh keluar jalur. dan hanya buruh kotor yang dijadikan kambing hitam. pesan gw "hai para umat gay malon?? kalian bukan target gw. quality kalian masih jauh, ga sebanding dengan gw" heu*
    3. penjelasan secara ilmiah sudah duluan dilakukan oleh profesor luwak(swit2 Prof ni yee). tapi respon dari para gay??? duh memprihatinkan sekali. kaya orang yang baru belajar di jenjang sekolah dasar aja. padahal penjelasannya Prof Luwak dah jelas banget tuh

    my message for all gay in malasya(this just for yang merasa gay loh yah..heu*) :
    berpuas dirilah kalian berbicara, tapi bukti kelak yang menjawab,..akankan kalian sadar otak pengetahuan kalian sekarang adalah buah dari kepentingan pribadi dari kerajaan dan pemerintahan BN. dimanfaatkan untk menjadi bangsa bodoh yang hanya mengandalkan rakyat asing untuk membangun negeri...sampai kapan ini terjadi???akankah bangsamu akan seperti ini saja...!!!!!!yang pasti tingkah para gay malasya seperti arezeot n fren, sedikitnya menjadi cermin kebodohan rakyat melayu malon. gw? akui di indo juga terdapat kaum gay semacam kalian tapi populasinya terkalahkan oleh ratusan juta rakyat indo yang masih normal. bagaimana dengan negaramu? membahayakan kalau populasi gay malon berkembang di negara yang hanya puluhan juta orang saja...sadar lah wahai kaum gay..sebelum kalian mati..
    heu**
    khotbah jumaat selesai.....
    heehehheehehhe

    *_-

    "tenang abe....i will support you always.....
    Biarin aja kalo budak2 melayu ini ngomel di blog mu krn kamu ngeledek malay...coz they deserve it....heheheh...."


    luwaaaaakkkk...lu emang teman seperjuangan gw banget..tx u ya fren,,,gw pasti memantau perkembangan kaum gay ini kok..tapi gw sadar skg mereka bukan level gw..hahahaha...
    coz gw bosan banget sumpah garing pas liat coment2 mereka. rata2 semua cment mreka sudah pernah gw debatkan dgn rakyat malon asli bukan cloning pria/wanita seperti reot n fren. hasilnya skg tetap stagnan otak mereka. btw lu ngerasa ga wak??otak mereka stagnan....
    tapi gw salut ma perjuangan lu bro, perjuangan lu untuk membuat pintar si reot membuat hati gw tergugah untuk mengucapkan "MERDEKA",,,heu*...gw pribadi salut dengan bahasa ilmiah lu disini..tapi syg mereka ga bisa mengerti...yang sabar ya nak..hehehehehe terus berjuang..be carefull.. ;)

    ReplyDelete
  44. lama gw ga OL trus gw cek ke email. ternyata ada pesan dari salah seorang kawan serumpun. iklas gw bilang serumpun karena pesan dan sambutan dia cukup membuat gw henyuh.

    "Dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.
    Saya minta maaf kepada kamu sekiranya saya ada melakukan kesilapan.
    Kerana saya hanya manusia biasa.
    Mungkin saya ada melakukan kesalahan sehingga menyebabkan kamu membenci negara saya ataupun saya.
    Tapi ingin saya katakan di sini bahawa bukan semua orang Malaysia itu suka menghina negara jirannya yang lain.
    Saya sedia menerima segala tuduhan, penghinaan, serta apa-apa saja yang kamu lemparkan kepada saya dengan ikhlas hati saya.
    Kerana ALLAH menghantar saya kedunia ini bukan untuk bermusuhan dengan sesiapa.
    Bagi saya semua manusia itu sama, ada perasaan, ada pendirian, ada kehidupan masing-masing.
    Sekali lagi saya minta maaf kepada kamu kerana mungkin saya telah melakukan kesilapan.
    Saya harap kamu dapat membimbing saya ke jalan yang sebenar.
    Untuk saya melihat kebenaran yang sebenar.
    Untuk saya membuat keputusan hidup bukan berdasarkan semata-mata mementingkan diri sendiri.
    Saya tahu saya ada melakukan kesilapan.
    Sebab inilah kamu menghantar comment itu kepada saya.
    Kerana saya tidak sama dengan orang Malaysia yang lain.
    Walau di negara mana sekalipun saya dihidupkan, saya tetap akan mati dan kembali kepada tanah bumi ini.
    Tiada gunanya saya menghina negara, bangsa, atau agama yang lain.
    saya ada pandangan dan naluri yang berbeza.
    Semoga kita berjumpa di Padang Masyar insya ALLAH ^_^

