Tuesday, 8 September 2009

Indonesia Maling Lagu Gereja

Indonesia memfitnah Malaysia kononnya kita maling lagu Terang Bulan mereka dan dijadikan lagu Negaraku. Setelah terbukti bahawa Lagu Negaraku bukan berasal dari lagu Terang Bulan, Indonesia terpaksa bertebal muka. Mereka bertambah malu apabila terbukti lagu kebangsaan mereka, Indonesia Raya menciplak lagu penjajah mereka belanda bertajuk Lekka Lekka Pinda Pinda.

Tidak cukup dengan itu, lagu perjuangan mereka Dari Sabang Sampai Merauke menjiplak pula lagu kebangsaan Perancis. Dan terbaru, lagu patriotik bangsa Indonesia maling lagu gereja. Lagu Ibu Pertiwi menjiplak lagu bertajuk What A Friend We Have In Jesus. Tonton klip video di bawah.



Lagu keagamaan sewenang-wenangnya dimaling dan kemudian diubah lirik menjadi lagu patriotik Indonesia. Lebih mengejutkan, negara dengan penduduk Islam paling ramai di dunia itu menggunakan lagu gereja. Berikut ini adalah petikan yang membuktikan bahawa Ibu Pertiwi maling lagu gereja.

 

Lagu Indonesia Raya merupakan jiplakan dari sebuah lagu yang diciptakan tahun 1600-an berjudul Leka Leka Pinda Pinda. Remy juga mengungkapkan selain Indonesia Raya, sebuah lagu lain berjudul Ibu Pertiwi juga merupakan karya jiplakan dari sebuah lagu rohani Kristen (lagu gereja). (Sumber)


Itu lah negara yang merasakan diri mereka suci dan menuduh orang lain maling. Padahal mereka sendiri adalah penyangak yang mencuri lagu kebangsaan, lagu agama dan macam-macam lagi.

Bukan setakat tiga buah lagi ini saja, Indonesia telah maling berpuluh-puluh buah lagu lain untuk dijadikan lagu patriotik dan lagu kebangsaan mereka. Selepas ini, tentu lagu Merry Christmas dan lagu Tahun Baru Cina (Imlek) akan diubahsuai menjadi lagu patriotik. Kita tunggu dan lihat ulah dan khilaf Indonesia si bangsa jiplakan ini.

p/s- Indonesia, kapan kamu mau maling lagu Selamat Hari Raya nyanyian Saloma dijadikan lagu perjuanganmu? Hehehe.

62 comments:

  1. diz is indo
    like to care bout our matters our probs..
    but dey own flaws was hidden by themselves.
    when we show d truth one
    d deny it

    pls look at d mirror..
    r u perfect n gewd enuf indo?
    huh?
    cuz u owez making a trouble
    oso such a provocateur
    u make a "fitnah" to d msian peeps

    r u happy now?
    wat do u want xtly?
    laughing by spreading d fitnah?
    gosh~!
    damn u r pathetic idiot

    thx to arezeo.. u tell us d truth
    its hard to accept d truth rite?

    ReplyDelete
  2. saya baru mengikuti blog ini. syabas arezeo! orang indonesia memang kurang pendidikan dan sempit pemandangan. masih hidup di dalam masalah remeh-temeh. daripada membuang masa mencari kesilapan orang lain, baik pergi baca buku dan pelajari sejarah hidup budaya sendiri. kita serumpun melayu, mestilah mempunyai persamaan budaya.

    ReplyDelete
  3. Baravo bro. this siteamemang very informative. lagu tu memang bulat2 ciplakan, budak x sekolah pun boleh tahu kalo dengar melodinye..... malu, malu, malu.... so jangan banggalah kalu kate indon kreatif, memang depa creative tapi creative maling karya orang. pas tu ade hati kate kite yang maling. so sape2 yang minat artis2 indon tu percayalah dah le penampilan maling artis barat,lagu2 popular diaorang pun sebenarnya banyak maling lagu negara2 lain. entah2 lagu malaysia lama2 dulu pas tu ubahsuai sane sini skit. kalo indon maling tu maling gak.
    Syabas bro arezeo!

