Tuesday, 6 October 2009

Indonesia Serang Malaysia 8 Oktober 2009?

4 Oktober 2009, akhbar The Star melaporkan bahawa kumpulan Benteng Demokrasi Rakyat (BENDERA) Indonesia akan menyerang Malaysia pada 8 Oktober 2009. [Sumber].

Ini turut diakui oleh berita TV3 pada hari yang sama.


Klik sini untuk download lagu penutup klip video di atas.

Dalam klip video di atas, kanak-kanak yang tidak tahu apa-apa turut dibodohkan. BENDERA ini adalah kumpulan yang sama yang telah gagal melakukan sweeping warga Malaysia di Jakarta pada bulan lepas.

Menurut akhbar The Star lagi, enam minggu yang lalu, 10 pengintip Bendera telah meloloskan diri masuk ke Malaysia untuk menubuhkan satu 'network' pekerja Indonesia dalam usaha 'perang' ini. Mereka kononnya telah berjaya menghubungi 1.45 juta pekerja Indonesia yang terdiri daripada pembantu rumah, pekerja binaan dan pekerja ladang yang akan membakar tempat kerja masing-masing apabila konfrantasi bermula.

Ini diakui sendiri oleh akhbar Indonesia berikut.

Koordinator Bendera Mustar Bonaventura mengklaim, pihaknya sudah menyusupkan 10 relawan ke wilayah Malaysia.

“Kami telah menyusupkan 10 orang relawan ke Malaysia untuk melakukan aksi intelijen,” kata Mustar di Jakarta, Rabu (9/9). Tugas mereka, kata Mustar, adalah melakukan aksi intelijen guna mengukur kekuatan sekaligus kelemahan pihak Malaysia yang dianggapnya sebagai musuh. [Sumber]

Menurut sebuah lagi akhbar Indonesia, pada 8 Oktober ini seramai 1,500 relawan BENDERA akan menuju Malaysia melalui pelabuhan di Surabaya.

Aktivis Bendera, Adian Napitupulu menambahkan, keberangkatan mereka ke Malaysia tanggal 8 Oktober mendatang sudah disiapkan seksama. Pemberangkatan 1500 relawan itu dilakukan dari pelabuhan Tanjung Perak Surabaya menuju beberapa titik perbatasan. "Lokasi masuknya rahasia." kata dia. [Sumber]

Akhbar The Star juga menyebut pada 8 Oktober ini, 300 orang Indonesia yang mempunyai ilmu kebal dan tidak lut ditikam atau ditembak akan menyerang Malaysia melalui Pontianak dan Nunukan di Borneo. Lihat gambar latihan mereka yang begitu primitif dan melucukan ini.

Yang pasti, mereka menggunakan ilmu mistik. Janganlah kita menjadi seperti rakyat Indonesia yang mengikut jejak syaitan dan menggunakan ilmu hitam seperti gambar di atas. Hanya kepada Allah kita berdoa dan berlindung.

Yang peliknya, adakah kumpulan BENDERA ini menyangka negara Malaysia tidak mempunyai undang-undang? Satu peringatan wahai BENDERA, undang-undang ISA sedang menunggu kalian.

Daripada menghabiskan masa dan tenaga untuk menyerang Malaysia, lebih baik kalian berangkat ke Padang dan guna senjata kalian untuk mengorek tanah bagi mencari mayat-mayat saudara kalian yang kian reput.

Jangan sekali-kali kalian lupa bahawa mangsa gempa bumi negara kalian kini turut dibantu pasukan penyelamat termasuk Malaysia.

p/s-Indonesia itu seperti diberi susu, dibalas tuba. Kita tunggu dan lihat 8 Oktober ini.Beranikah mereka menentang kedaulatan Malaysia atau mereka hanya jagoan kampungan.

95 comments:

  1. Lawak Antarabangsa abad terkini hehe.. indon.. indon..

    ReplyDelete
  2. kita tunggu sahaja 8 Oktober nanti wahai indon goblok...!!!!!

    ReplyDelete
  3. Kerajaan Indon tak buat apa ke kat diorang ni?

    Bodoh gile sangat ke Indon government?Diorang biar je, jangan salahkan Malaysia bila tangkap dan tembak semua pendatang haaram anjing ni sekali dengan pendatang haram yang cari rezeki tu!

    Tu yang teroris berlambak tu, anasir2 macam ni dibiar je. Pas tu ada hati tuduh ISA Malaysia yang sebabkan Nordin Md Top lari kat Indon, mengganas kat Indon.

    ReplyDelete
  4. Allahuakbar. semoga ALLAH melindungi kita:)

    ReplyDelete
  5. Stupid INDON??????

    They want some action????
    BRING IT ON!!!!!!!!

    ReplyDelete
  6. bodoh gila orang indon ni. APA KITA KITA MULA BOIKOT INDON?

    ReplyDelete
  7. ckp byk x payah...
    aku tunggu jerk kt sini...
    x kesah la kalis taik kew,kalis hujan kew
    x yah citer megah...
    buat dulu br bercerita...
    hahahah

    ReplyDelete
  8. semoga Allah melindungi kita (MALAYSIA) amin

    ReplyDelete
  9. Allah Selamatkan Malaysia! Rakyat Indonesia tidak belajar dari apa yang berlaku dinegara mereka sendiri, terbaru tragedi di Bandung, Sumatera.

    p/s: Nantikan kehancuran Indonesia sedikit demi sedikit.