    from
    -maeL @ Malaysia-"


    suatu kebanggaan melihat orang semacam ini, semoga arezeot CS bisa berkaca dengan ini. :) dan semoga kelainan dalam diri reot CS bisa berubah menjadi pria sejati setelah membaca ini. amin

    ReplyDelete
  45. ASTRO DIHENTIKAN SIARANYA OLEH DEPARTEMEN KOMUNIKASI dan INFORMASI Republik INDONESIA

    baca disini
    http://www.detiknews.com/index.php/detik.read/tahun/2008/bulan/04/tgl/12/time/160018/idnews/922384/idkanal/10

    wah kayanya para gay malon pada panas nih....aksi BOIKOT produk maloners sudah mulai terlihat nyata...

    salut buat depkominfo...

    ReplyDelete
  46. http://www.detiknews.com/index.php/detik.read/tahun/2008/bulan/04/tgl/12
    /time/160018/idnews/922384/idkanal/10


    http://www.tempointeraktif.com/hg/ekbis/2008
    /04/12/brk,20080412-121117,id.html


    bencong maloners segera baca ya. . . .
    heu*

    ReplyDelete
  47. hehehhe..........

    saya lihat beberapa spbu petronas juga sepi peminat.....coba liat di cibubur dan sentul city......kok malah jadi produk malay yg diboikot ya....tanya kenapa?

    jawabnya ada pada rumput yg bergoyang.......hehehehe....

    ReplyDelete
  48. to : ABE ASS LOOKING INDON CYBER

    Maybe you dont know how to read...or maybe because you are too dumb too understand business and politics and you are too dumb to understand the phrase "Read Between The Line",

    Or in short...you have zero intelligence...stupid as shit...


    http://www.thejakartapost.com/news/2008/04/11/astro-tv-indonesia-temporarily-air.html

    A national newspaper on Sunday reported that Astro was taken off air due to:
    1. Not paying the obligatory fee.
    2. Not informing the government on address-change.
    3. Not using the proper satellite to broadcast their programs.

    Astro's spokeperson told the newspaper that on Friday afternoon the inspection progress have reached 95% completion, that Astro have paid the fee on Thursday and it has been successfully remitted in the government's account, that the address-change has been informed to the government also on Thursday.

    Given above facts, why until this Monday Astro is still off-air?? If Astro claimed to have fulfilled every obligation, it must be on-air again Saturday! I do not think the government will risk many foreign investors reluctant to come here by giving injustice treatment. What I see is that Astro itself failed to fulfill those obligations.

    Also the off-air process seemed so sudden, no information at all the day before, and it just went-off until now. How come?

    Its politic asshole, not because of your indons little boycott..

    ReplyDelete
  49. ahhahhaahhaha...

    betul tu Abe-Ass-Looking-Indon-Cyber

    Good Good.

    ReplyDelete
  50. hahahaha

    indon memang bodoh anjing..!!

    ReplyDelete
  51. bangsa indon badan sahaja manusia..
    otak lagi bodoh dari lembu..!!!

    ReplyDelete
  52. indon sialan donk..
    pandai bikin ribut ajaaa..

    ReplyDelete
  53. rhehehhe.........

    ternyata bangsa pemarah ya malay juga...tuh liat they always use very rude words...anjing, bodoh,fuck, stupid, etc....hhmmmm....

    I am glad that u guys now at last try to take news from other media in indonesia not only from detiknews as arezeot did before......thats what i need....so we can continue discuss anything better.....

    I think I partly agree with you...it was politic.......we dont like anything from malaysia, and you do the same thing in your country.....you dont like anything from indonesia, right? except wood i think.......hehehehe.....

    so, what should we do? nothing....just enjoy this circumstances....hahahahaha.....

