Monday 31 August 2009

Salam 1 Malaysia

Hari ini genaplah usia 52 tahun tanah air kita, Malaysia merdeka! Sama-samalah kita merayakan hari ini dengan semangat Satu Malaysia! Klip video di bawah ini menampilkan kejayaan-kejayaan dan budaya asli Malaysia.

Detik-detik kemerdekaan negara kita pada 31 Ogos 1957 kekal dalam ingatan kerana itulah detik yang penuh bersejarah.

Kita sudah pasti berbangga kerana kemerdekaan negara kita dicapai atas perjuangan dan kebijaksanaan pemimpin negara kita masa itu. Kemerdekaan tanah air kita dicapai atas usaha diplomasi dan rundingan.

Tambahan pula, kemajuan yang dicapai oleh negara kita selama 52 tahun ini mengatasi negara jiran kita yang sudah merdeka 64 tahun. Hinggakan Indonesia begitu iri dengan kemajuan yang dicapai oleh negara ini.

Di sebelah ini adalah kartun yang dihasilkan oleh Indonesia sempena sambutan 31 Ogos 2009. Lihat penghinaan mereka terhadap YAB Perdana Menteri kita, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beginilah pemikiran mundur rakyat Indonesia. Mereka memikirkan pemimpin kita seperti pemimpin mereka yang masih takutkan mak lampir dan mementingkan isu remeh seperti tari pendet, manohara dan lagu-lagu kuno. Tidak hairanlah penduduk Indonesia masih ramai yang tinggal di bawah kolong jambatan dan rumah kumuh atas pemikiran mundur mereka.

Yang pasti, pemikiran mundur mereka tidak sama sekali memundurkan negara kita Malaysia. Malaysia akan terus ke depan meninggalkan. Biarkan saja Indonesia dengan sikap iri mereka di belakang. Sama-sama kita doakan negara kita terus makmur dan maju. Salam 1 Malaysia.

p/s-Kejayaan Malaysia, kebanggaan kita semua. Aku suka dengar lagu Satu Malaysia dari Siti Nurhaliza di bawah ni. Klik sini untuk download lagu ini.

20 comments:

  1. contoh kejayaan Malaysia - PETRONAS - No 80 dlm list Global Fortune 500 companies. Makanya PETRONAS dan Malaysia global gitu. Di Indonesia ada PERTAMINA - tidak masuk dalam list Global Fortune 500 companies. Kalau masuk senaria, mungkin No 1.212,989 gitu. Makanya PERTAMINA dan Indonesia kampungan gitu.

    ReplyDelete
  2. syukur Malaysia terus maju walaupun didoakan untuk hancur oleh jiran tetangga sendiri..

    rakyat Malaysia terus maju walau dipanggil maling oleh Indonesia..akhirnya rumah mereka yang berteriak maling itu sendiri dipenuhi maling..

    ReplyDelete
  3. New nation independent, new Malaysian as 1 Malaysia, No matter Chinese, Malay, Indian or other races, let's us unite N say MERDEKA(3x).

    Epi MERDEKA day yang ke 52 from :

    CHEM5007

    ReplyDelete
  4. Salam dari Indonesia
    Malaysia, lagunya bagus juga! Honestly, memang saya suka lagunya.
    Selamat Hari kemerdekaan, Negara Tetangga Malaysia-ku!

    Salam Hangat dari Indonesia

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Selamat Hari Merdeka. Malaysia maju tak mcm INDON. Proud to be Malaysian. INDONS can kiss my sweet ass!!!

    ReplyDelete
  7. indog itu kerjaannya maling teruss.perogol juga dari indog. itu si manohara juga maling duit raja.ibunya penipu anaknya maling. rakyatnya di indog tetap menyokong dan setia sama manohara anjing itu. wahhhh pintar bangat org indog ni. mungkin di sana kerjaan maling dan menipu itu halal, makanya disokong teruss perempuan hodoh itu sama anjing2 indog ini

    ReplyDelete
  8. arezeo lawa la banner merdeka kat sidebar tu... mana nak dpt? huhuhuh... Salam kemerdekaan..!! I Love Malaysia.... Tanah Airku...!!

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. Selamat hari merdeka buat Malaysia, terimakasih atas kritik dan saran dalam tulisan Arezeo, semoga Indonesia dapat mencontoh kemajuan yang telah dicapai Malaysia

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. "Hinggakan Indonesia begitu iri dengan kemajuan yang dicapai oleh negara ini. "

    Well, I do not really understand how you can conclude like that, I can see no evidence that support your argument. Please rethink. .

    ReplyDelete
  14. hAPPY mERDEKA tO aLL mALAYSIAN
    1 mALAYSIA 1 lOVE. pEACE nO wAR (^_^)V

    ReplyDelete
  15. I love malaysia very much. We live in our identity.

    ReplyDelete
  16. Lagi contoh kejayaan Malaysia dalam pelancongan & wisata.

    Pelancong/wisatawan di Malaysia tahun 2008 22.05 juta orang, di Indonesia cuman 6.23 juta.

    Tahun 2009 hingga bulan julai/juli, pelancong/wisatawan di Malaysia 11.3 juta, di Indonesia cuman 2.97 juta.

    Ternyata jelas dengan sekali Malaysia lebih terkenal di dunia dari Indonesia.

    ReplyDelete
  17. coba kita tengok lagu lagu dari penyanyi malaysia... tak adda yang bermutu... lebih bagus melly goeslow, peterpan, nidji dr indonesia!!!!

    ReplyDelete
  18. lagu band dari scene Indo macam taik!

    ReplyDelete
  19. Betullll....Malaysia hanya bisa mencuri.....Ganyang Malaysia..........Huuuuu...


    "Fuck Malaysia"

    ReplyDelete