    ReplyDelete
  10. wah update terakhir...2000 laskar indonesia sudah menepi ke perbatasan malaysia siap2 ajah yang tinggal di daerah perbatasan..Malaysia sudah siap dijadikan propinsi di indonesia...hahah Malaysia memang anjingnya inggris harus dihapus di peta dunia..

    ReplyDelete
  11. bagus aaa tuh...8hb ni ada gak alasan aku nak bunuh semua pekerja indon bangsat kat tanah air nih. mari ramai2! takyah ISA dah tuh..aku agak kira dah undang2 darurat dah...kill kill kill! heheheh

    ReplyDelete
  12. bdk kecik diserapkn untuk berperang??
    aduh...
    kesian sapa mak apak dia banggang sgt...
    lg 1 zaman skunk ni org pikir pasal virus,radiasi dan mcm2 kemajuan
    tp diorg pikir pasal ilmu kebal,kuasa batin buluh runcing...
    nmpk sgt perbezaan dia hahahahah
    bila aku ckp x bertamadun kang marah...
    bdk2 kecik tu pi hantar belajar dulu pasal geografi malaysia..
    hahahah
    kang msk hutan malaysia tembus kt thailand kang
    hahahaha

    ReplyDelete
  13. Lepas ni earthquake kat Jakarta plak, biar sumer jawa jawa bongok ni mampos.

    ReplyDelete
  14. lawak terhebat di alam semesta abad ini...hahahahha....kelakar nk mampus...baik p tolong korek tanah cr mayat kt padang..ade la paedah nye...boleh tambahkn pahala...

    ReplyDelete
  15. INDON BODOH. BENGONG. AKU MALAS NAK LAYAN INDON BODOH MACAM NI. TERENCAT KOT. HAHAHAHAHAHA..

    APMM, TLDM TOLONGLAH TEMBAK MAMPUS MALAUN-MALAUN NI DAN TENGGELAMKAN TONGKANG-TONGKANG BURUKNYA DI DASAR SELAT MELAKA.

    TAK PERLU BAWAK KE MAHKAMAH SEBAB BUANG KARANG JER.

    ReplyDelete
  16. alahai indonesia...
    dlm negara mu dlm kesibukan menangani bencana di PADANG, ada jugak kumpulan yg bodoh tahap cipan.. yg nk tunjuk hero... sebagai pembela negara..
    tp sekaligus menjadi bahan ketawa seluruh dunia akan kebodohan segelintir rkyt INDONESIA(BENDERA).
    mungkin BENDERA ingat boleh wat semudah mcm dlm filem RAMBO atau MERANTAU.. hahaha
    ingat malaysia tkde pertahanan ker... huhuhuh

    apa la punya bangang diorg nihh.. dh bermcm penjelasan dh dibuat, tk cukup penjelasan dr msia, penjelasan dr rancnagn indon jgk dh dibuat..
    tp masih ada jgk yg duk menyalak..
    kalu dh kepingin sgt untuk memanaskan badan mu.. ayuh KE PADANG.. tolong warga mu dulu yg butuh pertolongan, beribu lg yg masih tertimbus..

    P/s: walaupun MALAYSIA kerap menerima fitnah dari INDONESIA, tetapi kite tetap juga menyalurkan bantuan pabila diperlukan. ALHAMDULillLAH..

    ReplyDelete
  17. adoi le .. susa tol indon ni la . malaysia ni baek ati gak, duk bg gak bantuan kat diorg ni . tp . hurm .. susa mau ckp le ..

    * ilovemalaysia

    siyesly .. bongok toi indon ni la

    ReplyDelete
  18. Ha..mari lah sini,

    kedatangan anda semua memang dialukan..

    aku pun dah lama mengidam nak sembelih Indon ni..

    tunggu masa dan sebab je

    tima kasih bendera..heheh

    ReplyDelete
  19. aduh...
    ape2 je la...ya Allah..lindungilah negaraku yg tercinta (MALAYSIA) <3...
    just wait n see sape yg tersungkur ye...

    doakan gak keselamatan students2 + org2 Malaysia yg ade kt cni (INDONESIA)...takut plan nk serang Malaysia x kessampaian,kitorg lak yg kne...
    minta jauh wei...

    mmg...dasar x kenang budi...bodoh sombong...
    kn dh kne sebijik...aku pnye hormat + sabo + wat2 x tau + berkalis selama ni...mmg dh lebey bnde ni...

    Allah Maha Mengetahui, Maha Pengasih, Maha Penyayang...
    mari kite sme2 memohon keselamatan kite...
    hope diorg sume igt lg kt Allah...bertaubat la wahai saudara seIslam ku...

    ReplyDelete
  20. Kalau betul2 nak serang, tak payah kecoh2. Nanti musuh tahu strategi kita. BENDERA cuma cari pengaruh dan memprovok Msia demi kepentingan pihak2 tertentu. Selepas gagal mengawal media, pemerintah endon sekali lagi gagal mengawal tindak-tanduk puak pelampau. Kalau begini gayanya, maka tidak hairanlah endon sentiasa berlaku kekacauan.

    ~ LynNS

    ReplyDelete
  21. dah tua pun bodoh....