    ReplyDelete
  4. Kau memang cepat dan pantas memberi maklumat.Aku takut orang2 Indon ni tak terkejar jer dengan maklumat2 yang kau sampaikan ni.

    Selalu aja ngurusin hal negara kami,hal negara loe sendiri gak pantas diurusin.Dasar goblok..!

    Kami bukan angkuh,tetapi loe yang bodoh.Gak mahu terima kenyataan.

    ReplyDelete
  5. dorg nk mengaku ke? hehe.. of coz jwpnnye kita juga yg maling.. indon does not hv something to be proud of so it has to claims other country works as it own. dis proves dat our country is much better than theirs. still the same.. poor indon.. a frustrated nation.

    ReplyDelete
  6. mesti indokesian tidak akan dapat menerima hakikat ini....lantas pihak medianya pun berfikir lagi "apakah ulah seterusnya yang akan kita demi memperbodohkan rakyatnya nanti", sama-samalah kita tunggu.

    ReplyDelete
  7. setelah melihatnya...saya tidak ragu lagi...bangsa ini memang dari nenek moyangnya sudah rusak...walaupun kalian sering bilang bahwa kita serumpun...tapi hal itu malah membuat saya sedih dan malu....apa lagi yang lebih memalukan daripada serumpun dengan bangsa seperti ini??
    kami bangsa INDONESIA...bangga akan kekayaan budaya kami dan keluhuran budi pekerti serta etika yang kami miliki...saya tahu hal ini kadang membuat iri bangsa yang miskin budayanya seperti malaysia, sehingga tidak mampu menahan nafsu untuk mencuri sebagian kebudayaan INDONESIA...tapi saya harap bangsa anda dapat bertobat dan berhenti mengusik bangsa INDONESIA!! karena kami rela mati untuk membela INDONESIA!!!!!

    ReplyDelete
  8. @ Anon ;

    Jangan kau hina nenek moyang kami..!! Kalian sering mengatakan kami iri hati dengan budaya kalian.Ngomong2 kosong gitu.Yang bener anak2 di Malaysia tidak peduli dengan kebudayaan mu itu brengsek..!

    Keluhuran budi dan etika yang kalian miliki? menyalak2 seperti anjing,membakar bendera kami itu luhur? Luhur lagi rakyat Malaysia yang TIDAK PERNAH memblas perlakuan INDON yang kayak anjing itu.Nggak pernah tu kami membakar bendera kalian.

    Kami yang lebih malu serumpun dengan kamu.Apa kau mau bilang orang2 tua dirumahku yang masih bertutur bahasa jawa itu maling? Mati loe.

    ReplyDelete
  9. ape ni mati2, mak bapak ko sape nk jage nnt..

    ReplyDelete
  10. Define Mencuri Budaya?...wahai INDON2. How's that happened and give your great evidence.

    ReplyDelete
  11. try to kill urself . if u dare~
    is it jihad?
    nope...
    if u want to kill urself..
    fight for ur religion "islam"
    much more worth ^^

    ReplyDelete
  12. Anonymous,

    Kami ngak nyuri budaya loe!! Aku orang jawa, takkan aku tak boleh praktis budaya nenek moyang ku sendiri?

    ReplyDelete
  13. ALLAH MAHA BESAR. Tengoklah apa balasa yang ALLAH berikan pada negara Indonesia?

    ReplyDelete
  14. Bro, I've linked your blog from mine :)

    ReplyDelete
  15. Copy Dari Anak Aceh Malaysia ni terbaik,

    INDON OH INDON

    anda yang membakar bendera yang menjadi hamba tebusan syarikat penyiaran anak didik yahudi di negara anda adalah sebenarnya bahan buangan atau najis yang tidak diperlukan dua kali.

    pertama kali ialah :

    anda bodoh, tidak pernah kenal kebudayaan negara lain yang berakar umbi sama dengan anda dan anda berteriak dengan amarah yang tidak mempunyai asas selain menjadi penyambung lidah media yahudi anda yang mengadu domba

    kedua kali ialah :

    anda adalah hasil kecacatan sistem pendidikan sejarah anda sendiri yang disusun oleh cendekiawan yang mempunyai agenda JAWA yang tebal dan terlalu melindungi jatidiri rakyatnya sehinggakan wujudlah generasi bodoh sejarah seperti anda.