    ReplyDelete
  54. Kalau membaca comment ini, sepertinya bukan orang Indonesia deh yang perlu dimanusiakan tapi sepertinya Malaysia deh. apalagi commen dari anonymous dan Indonsial, sangat "bertamadun" khas Malaysia.
    Sadarkah kalian Budak Malaysia, kalian itu dah dijadikan pion atau boneka oleh Arezeot ini.

    saya akan dedahkan sifat-sifat arezeo yang sangat "manusia" ini:

    1. Pemfitnah---> sila lihat blog sebelumnya tentang "antek Belanda", orang ini berani nak memfitnah saudara Islamnya yang ada di Indonesia dengan keratan beritanya yang cetek itu.

    2. Pembohong--->"saya membuat blog ini sekedar untuk kongsi informasi", betul-betul pembohong karena informasi yang dipakai adalah untuk mengadu domba, padahal Malaysia pun ada masalah yang sama parahnya dengan di Indonesia.

    3. Munafik---> seolah peduli dengan keadaan Islam, tapi apa yang dapat diharapkan dari seorang yang tidak islami yaitu suka pesta/disco, jarang Sholat wajib 5 waktu (bahkan mungkin tidak),minum khamar/alkohol, dan nonton viviana show, sadarkah kalian budak Malaysia, hero kalian ini tidaklah islami.

    4. Pengadu domba---> tak ada beza dengan Abdullah bin Ubay. (semoga kau tahu Arezeo siapa Abdullah bin Ubay yang hidup dizaman Rasullulah)

    5. Pendendam---> ketika dah ditunjukan bukti nyata mengenai kesalahan dia, bukannya bertobat malah mencari-cari cara untuk dapat membalaskan dendamnya

    6. Dengki dan hasad---->Dia tidak senang kalau melihat orang lain maju atau berjaya, jangankan dengan orang lain bangsa dan lain negara, dengan saudara yang satu iman Islam pun dia tega memfitnahnya dan menjelek-jelekan.

    7. Pemarah--->dia senang kalau blognya dipenuhi oleh caci maki, tapi etika dia dibuat jadi bahan ejekan di blog lain, marahlah dia, padahal berkacalah dulu, atau karena buruk muka cermin dibelah.

    dan masih banyak lagi.

    masih kalian budak Malaysia nak dijadikan pion oleh orang semacam ini?
    bertobat Arezeo sebelum terlambat, semakin sering engkau melakukan seperti ini, dosanya akan ditimpakan kepadamu,dan sudah banyak contoh orang yang binasa karena melakukan hal seperti ini baik di dunia maupun diakhirat.

    ReplyDelete
  55. heu**
    ada apa ini para gay????
    kok pada marah2...
    santai donk bencong
    heu***(jgn feminim donk malu agh,..)


    "Hey guys looks...
    Abe Indon Cyber...
    Has stop using english sentences....
    hahahhahahaha...
    Know your role asshole!!
    Know your role...
    I sense no knowledge in your previous comments...no.... everything are stupidity and idiotic...
    TYPICAL STUPID INDON..."


    hahahahahha. . . .I non ingris staff. . . ngapain lu ngurusin bhs gw?????gw bangga dgn bhs gw n smua tau yang pantatnya ingris kan lu. . . plus para gay nya ingris juga. . .
    hahahahaha. . .
    jdi sekali lagi ngapain lu ngurusin gw. . mau jadi bos gw lu????hahahaha maaf gw bagian rakyat indo yg marohmah dan mawadah(amin2. . . .heu**narsis kali gw)

    "A national newspaper on Sunday reported that Astro was taken off air due to:
    1. Not paying the obligatory fee.
    2. Not informing the government on address-change.
    3. Not using the proper satellite to broadcast their programs.

    Astro's spokeperson told the newspaper that on Friday afternoon the inspection progress have reached 95% completion, that Astro have paid the fee on Thursday and it has been successfully remitted in the government's account, that the address-change has been informed to the government also on Thursday."


    upzzz. . . .berpikir lah sebelum kau mengutarakan sbuag opini. . . baca dan liat baik2. . . karna aku bukan level lu jadi aku malas counter opini busuk di otak lu. . . pemikiran ketek xde power nak gaduh macam pig je"(cuihhh astagfiruloh . . . bahasa gw ko jadi kuno gini ya???terasa seperti di jaman purba..heu***)
    yang perlu kamu garis bawah..kenapa astro bisa di off-air??????? itu dulu deh yang lu harus pikir???