    ReplyDelete
  22. Salam mesra,

    laaa itu hanya angan2 kosong rakyat Indon yang tak berpendidikan sempurna.

    adakah patut hendak serang negara orang bagi tahu dulu tarikhnya bila hehehe.. Amerika dulu serang Iraq pun diam2 ubi...tak nak heboh, heboh...

    ada hati pulak mamat-mamat Indon tu nak serang Malaysia. Kenapa kena gempa tidak juga kebal.

    lagi satu, semua itu memang angan2 mat jenin sama juga macam angan2 anwar dulu nak tawan Putra Jaya 16 September... haiiiiiiiiii

    1500 orang tu tak cukup untuk dijadi lauk bujang senang hehe

    ReplyDelete
  23. 8 oktober is my second day pmr..
    hehe..
    omg...
    x takot pon...

    ReplyDelete
  24. Patutlah INDONESIA asyik ALLAH turunkan BALA, sbb rakyatnya tdk PANDAI bersyukur...sudahlah dtg ke MALAYSIA cari makan...penjenayah yg diburu dan kemudiannya ditembak mati....

    ReplyDelete
  25. haishhh indon indon, suka sngat menyusahkan orang

    ReplyDelete
  26. hurm org x educated..mcm tu lah

    ReplyDelete
  27. salam..

    aku lahir di malaysia, so sbagai warga malaysia, smemangnya aku akan berpihak pada negara kita ni.

    aku ke indonesia, dan aku sendri ada juga merasa serpih2 gempa bumi di situ. Sweeping malaysia? Aku x fikir yg Indonesian yg terlibat tu berfikir secara global atau keseluruhan. Bak kata orang, think out of the box.

    Apepon, aku sbagai seorang muslim, merasa sangat sedih. Tak ke kite sume fikir... yang musuh2 Islam (kafir harbi) akan gembira melihat even negara islam bergaduh ngan negara yg majoriti penduduknya islam...?

    Memang dunia makin hampir dengan penghujung usianya.........

    ReplyDelete
  28. semoga Allah melindungi semua rakyat Malaysia dimana pon berada

    jom boikot Indon ramai2.xyah beli brg2 indon( bkn berkualiti pon, cpt rosak)Adibah Noor xyah susah2 promote visit indon kt tv.not sinetron indon!drama kita lg bagus. stop promoting artis indon.indon xpenah sudi nk tayang apa2 pon psl Msia.kutuk adalah.promote visit Malaysia dlu pon xde, lagu? drama? jgn harap nk masok..dorang buat sinetron cakap bahasa Msia yg cm hampeh..rosak bahasaku!! media indon sgt anti Msia..
    iloveMalaysia ~~

    ReplyDelete
  29. BRING IT ON .. I'D BE GLADLY TO KILL U MOTHER FUCKERS INDON =)

    ReplyDelete
  30. acidburnz..apabila dunia berada hampir di penghujung..umat Islam akan kemabli bersatu.

    biarkanlah sahaja mereka..saya pun ada ulas perkara ini..sila lawat blog terbaru saya di

    alonganaz.wordpress.com

    ReplyDelete
  31. Salah tu bro Arezeo. Bukannya ISA. Mereka ini jika tertangkap akan dihukum GANTUNG SAMPAI MATI seperti geng Al-Maunah dulu. mereka ini akan didakwa bawah peruntukan undang-undang "Melancarkan Perang Terhadap Yang diPertuan Agong".

    kalau benar indon2 ni tak takut mati, ayo silakan ke Malaysia dan macam2 sama kita, tapi jika wargamu tertangkap dan dihukum mati, JANGAN MERAYU2 MINTA DIBEBASKAN.

    ReplyDelete
  32. salah sikit bro Arezeo. bukannya ISA lagi. mereka ini kalau tertangkap akan di dakwa sebagai "melancarkan perang terhadap yang di pertuan agong". mereka ini akan dihukum mati seperti geng2 Al-Maunah dulu

    ReplyDelete
  33. BENDERA Indonesia MY ASS

    ReplyDelete
  34. The stupidity of indonesia is revealed...again!

    ReplyDelete
  35. Ape laa nak jadi dgn negara mereka nih..Mane pergi pemimpin yg diagung2kan tu??
    Ape2 pon salah pemimpin ke rakyat?
    Bagi aku,tetap salah pemimpin....

    ReplyDelete
  36. aiman

    waauu, abang indon nak datang serang malaysia ke, uuuu... nnt aiman nk soh mak masak sedap2, leh ajak abang indon makan kt umah.

    pastu kalau indon cedera, nak tumpang semayang, nak berehat sme2, keluarga aiman ade umah sewa 3 buah kt sini. free je kasi kat abang2 indon. siap nnt orang bawak makanan skali.

    pastu mak pesan klu dh abis serang malaysia nnt, time nak balik indon, jgn nek tongkang nnt terbalik, bek abang2 indon pegi bertenggek kt pelabuhan, nnt leh balik free kerajaan malaysia anta.

    aiman xkesah..

    ReplyDelete
  37. Anonymous said...
    wah update terakhir...2000 laskar indonesia sudah menepi ke perbatasan malaysia siap2 ajah yang tinggal di daerah perbatasan..Malaysia sudah siap dijadikan propinsi di indonesia...hahah Malaysia memang anjingnya inggris harus dihapus di peta dunia.. <----- haha lucunya..kamu itu anjingnya belanda..

    ReplyDelete
  38. acidburnz, sedih tu memang lah sedih. Tapi nak wat cam ne? Tak kan lah asik kita je kena mengalah. Sepatutnya pemerintah endon kena lah proaktif dalam menyelesaikan isu ini. Beri penerangan, dan adakan kerjasama. Ini, mereka biarkan je rakyat mereka bakar bendera, lempar telur, sweeping rakyat Msia dan tubuhkan kumpulan ganyang Msia. Langsung tiada usaha pencegahan.