    ANDA BERBANGGA KERANA ANDA MERDEKA PADA TAHUN 1946? DARIPADA SIAPA? DARIPADA JEPUN YANG LEKAS-LEKAS LARI SETELAH NAGASAKI DAN HIROSHIMA DIBOM. JIKA ANDA BERBANGGA DENGAN JEPUN YANG MEMBERI MERDEKA KEPADA ANDA, MENGAPA ANDA TIDAK AKUR KEPADA LANGKAH JEPUN YANG MELETAKKAN PULAU SUMATERA SEBAGAI SEBAHAGIAN DARI MALAYA? PULAU SUMATERA PADA TAHUN 1941 HINGGA 1945 BANYAK DIBANGUNKAN DENGAN PERBENDAHARAAN MALAYA. TERNYATA PEMIMPIN KOMUNIS ANDA YAKNI SUKARNO, HANYA MENCARI PERKARA YANG MENGUNTUNGKAN DIRI SENDIRI DAN MENOLAK PERKARA YANG MERUGIKAN.

    Perlulah anda anda yang ketandusan ilmu sejarah ini mengetahui bahawa datuk nenek kami di Malaysia yang berbangsa NUSANTARA ini turut serta dalam SUMPAH PEMUDA 1926 dan kami ketepikan bahasa -bahasa dialek kami bagi memartabatkan BAHASA MELAYU sebagai bahasa rasmi Nusantara!

    Anda-anda yang ketandusan ilmu sejarah ini pasti tidak tahu bahawa sebab utama BAHASA MELAYU dijadikan SUKARNO sebagai bahasa nusantara ialah kerana inin memancing hati pemimpin MALAYA.

    Oleh kerana INDONESIA ditubuhkan atas rampasan SUKARNO dari JEPUN tanpa penyertaan MALAYA, SUKARNO menamakan negaranya INDONESIA dan menarik balik penggunaan BAHASA MELAYU sebagai nama bahasa rasminya, lalu menamakan BAHASA INDONESIA.

    Jika segalanya tidak membabitkan MALAYA pada ketika itu, nescaya BAHASA JAWA menjadi bahasa rasmi negara anda yang mengagungkan tamadun MUSYRIKIN itu.

    Bukan soal siapa maling siapa. Jika itu menjadi soalnya, anda sendiri patut menghantuk kepala anda ke dinding apabila akhirnya anda mengetahui bahawa budaya tamadun musyrikin yang anda pertahankan itu sebenarnya bukan berasal dari BUMI JAWA. Jadi budaya apa yang sebenarnya ada pada anda?

    PERGILAH MENUNTUT ILMU LEBIH LAGI. SEMOGA ILMU ITU MENJAMIN ANAK CUCU ANDA TIDAK DIPERBODOHKAN SEPERTIMANA ANDA DIPERBODOHKAN HARI INI AKIBAT KETANDUSAN ILMU TAWARIKH.

    Sesungguhnya, anda yang mebakar bendera negara Malaysia itu adalah sebilangan yang sangat kecil. Tetapi anda adalah virus. Untuk membolehkan ISLAM DI TIMUR bangkin dan maju sebagai SATU, ANDALAH YANG PATUT DIHAPUSKAN TERLEBIH DAHULU. Kini, fikirlah sendiri dengan sebetulnya... adakah sebenarnya anda diperlukan oleh pemerintah INDONESIA?

    JADI ANDA BERJUANG UNTUK SIAPA? ASSABIYYAH ADALAH CIPTAAN YAHUDI... SEMOGA LEKAS BERTEMU DAJJAL KESAYANGAN ANDA.

    ReplyDelete
  16. teruskan!!! bongkar bongkar lagi penipuan-penipuan indon. Kesian sangat bapak2 pemimpin indonesia juga terikut2 ditipu oleh media dan pers(yahudi) Indonesia.

    -RokaPIX-

    ReplyDelete
  17. Wahai saudaraku Bangsa Indonesia,fikirkanlah..

    Indo mempunyai jumlah penganut Islam paling ramai di asia,tetapi kalian tidak menegakkan Islam.Perkahwinan beda agama dibiarkan..ilmu hitam dan kepercayaan khurafat dan tahyul masih berleluasa.Kalian bermaharajalela,membiarkan media dan pers kalian bertebar seperti binatang.