    nex gw mau sedikit jelaskan kebodohan org maloners. liat di bawah :

    Anonymous said...
    "ahhahhaahhaha...
    betul tu Abe-Ass-Looking-Indon-Cyber
    Good Good."


    heu*. . . betul apa dol???betu l batok mu. . .
    bencong2 mau apa kau bencong . . . .otakmu ditaru di kaki ya??? hahahahaha

    Anonymous said...
    "hahahaha
    indon memang bodoh anjing..!!"
    15 April 2008 10:45:00 MYT

    Anonymous said...
    "bangsa indon badan sahaja manusia..
    otak lagi bodoh dari lembu..!!!"
    15 April 2008 10:46:00 MYT

    Anonymous said...
    "indon's english so fuck-up..!!
    indons only know how to talk cock..!!"
    15 April 2008 10:48:00 MYT

    Anonymous said...
    "all indons can fuck off...
    and take all your stupid heritage with you to hell..!!"
    15 April 2008 10:49:00 MYT

    Anonymous said...
    "indon sialan donk..
    pandai bikin ribut ajaaa.."
    15 April 2008 10:50:00 MYT


    hahahahaha. . . .
    banyak bener ngomennya. . .
    supaya apa nih???
    biar keliatan banayk ya para maloners???
    padahal gw yakin banget ni org cuma satu org aja..
    liat aja jam dia posting...
    heu***terlalu memaksakan kehendak bgt kyanya maloners satu ini. . .
    niat hati biar diliat malasya byk. . .eh ga nyadar ada time dstu. ..
    mau kreatif tapi ga kreatif . . .
    payah payah. . . .
    heu***

    susah nih lawan para bencong(homo). . . sifatnya ga mau kalah. . .
    heu**

    ReplyDelete
  56. si bencong reot di msg dgn org indo di minicaht dia :

    "islam asia tenggara adalah sebuah potensi kekuatan umat. mgkn dr titik nusantara raya(indonesia,malaysia, singapura,brunei) kebangkitan dunia islam akan tergapai. amerika dan sekutunya akan tertawa riang melihat saudara satu rumpun (sama2 negara dg mayoritas muslim pula) saling menghina!! apakah yg kaya ada jaminan msk surga?atau yg tua bisa dg mudah masuk surga? plis deh kawan, toh yg bisa tdknya kita msk surga hanya bisa diukur dr ketaqwaan kita. istighfar!!"

    jawaban reot :

    "saya setuju dengan indonesiaku. tak perlu lah kita sesama serumpun menghina satu sama lain seperti yang dilakukan oleh abe cyber."

    hahahahaha saya setuju???kalau org mengerti dgn sebuah kalimat setuju. surely she understand to discontinue all this stupid article.. .

    "tak perlu lah kita sesama serumpun menghina satu sama lain seperti yang dilakukan oleh abe cyber."

    aku bikin postingan buat lu sebnarnya hanya untuk iseng2 aja. . .blog seperti lu gw pandang hanya blog setan karena org2nya pada HOMO sesuka sesama jenis. makanay aku ragu untuk bialng kamu malasya yang sebenarnya. generasi macam kamu lah yang membuat malasya dipandang rendah dimata jirannya. . . . gw banyak punay teman di malaysia "para pendukung PAS" perlu kamu garis bawahi ini reot. gw beri dia link arezeot.blogsetan.bencong.com mu ini, gw sruh dia liat aksi foto mesra lu sesama jenis. trus reaksi dari dia??? cuman bilang

    "maaf atas semua ini, perilaku semacam inilah yang membuat generasi belia kami hancur"

    hahahahahah. . . .