    ~ Lyn

    ReplyDelete
  39. Ini bukan lawak, teman... ini sama sekali bukan hal lucu yang pantas kita tertawakan. Siapapun tidak menginginkan perang, bukan?
    Lihat adik atau kakak kita. Lihat masa lalu orang tua kita. Renungkan baik-baik... tidak semua orang dilahirkan dengan kondisi yang baik. beberapa (mungkin banyak) dari mereka yang memulai hidup dengan serba kekurangan. Apakah kita malu saat menjadi bayi yang tidak dapat berjalan sendiri? Apakah kita malu saat menyewa rumah karena kita tidak mampu membelinya? Apakah kita malu menjadi diri kita sendiri? Jangan bohongi diri karena hati pasti berkata tidak. Kita tidak boleh malu karena Tuhan yang memberi kita semua ini. Semua kekurangan ini, kelemahan ini, adalah berkah yang tidak tergantikan...
    Kemiskinan dan kebodohan. Semua itu terjadi diseluruh dunia. entah itu Indonesia atau Malaysia sekalipun.
    kalau ada orang Indonesia bodoh, bukan berarti mereka ingin menjadi bodoh. kalau banyak rakyat Indonesia miskin, bukan berarti mereka bangga menjadi miskin. kalau ada perilaku orang Indonesia yang primitif, bukan berarti mereka tertinggal. Semua itu membutuhkan proses.
    Ohh, tampaknya Arezeo lupa menuliskan beritanya dengan lengkap. artikel itu juga menulis : ---Dikatakan Theo, aksi tersebut akan dapat berdampak menjauhkan hubungan Indonesia dengan Malaysia. “Aksi sweeping terhadap warga Malaysia dengan membakar bendera atau tindakan anarkis lainnya, tidak dibenarkan secara hukum dan amat mengganggu hubungan antarbangsa yang bermartabat. Karenanya, aksi itu sebaiknya dihentikan,” kata Theo di Gedung DPR, Jakarta, Rabu kemarin.----

    Teman, Indonesia pun tidak membenarkan tindakan itu. =)

    Keputusan untuk membenci atau menyayangi itu harus dilakukan melalui pendekatan... bila kita tidak pernah mencoba berteman, bagaimana kita bisa mengenal orang lain? Padahal tidak semua orang sama seperti yang kita bayangkan...
    By the way, nice to know u all, even we meet in this article… =)
    Maybe we can be friends… I do love have lots of friends…
    my name is Dida, and I’m Indonesian.
    If u wanna share with me ‘bout everything, this is my YM id : geblekgeblek9x

    ReplyDelete
  40. kita jangan layan org bodoh nanti kita pon jadi bodoh..stupid ass hole indon!!!dah kita wat tak tau sudah kat indons nie tak rugi apa pon kita

    ReplyDelete
  41. besok adalah tarikh yg dinanti2 kan.. juz wait n C
    Allah Maha Berkuasa..
    i'll pray for malaysia ^^

    ReplyDelete
  42. kenapa indon menyerang malaysia? salah kita jugak. kite terlalu sombong dengan kata-kata. Kata-kata itu lebih tajam dari mata pisau, maka pastinya akan ada pertumpahan darah.. nah, tak mustahil suatu hari nanti malaysia akan lenyap muka bumi ini. Korang yang ade kat sini mmg tak takut, bolehlah tulis macam2.. nanti kalau dah sampai negeri kita, hah barulah mula mengadu dan ketakutan...

    ReplyDelete
  43. salam dan selamat sejahtera kepada semua rakyat malaysia.. apepun yang berlaku dalam suasana sekarang ini, aku mintak pada kita semua agar lebih berhati-hati dan berwaspada terhadap ancaman ini, kita jgn pandang terlalu remeh hal serupa ini, mmg kita ada APMM, ATM, PDRM dan sebagainya, tapi kita warga Malaysia perlu juga bersiap siaga, sbb aku pasti ada orang2 Indonesia ini yang akan berpaling tadah dan menjadi api dalam sekam. menyalurkan rahsia dan maklumat pada pihak2 tertentu di negara diorang. aku cuma nasihatlahh, sebaik mana pun kita dengan warga Indonesia di sini, kita mesti berhati2 dan terus berhati2... semoga Malaysia sentiasa dalam penjagaan dan perlindungan daripada Allah Taala.

    ReplyDelete
  44. yes.. come on Indon.. Aku dengar je Indon Lendir la (ganti Bendera) ni cemar je bumi Malaysia... Orang pertama aku nak tikam maid aku... lepas tu aku akan ajak seluruh penduduk kg aku bunuh pekerja kilang ni... cepatlah datang kerana aku nak cari alasan nak tikam semua indon guna badik bugis arwah bapa aku... Walaupun aku berketurunan bugis tapi aku bukan dari Indonesia.. Aku Rakyat Malaysia. Marilah Indon.. tak sabar aku nak menanti hari esok.

    Kalau Indon tak datang aku istiharkan Indon bangsa pengecut dan tiada Harga Diri.. Harga mati lagi la tiada.. dasar pengecut!!!

    ReplyDelete
  45. SAYA iNDOn. . .
    Saya tak sebodoh yang di picture itu.. malu ni awak melihat itu...
    tak semua orang indonesia spti itu!
    itu kumpulan orang bodoh yang suka kekacauan..,
    jangan mau diadu domba sama orang bodoh...