    Fikirkan,betapa bertuahnya Malaysia walau difitnah maling oleh si maling indonesia.

    Anak Jawa di Malaysia sudah menjadi pemimpin tinggi kerajaan.Betapa ramai mereka menjadi ulamak apabila Jawa Indon masih mengamalkan kebudayaan pengaruh agama Hindu.Malahan anak Jawa di Malaysia yang telah melatih pemain badminton no 1 di dunia.

    Anak Minang diangkat menjadi raja di Malaysia dan anak Minang di Malaysia sudah sampai ke angkasa mencipta kejayaan.Minang di Indonesia masih hanya mampu membuka kedai2 nasi padang sahaja.

    Anak Bugis di Malaysia telah menjadi Sultan di 2 negeri.2 anak bugis juga sudah diangkat menjadi Perdana Menteri.Raja bugis di Indon? Menjadi sampah angkara pemimpinmu.

    Anak acheh di Malaysia antara individu terkaya di Malaysia dan Asia.Tetapi bangsa aceh di Indo hanya hidup dalam kemiskinan dan mengharapkan bantuan.

    WARGA MALAYSIA JUGA TIDAK LARI DARI DOSA KEANGKUHAN MEREKA TETAPI KAMI TIDAK BERTERIAK2 ATAS SUATU PERKARA YANG BELUM PASTI.LIHAT KASUS MANOHARA..?? APA KESUDAHANNYA ? KALIAN DIAM MEMBISU SEOLAH TIADA APA TERJADI.JAUHILAH FITNAH WAHAI SAUDARAKU DARI INDONESIA.

    ReplyDelete
  18. Ntah la Indonesia ni..aku pun keturunan Minagkabau belah ayah aku..Apa salahnya kalau aku nak amalkan budaya minang ke, takkan nanti Indonesia nak patent kan sekali budaya minang tak boleh diamalkan diluar Malaysia?

    ReplyDelete
  19. thanks Sdr Arezeo for such info. I follow ur blog.

    ReplyDelete
  20. Wahh mazidul akmar sidek pun link blog ni..xlama lagi arezeo kuar rancangan 360.Haha.

    *ANAK SABAH*

    ReplyDelete
  21. Salah satu kejayaan bangsa Melayu adalah kerana kami tidak kira BUGIS,MINANG,SUNDA,ACEH,JAWA atau BANJAR bersatu atas nama Melayu.Walaupun bangsa Melayu juga diselubungi dosa,tetapi di awal kewujudan MALAYSIA,kami memartabatkan ISLAM.Kami berjuang ISLAM diangkat menjadi agama rasmi.

    Dan walaupun pemimpin kami juga tidak suci dan sentiasa melakukan dosa,kami masih mengangkat institusi ISLAM di Malaysia sebagai sebuah institusi besar.

    Walau raja2 kami dikeji,dihina dan dicerca kalian kerana sebuah kasus pangeran/putera yang belum pasti TETAPI raja dan sultan kami dari BANGSA BUGIS dan MINANG itu jugalah yang menjamin kedudukan agama ISLAM dalam pelembagaan kami.

    Kami ketepikan bahasa dialek,loghta atau daerah kami untuk bersatu atas nama MELAYU yang sudah tentu ISLAM.Kami ketepikan semangat NASIONALISME yang membabi buta,yang hanya akan menggelapkan hati kami untuk menerima kebenaran.

    Fikirkan !

    ReplyDelete
  22. Mendingan Indonesia , Malingnya Lagu Negara lain . Dari Pada Malaysia Bisanya Malingin Lagu Indonesia Doang

    ReplyDelete
  23. Memang kalian orang malaysia!katanya muslim di bulan puasa masih saja menghujat-hujat!

    ReplyDelete
  24. Azizo~bulan puasa masih sibuk bakar bendera negara orang

    ReplyDelete
  25. hey everybody!
    open this link: http://tolololpedia.wikia.com/wiki/Malaysia
    LOL!!!!!!

    ReplyDelete
  26. Hey everybody!

    open this link: http://tolololpedia.wikia.com/wiki/Malaysia

    LOL!!!!