    ReplyDelete
  57. "ternyata bangsa pemarah ya malay juga...tuh liat they always use very rude words...anjing, bodoh,fuck, stupid, etc....hhmmmm....
    I am glad that u guys now at last try to take news from other media in indonesia not only from detiknews as arezeot did before......thats what i need....so we can continue discuss anything better.....
    I think I partly agree with you...it was politic.......we dont like anything from malaysia, and you do the same thing in your country.....you dont like anything from indonesia, right? except wood i think.......hehehehe.....
    so, what should we do? nothing....just enjoy this circumstances....hahahahaha....."


    wak seperti yang gw bilang si bencong reot hanya bisa jdi COPAS(copy paste). . .
    yah kira2 senang ngerumpi
    kaya ibu2 gtu
    "suka gaduhin rmah tangga org"
    persis nih
    bagsu lagi ikutin acaranya SILAT LIDAH di ANTV.
    setuju ga lu. . . .
    hahahahha

    *_-

    desember ceria???
    salam seperjuangan anak muda. . .
    heheheh

    7 poin yg lu berikan kepada bencong semacam reot CS ini moga aja bisa membawa angin segar terhadap kamu gay malasya. .
    tapi gw yakin???seyakin yakinnya. . .
    kalau comnet lu di counter sesua khas mereka. yaitu bersilat lidah ;)

    ReplyDelete
  58. -2 juta aborsi di Indonesia ...

    INDON sememangnya satu bangsa yang sudah ROSAK.

    -Tangga 148 dalam Transparency International 2006.

    INDON sememangnya satu bangsa yang KORUP.

    -Mendapat tangga ke 4 dalam Sukan SEA baru-baru ini, Walaupun penduduk mereka berjumlah 200 BILLION.

    INDON sememangnya satu bangsa yang LEMAH.

    INDON INDON INDON laung ku...

    Bila kamu mahu berubah?

    ReplyDelete
  59. I AGREE WITH ANONYMOUS

    We should end our investment right away...

    NOW AND FOREVER...

    Do not do any business with indonesians...
    Just pull out all investment from Indonesial...
    Indonesial is just a toilet hole that will only flush away your money.
    Let us all other investor pull out their investment..
    Stop everything...stop taking indonesian as our workers or maid..
    They not good anyway.
    The very basis on why we prefer to have indons as our workers or maid is just because they are "serumpun".
    But now, i do not think it is important...since our country is progressing towards no NEP or any racial preferential treatments...
    Meaning..we dont need any indons here no more.
    Lets hire those from phillipines and bangladesh they have better working ethics..smells better to.

    I think it is good to ban indonesian from coming here, because it will ensure and encourage our locals to join construction or dirty work sector. I agree with above comments on many of the Malays refused to join construction sector is because it is flooded with indons. They felt alienated and they will keep on thinking construction sector is for those who has a very low social standard.

    So, I SECOND ANY SUGGESTION TO STOP TAKING ALL INDONESIAN WORKERS AND TO STOP INVESTING IN INDONESIA.

    I do not think it is that safe to invest in Indonesia. These people are not that efficient to do the work. They may have the source for labour, but the labours are not of exceptional qualities.

    Let's go somewhere else..

    Anyway I heard Arab Saudi treat INDON like slave...

    Well.. i do not know how this indons think...the whole world has the same attitude towards the immigrants....

    Most people perceived immigrants as someone that are not competent enough to compete in their own country or because their country are super poor and corruption also poverty is rampant.

    Since like INDONESIAL disagree with that. Apparently they thought INDONESIAL is super and all countries respect INDONESIAL.

    Well that is what they thought or maybe what they used to think. I hope they used to think like that,but now they not do not have that kind of mindset.

    Because I can assure you, not only Malaysia perceived you as a country that is poor and corrupt as hell. But, it is the whole world shared the same believe. That is why not only MALAYSIA but also ALL OTHER COUNTRY. I went to State last year, and they call people from Indonesia as INDONS. They dont say INDO. But they called you INDONS.

    Maybe you dont know that. But, it is true. I am not making that up. You can speculate Malaysian is the one that popularize the word INDON. But, honestly i do not think so. I think the whole world beg to differ. The word indon fits those who has English as their mothertounge. Let say the English and the Americans... It is easier for them to call you In-Don. It is the combination of the word "In" and "Don". "Don" means businessman in Spanish.

    Anyway, theres a lot of things that i can say here. But , i do not think you indons has the correct standard to understand what i am trying to say. Well, judging by the way you comments on others.

    Last but not least, i would agree for any effort to stop INVESTING in Indonesia. That place..is a toilet bowl. After all, they dont appreciate for what we did for them. So, lets not do anything. They called to ban our products. Let's banned them, lets just have nothing to do with them. It is not that hard, since we do not depends on them even a a bit.

    NOT A BIT.