    Sesama umat mUsLim harusnya lah damai, tak ada perang... Human Rights still there!!!

    Memang Indonesia masih primitif, saya sendiri kesal dengan cara indonesia meluapkan emosinya..

    Tapi pemicu itu semua MalaYsia goverment lah yang claim budaya Indonesia tanpa konfirmasi, Maka Orang Indon marah lah...

    Sebaiknya dibicarakan baik2 jangan menuruti orang bodoh di Malaysia dan di Indonesia yang hanya ingin rusuh!!!

    ReplyDelete
  46. dorang ni memang tx reti bersyukur..
    da lah di bantu klau ada masalah..

    sekarang nx maiin serang2 plak ke?

    kalau ada masalah bencana lagi nagara lain nx bantu ke??

    malaysia juga yang sudi nx tolong...


    jangan lah jadi hipokrit...


    tolong bantu mereka ni yang tx reti bersyukur...

    sbab nila stitik rosak 1 belanga...


    arap kan ada akal tapi tx nak pakai ..


    ikut suka ati je nx sokong pemberontak..

    ReplyDelete
  47. "Tak semua orang indonesia spti itu!"

    "Teman, Indonesia pun tidak membenarkan tindakan itu"

    Kami tahu bukan semua orang Indon yang melakukan kerja bodoh ini. Kanak-kanak kecil pun tahu.

    Tapi apa peranan kalian yang tidak terlibat dengan tindakan ini, adakah cuma melihat sahaja anak bangsa anda menghina dan melancarkan perang ke atas negara lain? mendiamkan diri saja?

    Adakah anda langsung tidak berasa bertanggungjawab atas tindakan primitif saudara anda ini?

    Cuma dengan tidak terlibat dengan mereka, anda berasa anda tidak perlu bertanggungjawab dan negara anda tidak boleh dipersalahkan?

    Anda dan negara anda seharusnya bertanggungjawab kerana membiarkan perkara ini berlaku.

    Sedarlah, dengan membiarkan tindakan-tindakan sebegini, anda jelas-jelas menunjukkan permusuhan dengan saudara seagama anda di seberang.

    Dahulu, sikap Anti Indonesia di Malaysia sangat sukar ditemui. Tapi Sekarang, semangat Anti Indonesia sudah semakin memuncak, ramai orang mula memperkatakan tentang kebiadapan dan keangkuhan Bangsa Indonesia. Jangan salahkan kami jika ini menjadi semakin buruk, tanya diri anda, siapa yang memulakannya dan siapa yang membiarkan semua ini terjadi.

    Sehingga sekarang, Indonesia masih belum meminta maaf atas kebiadapan medianya memfitnah Malaysia dalam isu Pendet, lagu Negaraku dan Pulau Jemor.

    Bukanlah mengharapkan sangat maaf anda itu. Kami cuma berharap anda dapat membendung kelakuan tidak bertamadun dan primitif ini dari berulang.

    ReplyDelete
  48. kau orang nie indon macam tak ada akal ke nak serang malaysia? apa kau ingat orang malaysia tak ada peluru ke aku takut tak sampai malaysia kau dah tenggelam kat laut tu atau kau memang ingin sangat nak datang kerja kat malaysia nie buat-buat alasan kot nak serang malaysia.Lebih baik kau semua nie pergi tolong kat padang tu ada faedahnya dan dapat pahala kau nie indon macam tak ada agama pe..

    ReplyDelete
  49. salam,
    im a student in Indonesia University. Ah, Indonesia memang picisan. nak balik Malaysia!!! fyi, indonesian yang kaya-kaya, yg slalu holiday kat malaysia mengatakan tindakan INDONESIA secara umumnya itu suatu yg membodohkan negeri sendiri.see? they are all insane and jealous. i hate leaving here. huwaaaaaaaaaaa..nak belajar kat Malaysia or anywhere else. do transfer me MARA.ahaha

    ReplyDelete
  50. "Tapi pemicu itu semua Malaysia government lah yang claim budaya Indonesia tanpa konfirmasi, Maka orang Indon marahlah.."

    Lagi mau kurang ajar Indon ni...
    Kamu tu yang terlalu bodoh dan mati-matian percaya pada media batu api kamu..
    Kerajaan Malaysia pula yang disalahkannya.
    Dasar tak guna akal.
    Kami pun tak berminat nak claim tarian pendet berkemban kamu tu sebagai budaya kami.
    Memalukan saja..
    Thanks, but nom thanks...

    ReplyDelete
  51. BENDERA - insaflah. Kamu diperkuda pihak Yahudi. Jangan jadi bodoh.

    ReplyDelete
  52. Bagus Kumpulan BENDERA membantu mangsa-mangsa gempa bumi di Padang, ada juga pahala daripada serang Malaysia

    ReplyDelete
  53. kta tengok apa mereka boleh wat,merempat di negara sendiri mau cuba besar kepala di malaysia,,,hai jaguhan kampungan indon wat lah banyak2 batik tu'lepas tu htar ke padang jadikan kain kapan..jadi bergaya jga bila ditanya utusan Allah Mungkar Nangkir nanti..hehe

    ReplyDelete
  54. herm.
    akan aku tunggu. mmg aku tak sabar ni. tak sesia pengorbanan dan latihan aku selama ni kalo betol diorang nak datang. aku bersyukur sgt ni. mmg aku seronok ni. pilih nak mana, nak 5.56, 7.62, 105 atau 155. nak roket pon ada. aku bleh anto semua sekali. sila la pilih peluru mana korang nak. dari sekecik kecik sampai ke beso beso peluru aku bleh anto ke korang. mai la cepat. tak sabo plak aku rasa ni.