    Ni lah bukti orang2 Indon yang bodoh tu dah tidak tahu caranya untuk menapis hujah2 yang dikemukan disini.Hahaha..kasihah deh indonesia sakit jiwa membuat situs web yang tiada bukti dan fakta seperti blog ini.Waduh2..sakit benar perut aku ni.

    Kelihatannya mereka sakit jiwa dan melepaskan kemarahan dan emosi mereka yang kayak binatang itu dalam situs tersebut.

    Ayo warga Malaysia kita ke situs/laman web ini,kita ketawa beramai2 dengan kebodohan warga Indon ini.Kelihatan siapa lebih intelektual,haha.

    ReplyDelete
  27. utk org atas..

    ko check pulak nih...

    http://tolololpedia.wikia.com/wiki/Indonesia

    ReplyDelete
  28. KEPADA INDONESIA :

    JANGAN BUAT SEHINGGA MALAYSIA MEMBUANG SEMUA TKI KE LAUT, RAKYAT MALAYSIA SUDAH CUKUP LAMA BERSABAR APABILA BENDERA MALAYSIA DIBAKAR ,NEGARA DIHINA DAN PELAJAR DIHALAU KULIAH

    JANGAN MENAGIS APABILA TIBA SATU SAAT DIMANA SEMUA RAKYAT MALAYSIA DIBAWA KELUAR SECARA DIAM-DIAM DARI INDONESIA DAN 79,000 PELURU BERPANDU DAN ROKET MENUTUP NDONESIA...

    ReplyDelete
  29. Indonesia Truly Maling of Asia

    ReplyDelete
  30. Tergerak saya untuk comment pendapat 'anonymous'
    Yg copy dari anak Aceh. . .dst
    Wahai manusia yg merasa dirimu pintar, saya hanya beri saran.. Janganlah berlagak memberi ceramah agar kami perlu menambah ilmu sejarah,, sedangkan kau sendiri masih belum benar. Terlihat jelas di comment mu perihal kemerdekaan kami.. Maaf, kami merdeka bukan tahun 1946 tapi 1945.
    Jangan bilang ilmu kami tandus, lihat dulu betapa tandusnya ilmu mu. Darimana kau belajar sejarah macam itu??

    ReplyDelete
  31. http://tolololpedia.wikia.com/wiki/Malaysia

    Website yang dicipta oleh monyet monyet indon :)

    Hehehe , typical small minded people

    ReplyDelete
  32. malingsia babi, pantek ma ang. janggut.tai kucing

    ReplyDelete
  33. Sudah lah...
    Jangan saling berkelahi kata-kata disini, saya orang Indonesia dengan ini, bukan saya takut terhadap kalian, tapi damailah jalan terbaik, bukan perang kata-kata seperti ini, seperti anak-anak (budak-budak in malaysia). Bersifatlah dewasa, jangan karena hanya hal kecil, yaitu BUDAYA... kalian sampai begini, duduklah dalam suatu majelis, lalu bicarakan ini baik-baik, bukan malah saling mengejek !

    ReplyDelete
  34. Indonesia ; Kita tidak boleh memilih jiran

    http://nobisha.blogspot.com/2009/09/indonesia-kita-tidak-boleh-memilih.html

    Come on,think positive.

    ReplyDelete
  35. Baik Indonesia atau Malaysia bersikaplah sebagai seorang manusia bertamadun.Jangan kerana marahkan nyamuk..satu kelambu dibakar.

    Kenapa tidak berdiskusi secara damai.Semua ini kerana kita tidak saling memahami,miscommunication dan sebagainya.

    ReplyDelete
  36. Lawak betul Indon datang nyibuk kat sini, cari damai konon.

    Balik kat website Indon tuh, damaikan indon kat sana tuh dulu...sama ormas2 korang, ngo korang, ahli politik korang, hacker2 korang, BARU DATANG SINI KOMEN PASAL DAMAI!

    Paham tak?

    ReplyDelete
  37. http://www.detiknews.com/comment/2009/09/09/004223/1199448/10/rakyat-malaysia-indonesia-diminta-pentingkan-sikap-toleransi


    Niihhh..orang indon kat website diorang, berapa kerat komen pasal damai?Dasar talam 2 muka, datang blog malay komen damai, kat website sendiri berapi2 nak ganyang orang.