    ReplyDelete
  60. Heu**
    panjang bgt euy jelasinnya
    comentnya pada ga berlaku tuh
    dah biasa disini. . . .
    kaget ya???

    hahahaha . . .
    mungkin berita dimalon lebih parah lagi tuh. . . tapi syg ga terbuka tuh media maloners. . .jadi puas2kan lah melihat realita kehidupan sesunguhnya di indo tanpa harus malu mengakui kebusukan dari pada sok suci dgn kemunafikan. . .

    bencong(waria=wanita-pria) memang susah dilawan . . .gw maklum aja. . . .hehehehe

    ayo para gay . . . .tunjukan aksi lu . . .
    ehehehhe

    "anonymous anonymous lagi lagi anonymous . . . bencong takut buka jati dirinya. . . takut dikejar sama satpol PP kali yah. . . hehehehe. . . .
    ayo mangkal isap penis . . . "

    ReplyDelete
  61. heu** tak sadar ni org klo malasya ada kelemahan di sektor sukan . . .di sepakbola or bola sepak???apakah malingsia sudah hebat??? di piala asia lalu hanya dia menjadi lumbung GOL tim tamu padahal maen di rumah sendiri. memalukan asean. dari thai vietnam indo hanya maloners yang ga bisa dapat sebiji poin. bahkan INDO bisa menang atas bahrain?? maloners?? huhuhu 5-1(china) 5-0(uzbekis) 0-2(iran), trus qualifiers Piala dunia afrika??? di bantai 4-1 dengan baharain...duh malangsia nya nasib mu..heu

    http://abecyber.blogspot.com/2008/02/
    johor-digelontor-kaltim-10-gol-tanpa.html


    "-Mendapat tangga ke 4 dalam Sukan SEA baru-baru ini, Walaupun penduduk mereka berjumlah 200 BILLION."

    oke kalian di posisi 3. tapi??? apakah ada atlit asli melayu yang menyumbang?? semua org tau, etnis china dan india yg menguasai pemain maloners. . ini menguatkan?? tipikal melayu pada pemalas. untuk pelatih??? heu** badminton nya pake pelatih indonesia tuh . . .malu ah sudah sombong tapi ga liat komposisi dalam tim yang penuh dari budaya luar. aduh aduh untung aja gw buka melayu malusia upzzz. . .heu**
    gw sudah bangga dengan suku gw melayu kalimantan. uhuhuhuh. . .

    http://abecyber.blogspot.com/2008/02/
    coach-from-malon-cari-rejeki-di.html

    http://abecyber.blogspot.com/2008/02/
    sepakbola-kaltim-berjaya-di-johor-bahru.html

    http://abecyber.blogspot.com/2008/02/
    sepakbola-kaltim-sang-pangeran-borneo.html

    http://abecyber.blogspot.com/2008/02/
    sepakbola-indonesia-lebih-maju.html


    ayo ada lagi ga yang lu banggain di bidang sukan??? gw suka nih klo ada bencong yang ngajak debat tentang olahraga. . .

    doni tata pradita(Indonesia) pembalap motoGP clas 250 CC. malasya hanya penyelengara. pembalapnya pemalas tuh, heu**
    1, http://www.donitatapradita.com/
    2, http://www.yamaha-motor.co.jp/global
    /race/donis-challenge/index.html



    walaupun sederhana sirkuit sentul terbaik di speedcar dan GP2.
    http://www.sinarharapan.co.id
    /berita/0804/16/ola07.html


    pernah dengar elie eboy?? pemain hebat dari selangor ia adalah anak papua asli. ;)
    jgn di bilang dari maloners yah. .
    heu*
    jadi ingat??waktu bambang dan elie tahun 2005 nih.
    klo ga slah pemain indo ini banyak di gemari oleh org maloners dan indonesia disana.
    http://www.korantempo.com/news/2005
    /3/29/Olah%20Raga/67.html


    (topix ini dah berbeda dari judul, so? enjoy karna ada yg mulai buka topix baru..heu** lu jual gw beli,)

    ReplyDelete
  62. hmmm, masih ada orang bodoh yang mempermalukan puak melayu dengan lebih suka berbahasa Inggris (tak bangga ya dengan bahasa melayu awak?) membela homoseks tukang fitnah peminum khamar dan lebih suka jadi bonekanya.
    Lebih baik cepat sadar dan bertobat, atau mungkin kalian dulu pernah DIROGOL oleh Arezeo hingga kalian jatuh cinta padanya, makanya kalian bela mati-matian.