    p/s: kepada indon`sian yg tak menyokong cara bendera ni semoga korang dapat mengingatkan kepada bendera ni sket. jgn ske ske jek nak masuk negara orang. negara orang lain pon ada undang-undang sendiri. aku sentiasa jek ready. senjata sentiasa di sebelah ni hah. siren bunyi jek tros jalan da. lagi satu. sekarang ni ada excercise bersama lima negara, tak ke bodoh nak g serang time lima negara sedang adakan latihan. beratus fighter siap utk diatur gerakkan. berani sgt ke nak serang. mai la.semua ada di seluruh Malaysia ni hah. mai la. aku tunggu ni. mai mai mai. mai laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

    ReplyDelete
  55. Hari ni, 8 Oct 2009, aku nak hampar bendera indonesia kat atas jalan, tempat mat2 indon lalu lalang.

    Kalu tak pijak, aku tetak tengkuk sampai putus...

    Nak serang konon...dei Indon, pigi mampos la...

    Inasmuch as I realize that not all of you fuckers share the same sentiment as this group, your leaders do not seem to want to put a stop to the malicious campaign/intent and by that, I take it that all of you are the same.

    Esok aku nak pi amik 4-5 ekor pelacur indon, aku nak berak atas kepala depa...memang patut pon, mcm anjing je indon ni...

    ReplyDelete
  56. ???? .2000 laskar indonesia sudah menepi ke perbatasan malaysia siap2 ajah yang tinggal di daerah perbatasan..Malaysia sudah siap dijadikan propinsi di indonesia...hahah Malaysia memang anjingnya inggris harus dihapus di peta dunia..???

    Dikala org indonesia mahu menjajah malaysia, Beribu2 askar malaysia pergi ke Indonesia, membantu saudara seagama dan sebangsa yang ditimpa bencana di Padang..... fikirkanlah wahai orang Indonesia.persengketaan membawa kemusnahan

    ReplyDelete
  57. di sinilah masanya cina 77, 18. melayu pekida, india 08, potongkepala bersatu.
    untuk bersedia.. hidup malaysia

    ReplyDelete
  58. indon2.. korang gempa bumi malaysia bg bantuan.. ni ke balasannye?

    ReplyDelete
  59. kalau malaysia diserang tentu ramai nyawa indon yg terkorban...membunuh penceroboh tak salah.. kalau terpaksa sembelih kita sembelih... masalahnya mana kita nak tanam mayat mayat indon mampus ni.... kalau kita kira guna akal bontot sekalipun belum tentu dapat jawapanya... haha...

    ReplyDelete
  60. kita kena berhati2 dgn jgn gelakkan diorang..memang diorang bodoh dr segi intelektual tp diorang tk bodoh dalm survivality...

    setiap ilmu2 kebal/setan ni ada kelemahan.....ada yg lemah dgn emas,lemah dgn perak,lemah dgn buluh runcing,lemah dgn cincin yg dipakai(kena tembak cincin yg diorang pakai kasik hancur sebelum tembak kepala kepala diorang)....tahu tak kenapa Datuk Bahaman(mm btul ke?aku pon tk sure)boleh kena tembak dgn Ingerris padahal dia tu kebal?????sebab ade talibarut Inggeris dikalangan melayu yg tahu kelemahan ilmu kebal Datuk Bahaman(btul ke datuk Bahaman????rasa2 macam dengar camtu)

    so....DONT UNDERESTIMATE them...kaji dulu kelemahan diorang baru blh bantai cukup2(hantar kepala diorang kt family diorang kt indon sbg cenderahati)

    i love malaysia

    ReplyDelete
  61. 8 Oktober 2009, Berita Terkini, ahli bendera indonesia menangguhkan hasrat mereka untuk menyerang malaysia kerana duit yang dikumpul sejak 3 tahun lepas untuk menyewa tongkang buruk demi tujuan menyerang malaysia terpaksa digunakan untuk tujuan membeli makanan & minuman kepada ahli bendera yang lapar setelah letih terpekik,terlolong ganyang malaysia di depan kedutaan malaysia.. sekian terima kasih..

    ReplyDelete
  62. harap rakyat indinesia berfikir dengan jelas.mengapa gemarkan keganasan sepatutnya tumpukan masalah gempa bumi dan masalah ekonomi keluarga yang perlu dipertingkatkan....bayangkan betapa sukarnya apabila berlakunya peperangan...tidak ada yg indah......besihkan hati kalian....

    ReplyDelete
  63. jadikan BENDERA bahan exercise. kan pengalaman berguna..hahahaha

    ReplyDelete
  64. kiss my black ass indonesial!

    ReplyDelete
  65. hari ni dah 8 hb..

    ada ke kejadian bunuh2 tak ni?
    sila update..

    ReplyDelete
  66. Hai... ape jela ni. Aku tak paham kenapa BENDERA ni dibiarkan bergerak bebas. Diorang ni memalukan Indonesia, so pe kata government Indonesia buat sesuatu, contohnya membubarkan BENDERA. sedap je korang kata korang tak sokong bendera, tapi tak ada tindakan definite. Macam ini ke tanda 'tidak menyokong'? Mana Indon2 yang kata tak sokong BENDERA, yang kata BENDERA memalukan Indon tu?? Ape korang dah buat untuk atasi masalah ni? TAK ADA APA2.. sebab apa? Ha, lu pikir la sendiri beb..