    ReplyDelete
  38. anjing lo semua malaysia tai kuda

    ReplyDelete
  39. malaysia tai kuda main bola ma MU kalah aja lo belajar aja dulu pegangin kontol

    ReplyDelete
  40. ini memang isu bodoh ..

    hanya orang bodoh yang layan..

    sebagai muslim, sekelumit pun tak layan hal tari-menari ni..

    itu semua warisan zaman jahiliyah rumpun melayu..

    pergi jahanam la segala tari-menari tu ..

    lagu negara?? lebih baik aku hafal selawat nabi dari lagu-nyanyian mengarut-mengarut tu..

    lagi satu, aku masih punya saudara rapat di Banjarmasin dan Sumatera..

    Bapaku keturunan Banjar..aku masih berhubung dengan saudara mara di banjarmasin..

    Ibuku keturunan Minang..bapa saudaraku masih di sana...dah lama tak datang sejak kematian datuk aku..

    Bahkan, Isteriku juga rupanya anak Bugis ... lalu, anak-anak ku kini.. trully Nusantara...

    ReplyDelete
  41. Kalian kaum pengklaim budaya negara lain masih bisa berbicara seperti itu ya?
    kamu masih terlalu kecil kalau mau seperti itu....
    berjalan aja masih di titah sama orang tua mu....
    mang budaya mu apa sih...
    selain merebut karya dan budaya negara lain????
    We are trully Indonesia....
    BANGSAT KAU.....

    ReplyDelete
  42. orang mati biarlah kerana membela pegangan ugama... tapi ini mati demi negara republik (sistem yahudi)... sapa yg rusak deh

    ReplyDelete
  43. semua orang tahu nagasaki dan hiroshima dibom 1945... kalau isu 1946 dan 1945 nak jadi hujah... nampak sangat kedungguan dah mencapat tahap tepi... kasihan doang

    ReplyDelete
  44. Aku penasaran, kalian malon dapat kemerdekaan kan karena pemberian inggris, bendera negara kalian harus beroleh persetujuan dari raja inggris baru berkibar di negara kalian.. Kalian punya pahlawan nasional gak seh?
    Sejarah membuktikan pas konfrontasi dulu kalian sembunyikan kepala dan ekor kalian dibawah selangkangan tuan kalian, yg maju perang melawan kami malah tentara inggris. Kalian punya army g se?

    ReplyDelete
  45. MALON KUFUR NIKMAT!!!!
    JADILAH BANGSA SAMPAH YANG MEMUJA KEDUNIAWIAN!!!!
    KEDUNIAWIAN YANG DISUKAI PULA OLEH YAHUDI!!!!
    URUS AJA PULAU PINANG!!!!
    BANYAK ORANG YAHUDI DISITU!!!!
    BANGKAI PENJILAT KOLONIALISME KALIAN!!!!!

    ReplyDelete
  46. Arezeo please bukak link ni..
    tunjukkan video ni kat blog ko

    http://forum.lowyat.net/topic/1159659

    ReplyDelete
  47. kepada Ree..

    tenyata loe buta sejarah!! sebenarnya indon merdeka taon 1949..tul khan?? merdeka taon 1945 hasil hadiah dari jepang gak di akui oleh tuan belanda...makanya indon beroperang dengan tuan belanda sampe taon 1949..

    setelah tuan belanda menerima tekanan dari PBB, Amrik dan United Kingdom akhirnya tuan belanda mao memerdekakan indon..

    so indon harus berterima kasih kepada Jepang kerna kalo gak jepang buru-buru memerdekakan indon gue pasti indon masih bertekuku lutut sama tuan belanda..dan gue pasti indon adalah negara paling akhir merdeka di asia tenggara..

    arigato gusaimasta jepang!!!

    ReplyDelete
  48. indon lebih munafik, sedar2 lah kamu...

    ReplyDelete
  49. aku benci indonesia!!(bodonesia)....patutlah mereka selalu ditimpa malapetaka seperti gempa bumi , tsunami ,mcm2 lagi.....f'k off!!