    Malu kalian dengan orang Melayu lain yang tidak seperti Arezeo dan tidak akan pernah terprovokasi olehnya.

    ReplyDelete
  63. http://erau.kutaikartanegara.com/

    hmmm, masih ada orang bodoh yang mempermalukan puak melayu dengan lebih suka berbahasa Inggris (tak bangga ya dengan bahasa melayu awak?) membela homoseks tukang fitnah peminum khamar dan lebih suka jadi bonekanya.
    Lebih baik cepat sadar dan bertobat, atau mungkin kalian dulu pernah DIROGOL oleh Arezeo hingga kalian jatuh cinta padanya, makanya kalian bela mati-matian.
    Malu kalian dengan orang Melayu lain yang tidak seperti Arezeo dan tidak akan pernah terprovokasi olehnya.


    hehehehehe . . . . .
    bencong bro bencong . . . .
    wajar lah keberadaan bencong akan musnah klo ga saling mendukung. . . hehehehe

    salam satu jiwa
    to Dr desri(desember ceria)
    keren kan nama lu . . .heu**

    ReplyDelete
  64. to abe:
    Tau nih be, bencong penderhaka-penderhaka ini memalukan puak melayunya sendiri. Saya saja yang berasal dari puak melayu Sumatra Selatan (Palembang) jadi malu nak punya mengakui serumpun dengan satu puak seperti ini.
    mengaku orang pintar tapi mau dimanipulasi dan diprovokasi oleh bencong dengki tukang fitnah dan hasut.
    Selama ini masihlah aku sabar dengan tingkah penderhaka ini, tapi ketika homoseks ini sudah berani memfitnah ditajuk "antek Belanda" yang cetek itu, hal ini sudah keterlaluan dan kelewat batas.

    ReplyDelete
  65. well.....well....

    sepertinya memang melayu malay ini punya gen yg agak beda dengan puak2 melayu di kawasan lain.....tinggi hati dan terlalu anggap remeh terhadap negeri yg menurut kata dia masih miskin......ini memang cocok dgn ciri2 OKB - orang kaya baru yg ukurannya hanya materi. Materialistik akan melahirkan org2 yg arogan bila berhadapan dgn suatu bangsa yg lbh miskin dan akan menjadi minder (merasa rendah diri) bila berhadapan dgn negara yg lebih kaya.......

    masalah investasi? saya pikir itu bukan level anda untuk mengatakan stop investasi ke indo....saya yakin anda cuma seorang pemuda mungkin pengangguran yg sangat bangga dgn bahasa inggris...sehingga tidak percaya diri kalo pake bhs melayu.....(agree with mas desri....)

    walau bagaimanapun bencinya org malay terhadap indo dan sebaliknya juga indo terhadap malay....kerjasama ekonomi pasti akan tetap berlangsung....krn apa? karena sama2 saling membutuhkan...mau apalagi toh.....ini realitasnya.....saya pikir kerjasama ekonomi tidak akan terpengaruh hanya krn provokasi kampungan dr arezeot dan sekondannya ini.....prinsip bernegara di malay lbh besar ketimbang hanya mendengarkan hasutan budak2 melayu yg bisanya hanya pesta dan bergaul dgn waria .....honestly....jijay gw liat foto2 ente, reot....hehehehe....

    saya baru baca di koran berita menarik dr malay....

    pertama, anwar ibrahim sudah bisa berpolitik.....waspadalah puak melayu yg manja, yg selalu mendapat dukungan dr UMNO bakal kena akibatnya....

    kedua, pemerintah malay akan menghentikan tenaga kerja asing.....so siap2 aja budak2 melayu ini akan menjadi buruh kasar, pembantu rumah tangga, pekerja di kebun, tukang gali tanah...pedagang kaki lima....hahahaha......gw bayangin si arezeot dan temans ini jadi pembersih selokan dan tukang sapu di bandara KL .....hahahahaha.....lucu kali ya......