    ReplyDelete
  67. indon kt negara diorg tau ckp lebih..
    aku selamba minom petang ngan wak(warga indon) siap makan
    relex jerk...xda isu bendera yg nk perang pn...
    ni semua tipu...nk kasi org malaysia takut ka??
    buat cerita tipu 1.45juta org
    kt malaysia pn masih ada aceh bergadoh ngan jawa..
    ahli bendera berapa org???kekeke siap msk budak kecik
    nmpk sgt kelompok kecik hahahahaa

    ReplyDelete
  68. MALAYSIA sama dengan Belanda & Jepang=Penjajah
    Bangsa Indonesia wajib mengusir penjajah seperti Malaysia

    ReplyDelete
  69. Macam mana pemerintah die org nak kawal semua nih, kaki rasuah semuanya.. bagi bantuan, habis di kebas nyer bantuan untuk diri sendiri. Umah aku nih ada 3 maid indon.. mai la serang.. aku pun tunggu jer nih.. mau aku rogol semua minah indon nih..

    ReplyDelete
  70. Kena simpan balik nampak gayanya golok pusaka atok aku nih... penat jer ngasah... depa tak mai pon...

    ReplyDelete
  71. penat aku minyakkan senjata aku. tak masuk masuk. ceh. pengecut. takde telonye indon

    ReplyDelete
  72. Kepada saudari Savvy (macam name keter pula), kalau nak cakap jangan sesedap rasa. Kau bajet Indon polis dunia ke? Suka2 je label Malaysia penjajah. Lu kalau buku sejarah tak habis baca lagi jangan banyak bunyi la. Blaja la sejarah dulu ye.

    ReplyDelete
  73. indon = kekuatan buluh runcing
    malaysia= kekuatan gempa bumi

    dah la indon dari serang malaysia bek g tolong rakyat ko kesusahan tuh dapat pahala

    rakyat ko susah orang malaysia gak yg tolong
    tapi masih ade hati nak berperang

    cukup lah tuh bantu la rakyat ko sendri dalam kesusahan apa

    ReplyDelete
  74. Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) akan memberangkatkan 1.500 relawan ke Malaysia. Langkah ini dilakukan guna mempertahankan kedaulatan dan martabat bangsa. Dan juga untuk melindungi setiap warga negara Indonesia yang berada di Malaysia.

    Koordinator Bendera Mustar Bona Ventura, mengutip Sekretaris Nasional Central Bureau (NCB)-Indonesia Brigjen Pol Halba Rubis Nugroho, mengatakan, setiap hari satu WNI meninggal di Malaysia. "Dan dalam tiga tahun terakhir, 1.421 WNI tewas di Malaysia karena penyiksaan dan pembunuhan. Hal itu tidak bisa didiamkan. Bendera pasti akan turun tangan dengan atau tanpa izin," ujar Mustar di Jakarta, Kamis (8/10).

    Menurut Mustar, pihak Bendera tidak gentar walau Dewan Keamanan Nasional Malaysia telah menyiagakan keamanan di setiap perbatasan untuk menghadapi kedatangan relawan Bendera.

    Bendera tetap akan memberangkatkan para relawan sesuai jadwal awal. Pemberangkatan relawan berjumlah 1.500 ini akan dilakukan secara bertahap melalui jalur masuk yang tidak pernah akan diduga oleh Malaysia. "Bisa melalui jalur udara, darat, dan laut. Tapi tidak bisa kita jelaskan secara rinci," ujar Mustar.

    Pemberangkatan pertama dilakukan pada tanggal 9 Oktober. Pada waktu itu, Bendera akan memberangkatkan 200 relawan, dan diperkirakan sampai ke Malaysia pada tanggal 14 Oktober 2009.

    Pemberangkatan berikutnya, 125 relawan pada tanggal 11 Oktober, 125 relawan lainnya pada tanggal 15 Oktober, 600 relawan pada tanggal 17 dan 19 Oktober, dan 400 relawan pada tanggal 22 Oktober. Dan pemberangkatan terakhir pada tanggal 25 Oktober, yaitu 50 tim medis.

    Mustar mengaku aksi ini didukung 8.000 tenaga kerja Indonesia (TKI) yang berada di Malaysia. "Tercatat 8.000 TKI yang siap bergabung dan mendukung gerilya yang dilakukan oleh relawan Bendera,"

    p/s: i dun noe either diz is true or juz anthr propaganda

    ReplyDelete
  75. "memberangkatkan"...hahhahaha..

    hodohnya bahasa Indon

    ReplyDelete
  76. rasanya diaorang ni datang nak mintak kerja kot.. hehehehe.

    ReplyDelete
  77. Reaksi salah satu indon kat kaskus..

    "hoax bikinan pemerintah sebelah...

    1500 orang pake bambu runcing buat kacau malaysia??? ROFLMAO!!! JOKE OF THE YEAR by UMNO!!!"

    http://www.kaskus.us/showthread.php?t=2543018

    Bodoh gile...orang dia sendiri buat hal, tuduh Malaysia pulak, takde akal langsung.