    ReplyDelete
  50. hanya orang-orang tak berpendidikan yg saling menghina dan memaki.

    ReplyDelete
  51. F0T0 BUGIL L0NTE 1 IND0N RATNA SARI DEWI SOEKARNO http://indonesian-girlz.blogspot.com/2008/11/dewi-soekarno-madamme-suga-widows.html ISTERI KEPALA NEGARA AJA BEJAT, GIMANA BANGSANYA YA???

    ReplyDelete
  52. haahah rupa2 mereka tu Malindonesia ... hahah baru betul..

    ReplyDelete
  53. WHAT THE FUCK LO ANJING ???? LO YG MUNAFIK MALINGSIA !!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  54. malon bangsa sampah

    ReplyDelete
  55. malaysia kayak anjing

    ReplyDelete
  56. hahahaha. rakyat indon yang tak mampu nak balas balik. hanya mampu maki jek la. wakakaka. ape lagi, hah, jawab la indonisialan. lagu pon curik lagu dari gereja. wakakakakaka

    ReplyDelete
  57. whatever you said, I'm proud to be an Indonesian and not an Malaysian

    ReplyDelete
  58. mana orang indonesia ni tak nak komen ke ?

    ReplyDelete
  59. Bayangkan 1.8 juta rakyat indonesia yang sah bekerja di Malaysia. Yang tak sah (haram / kosong) mungkin memcecah separuh dari jumlah diatas. Jadi anggaran jumlah yang bekerja di Malaysia hampir 2.7 juta.
    Bayangkan jikalau jumlah wang yang dikirim oleh pekerja Indonesia berjumlah RM500 sebulan, maka jumlah keseluruhan wang duit rakyat Malasia telah mengalir kepada negara indonesial = RM1.35Billon Sebulan = RM16.2Billion Setahun = RM162billion selama 10 tahun. Lagi tak mahu berterima kasih? lagi mhu iri hati pada rakyat Malaysia?
    Kalau bukan kerana kita sesama Islam, tidak mungkin Malaysia akan membantu Indonesia lagi.
    Saya sebagai jurutera dalam pembinaan rata2 mendengar ucapan terima kasih kepada kerajaan Malaysia kerana sudi menerima mereka berkerja disini.
    Jangan anda merasa bahawa anda sangat patriotic kami juga seperti anda. Jika tidak Belanda meninggalkan kawasan jajahan mereka yang luas, tentu anda tidak merasa nikmat itu hari ini. Jika tidak kerana Jepun menduduki negara anda seketika, tetu anda tidak merasa keyakinan untuk menunduk Belanda seperti yang anda tahu.
    Anda mengambil negara anda dari belanda tatkala belanda sudah ingin melepas kawasan anda, bukan daripada peperangan yang mutlak. Anda telah membeli sejarah anda sendiri dan mereka cipta bagi menambah semangat warga Indonesia. Ingatlah bahawa Sejarah ditulis oleh orang yang menang. Kerana yang menang membayar tulisan sejarah yang ditulis.
    Adakah anda tidak merasa malu dengan perang konfrontasi yang anda cetus pada tahun 67? Sukarno melawat Malaysia dengan lambaian manis dari rakyat disini, tetapi bila pemimpin anda pulang, mereka membawa bala tentera menyerang Malaysia.

    -----------------------------------------------------
    Revealed the secrets, tips and tricks to make money online at the hottest Malaysia Blog >>>> visit at www.rizaine.blogspot.com

    ReplyDelete
  60. wah pencuri lagu gereja.lagi teruk.indog.

    ReplyDelete
  61. MALAYSIA NEGARA SAMPAH.. cuih..

    Negara Lo di blokir buat ke INDONESIA ,,,, mau makan apa lo >?

    walaupun uang lo banyak, tapi lo ga bisa makan, ga bisa kerja..

    kerja ajah butuh bantuan INDONESIA.

    mati ajah lo semua

    ReplyDelete
  62. indon dasar pengemis pekerjaan di Malaysia.... Dasar negara miskin, apa negara loe gak punya kerja untuk kasik kenyang perut rakyat mu hingga kalian mengemis di Malaysia. Dasar Indon si miskin.

    ReplyDelete