    ReplyDelete
  66. to Desri

    "serumpun dengan satu puak seperti ini.
    mengaku orang pintar tapi mau dimanipulasi dan diprovokasi oleh bencong dengki tukang fitnah dan hasut.
    Selama ini masihlah aku sabar dengan tingkah penderhaka ini, tapi ketika homoseks ini sudah berani memfitnah ditajuk "antek Belanda" yang cetek itu, hal ini sudah keterlaluan dan kelewat batas."


    ya bro . . si reot memalukan bangsa melayu, melayu itu besar. dia ga sadar kalau melayu bukan hanya di malasya. tingkah melayu semacam dia ini lah yang merusak nama melayu. gw melayu kutai(borneo) sangat mau melihat tingkag GAy kaya dia.

    melayu sumtera lebih berwibawa dari pada malasya, so bangga lah jadi melayu indonesia.
    apa kabar wong kito galo???heee

    *_-

    "walau bagaimanapun bencinya org malay terhadap indo dan sebaliknya juga indo terhadap malay....kerjasama ekonomi pasti akan tetap berlangsung....krn apa? karena sama2 saling membutuhkan...mau apalagi toh.....ini realitasnya.....saya pikir kerjasama ekonomi tidak akan terpengaruh hanya krn provokasi kampungan dr arezeot dan sekondannya ini.....prinsip bernegara di malay lbh besar ketimbang hanya mendengarkan hasutan budak2 melayu yg bisanya hanya pesta dan bergaul dgn waria .....honestly....jijay gw liat foto2 ente, reot....hehehehe...."

    ya wak,lu bener. . . .
    lu jijik ya liat aksi foto2 reot . . .
    nih lu buka terbaru dari gw buat si banci kampung ini
    http://abecyber.blogspot.com/
    2008/04/arezeot-kumpulan-blog-gay-malasya.html

    selamat menikmati :D
    dtgu coment kalian

    ReplyDelete
  67. jangan membuat bangsa melayu dihina dengan sifatmu feminimmu arezeot

    http://w1.melayuonline.com/

    bangsa melayu adalah suku yang berderajat tinggi . . .tapi gw ga tau melayu malasya . ..
    yg gw tau paling juga maling maling aja . . .
    heu**

    melayu indo????memang paling keren . . . .
    http://w1.melayuonline.com/

    ReplyDelete
  68. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  69. to my above (two levels up):

    Pssst...I heard something.
    WATCH OUT! A loser...nope...little satan, actually... :)
    a worshiper of Big Satan, Arezeot kenyot bencong kaleng.

    ReplyDelete
  70. I love the last statement..

    agar kita tidak selalu mengemis pekerjaan ke Singapura atau Malaysia.

    Yes! Ohh yes! Sudah tiba masanya warga Indonesia BERHENTI MENGEMIS pekerjaan di negara Malaysia.

    Tolong pulang ke negara anda. Dan kalau mau datang, sila datang secara SAH/LEGAL bukannya HARAM/ILLEGAL.

    Dan aku sangat2 setuju dgn kerajaan supaya sebat pendatang haram tegar & banduan2 asing terus dihantar pulang & jalani hukuman di negara asal.

    It's about time we make a drastic move. Kita perlu tegas!

    Say NO TO ILLEGAL IMMIGRANTS!

    ReplyDelete
  71. pe la malays ni..cam sial jer..
    halo abe :)
    apa kabar ? hihi..
    malon yg bikin ini blog temen dpt dmn? ;p
    sakit saraf ya? nafsu bngt euy jelek-jelekin indonesia..
    wah bru liad ini blog ni..
    asyiik.. ada maenan baru selain di topix..hihi..
    kpd yg bikin blog,
    assalamualaikum.. nak begaduh, leh ke? ^_^ hihi..

    ReplyDelete
  72. Rakyat Indonesia bukan Manusia? Manusia ya tetep manusia, tidak ada manusia tapi monyet.

    Kami pakai topeng monyet, kami tetap manusia

    Kami dikatain monyet, tetep manusia

    Kami gak manusiawi, tapi tetep manusia

    Kami idiot dan tolol, tetap manusia

    Kami cacat mental, tapi juga manusia

    Kami tidak sempurna, namun jaga manusia

    Pokoknya, seluruh orang INDO itu manusia. Dan jika Malaysia tetap menghina Indonesia, maka jangan-jangan Malingsial itu monyet, hehehe...

    ReplyDelete