    ReplyDelete
  78. perang??
    ne la cerdik pandai org indon ngn msia ni..
    perang tu for the stupid human la..
    wt pe korang belajar pandai2 tp bodo..
    gi la bincang..
    xpyh la nk kai psatuan2 cmtu..
    rakyat dok diam2..
    bia gov yg stle kn..
    yg aku gram bile org kite kne baling batu xslp aku ms nk tlg mangsa gempa bumi
    sudah la ditolong..wat camtu lg..da susah tu wat la care susah..ishhh..
    yang ramai2 semak nk dihantar ke msia nk wat pe..
    baik dok umah gi tgk tv ke..kan lg best..plek2 je manusia skarang ni..
    yg aku plek ni camne leh 10 orang pngintip leh tlepas masuk??ne yg jage sempadan kite??bersubahat ea??hhaahhaha

    ReplyDelete
  79. wakhakahkahkha.. lawak lah bro.. dasar Indon beggo ndak sedar diri tu.. kasih sedar mereka betapa tingginya langit tu dijunjung...

    ReplyDelete
  80. Indonesian government have shown the world what a lunatic democratic policy they have. How can they let these crazy jerks running loose like that. They even announce a war openly, but yet, no action is taken on them. Does Indonesia have laws at all?!

    ReplyDelete
  81. weh savvy, kalo engkau x tahu ape2 pasal malaysia, ko jgn ckp banyak lahh, ko pon belum tentu tau dengan bangsa engko sendiri tau, kalo engkau hebat, kononnyer bangsa merdeka dan berdaulat, engkau dan sengakatan angkau tu dah lama tolong bangsa sendiri tau, ko tak kan biarkan bangsa ko mengemis di bumi sendiri, cari kerja diluar negara lain. sejarah sudah membuktikan yang indon tu negara yang gagal membela rakyat sendiri. setakat engkau yang bercakap,malaysia x akan tergugat sedikit pon.

    ReplyDelete
  82. dia igt masuk Malaysia ni mcm masuk Indon ker?? InsyaAllah jangan lah bimbang.. pasukan risikan kita antara yang terbaik.. kalau tak takkan Mas Selamat mudah saja ditangkap... Tidak mustahil sebenarnya ada yang dah tertangkap jika termasuk ke sini.. Cuma Prinsip Kerajaan Malaysia tidak suka banyak mulut seperti Indonesia. We are More Action, Less Talk.

    ReplyDelete
  83. Indon menjajah Papua dengan Timur Leste dah lupa yek..babi indon memang tak sedar diri, kata orang penjajah.

    ReplyDelete
  84. badan sume kering2 x cukup makan ade ati nak serang malaysia..
    hahahahhahaha
    kelakar bangat sih!!

    ReplyDelete
  85. x sedar diri betul lar org indon neh.
    korg2 jugak yg dtg sembah malaysia mintak rezki nk antar bwk alik kg.
    tetiba nak boikot mcm2.
    hey!
    x sedar untung!

    ReplyDelete
  86. Stakat perisik yang nak kata amatur pun tidak.. tak payah la nak challenge Bukit Aman. Ko gile ke wey?

    ReplyDelete
  87. sudahlah pakcik mua, kalu u2x pd horny, please to visit2x site awak .. ;)

    ReplyDelete
  88. korang cakap jer lebih..kalaulah dah berperang korang2 semua yang lari kan diri dulu..

    ReplyDelete
  89. wah takutnya....nak serang konon!

    ReplyDelete
  90. he bodoh, ko tu banyak ckp, ko tu budak apa,ko ckp mcm org yg sempurnah d dunia ini,dari ko ckp orag dah tau ko jnis orag mcm apa,jgn tunjukan kebusukan diri sendiri,anjing, babi semua sama dgn kamu, semua makhluk ALLOH,kalau kao benci sama anjing, bermakna kao benci sama ALLOH, krn smua mahkluk ALLOH yg mencipta, ingat itu!!!

    ReplyDelete
  91. indog lawak sgt apsal ek

    ReplyDelete
  92. cam takde kerja lain je si indon ni!!kerja bodoh jugak yang nak dibuat..

    ReplyDelete
  93. Tengok berita Indon rupanya Bendera dah start aktif balik, tapi kerja diorang sekarang tuduh pemerintah Indon corrupt duit untuk bailout Bank Century.

    Time Bendera buat cam tu barule SBY layan, konon fitnahle, apale, nak bawak mahkamah le.

    Padan muka indon bela biawak hidup cam Bendera lagi.

    Bendera pun orang tolol semua, takde bukti apa ngaku konon ada data korupsile, padahal takde apa.

    ReplyDelete
  94. hentikanlah ejekan antar negara ini.Kita adalah muslim yang beriman.Kita adlah satu darah dan bangsa,janganlah mau diadu domba oleh negeri barat.Kita sesama muslim dilarang saling memusuhi bukan?tentang ilmu kebal itu adalah seni beladiri dimana pada kenyataanya itu adalah ilmu menguasai titik luka dan penguasaan jiwa untuk menahan rasa sakit.

    Dahulu Islam adalah bangsa terkuat di bumi,kenapa sekarang kita terpecah belah diadu negeri barat??Berdamailah wahai bangsa malaysia.

    dan apakah kamu telah lupa bagaimana bangsa kami,INDONESIA melawan Para biadab belanda bersenjatakan lengkap dengan hanya bambu tajam??bila engkau menginginkan perang maka akan kami berikan perang,akan kami runtuhkan semua kesombongan mu dan air matamu saat negerimu diliput api kami!!!!!UUUUUUUUUUURRRRRRRRRAAAAAAAAAAAA INDONESIA!!!!!!!!!

    ReplyDelete